فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۴۵۷۶

واسطه‌گران برای تملک املاک یا خودرو به نام اتباع خارجی نقره داغ می‌شوند

 واسطه‌گران برای تملک املاک یا خودرو به نام اتباع خارجی نقره داغ می‌شوند

جانشین فرمانده کل انتظامی با تاکید بر انیکه هرگونه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز، چه در کارخانه‌ها و چه در مزارع، یک عمل مجرمانه است و شهروندان ایرانی باید از این موضوع آگاه باشند بر لزوم خودداری از واسطه‌گری برای تملک املاک یا خودرو به نام اتباع خارجی تأکید کرد .

به گزارش تجارت نیوز،

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: واسطه‌گری برای تملک املاک به نام اتباع خارجی غیر مجاز جرم است و پیگرد قضایی دارد.

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی فراجا  به بررسی وضعیت خروج اتباع غیرمجاز پرداخت و اظهار داشت: طبق قوانین جهانی، ورود هر تبعه خارجی به هر کشوری، از جمله جمهوری اسلامی ایران، باید با مجوزهایی مانند گذرنامه و ویزا صورت گیرد.

وی به جمعیت غیرمجاز حاضر در کشور اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این افراد در سه دهه گذشته بدون رعایت مقررات وارد ایران شده‌اند و غالباً از کشورهای همسایه شرقی هستند. این کشورها آماده‌اند تا اتباع خود را پذیرش کنند و ما نیز بر اساس وظیفه قانونی، در حال شناسایی و رصد این افراد هستیم.

سردار رضایی تأکید کرد که در صورت عدم تمکین از قوانین، پلیس مجبور به شناسایی و دستگیری این افراد خواهد بود.

وی افزود: هرگونه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز، چه در کارخانه‌ها و چه در مزارع، یک عمل مجرمانه است و شهروندان ایرانی باید از این موضوع آگاه باشند.

وی همچنین بر لزوم خودداری از واسطه‌گری برای تملک املاک یا خودرو به نام اتباع خارجی تأکید کرد و گفت: اگر ملکی به نام یک ایرانی باشد اما مالکیت آن متعلق به اتباع خارجی باشد، این نیز یک جرم محسوب می‌شود و فرد تحت پیگرد قضائی قرار می‌گیرد.

سردار رضایی در پایان گفت: تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز شناسایی و از کشور خارج شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، دو میلیون نفر از این اتباع طرد شوند. از مجموع ۷۵۰ هزار نفر که پالایش شده‌اند، ۵۰۰ هزار نفر به کشورهای خود بازگشته‌اند و برخی دیگر نیز به صورت خود معرف مراجعه کرده‌اند.


 

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار