فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۱۳۶

۷۵ درصد مساحت مسکونی استان تهران نوسازی می شود

۷۵ درصد مساحت مسکونی استان تهران نوسازی می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ۷۵درصد از مساحت مسکونی استان تهران دارای بافت های فرسوده است که بسته‌های تشویقی برای نوسازی آنها تهیه شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه روند نوسازی بافت های فرسوده در سراسر کشور به ویژه در استان تهران از طریق تخصیص بسته های تشویقی با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست، گفت: روند تخصیص بسته ها به خوبی اجرا می شود و هیچ مشکلی از لحاظ نوسازی واحدهای مسکونی در محلات وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای حدود ۷۵ درصد از بافت های فرسوده استان تهران بسته های تشویقی در قالب  نوسازی در نظر گرفته شده که با  اجرای این  طرح شاهد تسریع در روند نوسازی هستیم.

وی اظهار کرد: ۹ شهر اسلامشهر، چهاردانگه، رباط کریم، قدس، حسن آباد، قرچک، ملارد، گلستان و تهران در حال حاضر دارای بسته تشویقی مصوب شهرسازانه هستند و بسته‌های بومی خاص شهرسازانه ۱۹ بندی در این شهرها به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است.

جنتی  با بیان اینکه  تعداد زیادی از شهرهای استان تهران دارای بافت‌ های فرسوده هستند که بخش زیادی از آنها نوسازی شده اند گفت: برای ۹ شهر استان تهران بسته های تشویقی طراحی شده و  ۲۵ درصد بافت های ناکارآمد  در ۲۴ شهر استان تهران قرار دارد.

جتتی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر مدیران شهرداری این شهرها  مدارک و مستندات خود را برای تصویب محلات مشمول به دبیرخانه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه کنند.

جنتی همچنین با اشاره به ابلاغ مصوبه جدید احیا و تقویت سکونت در بافت‌های فرهنگی-تاریخی گفت: شهرداران مشمول بافت‌های تاریخی هر چه زودتر مدارک و مستندات خود را به دبیرخانه مذکور را ارائه کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.