فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۴۴۹

مستاجران برای دریافت کد رهگیری رایگان به سامانه خودنویس مراجعه کنند

مستاجران برای دریافت کد رهگیری رایگان به سامانه خودنویس مراجعه کنند

کارشناس بازار مسکن گفت: مستاجران باید برای دریافت کد رهگیری رایگان به سامانه خودنویس مراجعه کنند و هزینه‌های میلیونی دیگری پرداخت نکنند.

به گزارش تجارت نیوز،

در طول سال‌های گذشته بسیاری از مستاجران برای اینکه بتوانند یک واحد مسکونی را اجاره کرده و کد رهگیری برای تسهیلات دریافت کنند؛ مجبور بودند که چند میلیون به مشاوران املاک پرداخت کنند. این درحالی است که طبق قانون دریافت کد رهگیری برای تمامی مستاجران رایگان است.

در همین زمینه، مسعودی، کارشناس بازار مسکن به باشگاه خبرنگاران گفت: در سال‌های گذشته مستاجران برای دریافت کد رهگیری که طبق قانون رایگان بود حداقل باید یک تا دو میلیون تومان پرداخت می‌کردند تا از طریق آن بتوانند وام اجاره دریافت کنند؛ این در حالی است که کد رهگیری رایگان است و متاسفانه از عدم اطلاع نداشتن مستاجران بسیاری از مشاوران املاک سوءاستفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: همزمان با راه‌اندازی سامانه خودنویس بساط بسیاری از این سوءاستفاده‌ها برچیده و باعث شد که آگاهی مستاجران از قانون مستاجری بیشتر شود.

این کارشناس بازار مسکن یادآور شد: از خرداد ماه سال گذشته تعداد قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس به بیش از ۳میلیون و ۲۰۰ هزار قرارداد رسیده است که این امر خود باعث شده که ترغیب مستاجران به سمت استفاده از سامانه خودنویس بیشتر شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بازار مسکن نیاز به فرهنگ‌سازی در حوزه سامانه خودنویس دارد و باید بتوانیم این سامانه را تا سال آینده به صورت کامل در اختیار مشاوران املاک و همچنین مستاجران قرار دهیم تا بخشی از نگرانی‌ها در حوزه اجاره مسکن برطرف شود.

او تاکید کرد: سامانه خودنویس تاکنون بخش زیادی از هزینه‌های مستاجران را مرتفع کرده و همین امر باعث شده که دیگر مستاجران مبالغ میلیونی بابت دریافت کد رهگیری پرداخت نکنند.

وی اظهار کرد: سامانه خودنویس در این روز‌ها توانسته جایگزین خوبی برای قرارداد‌های نجومی مسکن باشد، اما باید با تکمیل و تقویت این سامانه بتوانیم بازار اجاره مسکن را هم به سمت ثبات و آرامش هدایت کنیم.

این کارشناس بازار مسکن افزود: بازار مسکن در این روز‌ها باید به سمت رونق و افزایش خرید و فروش هدایت شود تا از طریق آن بتوانیم اقتصاد را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: دولت چهاردهم باید هرچه سریعتر بتواند با تکمیل این سامانه و اتصال آن به دستگاه‌های مختلف بازار مسکن را ساماندهی کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.