فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۳۷۲

مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در تهران کاهش یافت

مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در تهران کاهش یافت

مدیر نوسازی تهران گفت: مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در استان تهران با برنامه‌ریزی‌های که انجام دادیم به زیر یک سال رسید و در تلاش برای کاهش این مدت زمان هستیم.

به گزارش تجارت نیوز،

نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین برنامه های دولت به شمار می رود که اجرای آن می تواند زمینه ساز بهبود بازار و افزایش تولید مسکن در کشور شود این در حالیست که برخی از سنگ  اندازی ها در اجرای این طرح باعث شده روند نوسازی بافت های فرسوده در محلات تهران کند شود .

یکی از اقداماتی که باعث شده روند نوسازی بافت های فرسوده در تهران کند شود عدم پرداخت تسهیلات و از سوی دیگر صدور پروانه‌های ساختمانی است که البته با پیگیری شرکت بازآفرینی شهری ایران در برخی از شهرها به زیر ۶ماه رسیده اما پیش از این اعلام کرده بودند که باید مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی به ۲ماه برسد.

هدایت مدیر نوسازی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی به زیر یک سال رسیده است گفت: تنها دستگاهی که‌ برای‌ صدور پروانه‌های ساختمانی نقش دارد شهرداری نیست بلکه سازمان نظام مهندسی ساختمان ، طراحان و نقشه برداران واحدهای مسکونی و حتی خود سازندگان هم در صدور پروانه‌های ساختمانی نقش دارند و در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که تاخیر در صدور پروانه‌های ساختمانی به دلیل کم کاری این دستگاه ها است.

او اظهار کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی که در این دوره همکاری ما با آنها بسیار خوب شده مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی به زیر یک سال رسیده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه همکاری با بخش خصوصی هم باعث شده روند ساخت و نوسازی بافت های فرسوده هم بهبود پیدا کند و ما شاهد تقویت زیر ساخت های مسکونی برای نوسازی بافت های فرسوده هستیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.