فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۰۰۷

شهردار تهران:

پایتخت ۲۶۱ هزار پلاک فرسوده و ناپایدار دارد

پایتخت ۲۶۱ هزار پلاک فرسوده و ناپایدار دارد

شهردار تهران گفت: اکنون ۲۶۱ هزار پلاک فرسوده و ناپایدار در پایتخت وجود دارد بنابر بررسی صورت گرفته بر اساس بعد خانوار، امروز تهران به ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکن نیاز دارد. بنابراین ایجاد زمینه برای نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن در تهران یک ضرورت است. این کار علاوه بر ایجاد رفاه باعث رونق تولید و افت قیمت مسکن نیز می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

شهردار تهران گفت: اکنون ۲۶۱ هزار پلاک فرسوده و ناپایدار در پایتخت وجود دارد در همین راستا با اجرای طرح تشویقی یک طبقه اضافی و تجمیع دو طبقه اضافی برای ساخت و ساز در بافت فرسوده، نوسازی برای مالکان صرفه اقتصادی خواهد داشت.

علیرضا زاکانی با اشاره به چالش‌های شهر تهران در حوزه مسکن اظهار کرد: این ساختمان‌های ناپایدار در زلزله احتمالی بیشترین آسیب را خواهند دید و برای حل این چالش باید مردم را تشویق کرد تا به نوسازی بافت فرسوده بپردازند.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به حل مشکلات ناحیه نفرآباد تهران ادامه داد: در منطقه نفرآباد تهران نزدیک به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سال‌ها به مالکان مجوز ساخت و ساز بیش از سه طبقه داده نمی‌شد با این بهانه که ساختمان‌های بیش از سه طبقه مشرف به حرم می‌شوند. همین موضوع باعث شده بود مالکان به سمت نوسازی بافت فرسوده نروند و در عمل این محله سال‌ها جز بافت ناپایدار شهری بماند.

وی اضافه کرد: در آغاز مسئولیت با همراهی وزیر پیشین میراث فرهنگی، تسهیلاتی ایجاد شد تا ساکنان این محله بتوانند ساختمان‌های بیش از سه طبقه بسازند و این موضوع باعث شد امروز چهره نفرآباد به طور کامل تغییر کند.

وی در ادامه تاکید کرد: بنابر بررسی صورت گرفته بر اساس بعد خانوار، امروز تهران به ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکن نیاز دارد. بنابراین ایجاد زمینه برای نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن در تهران یک ضرورت است. این کار علاوه بر ایجاد رفاه باعث رونق تولید و افت قیمت مسکن نیز می‌شود.

زاکانی با اشاره به طرح مباحث مرتبط ناترازی انرژی در کشور نیز گفت: عده‌ای معتقدند باید قیمت بنزین را آزاد کرد و به حدود ۵۰ هزار تومان برای هر لیتر رساند، این در حالی است که ۴۵ درصد مردم بنزین مصرف نمی‌کنند از طرفی در ۵۵ درصد باقی مانده نیز عده‌ای مصرف نامتعارف دارند که در صورت آزادسازی قیمت‌ها دست به گران‌سازی اجناس زده و اینگونه فشار بر مردم وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در برابر این اقدام ما معتقدیم باید مدیریت مصرف انرژی را به دست خود مردم سپرد تا سود آن به جیب مردم برود. طرح یارانه طلا که در دوران تبلیغات ریاست جمهوری مطرح کردم مبتنی بر همین ایده بود که برگرفته از نظرات کارشناسان ارائه شده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است.

به گفته شهردار تهران، راه‌حل همه مشکلات در داخل کشور است و مسئولان با کوشش خود می توانند با گره گشایی از مردم دشمنان ایران را از ایجاد دسیسه در کشور ناامید کنند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.