فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۴۱۹۱

۲ معدن در خراسان شمالی پلمب شدند

۲ معدن در خراسان شمالی پلمب شدند

۲ معدن در خراسان شمالی به دلیل غیر ایمن بودن پلمب شدند.

به گزارش تجارت نیوز،

حسین حاجی بگلو گفت: استخراج زیر زمینی و تونلی غیر ایمن و جبهه کار نا ایمن از عواملی بود که سبب پلمپ این دو معدن در شهرستان اسفراین شد.

وی افزود: با بررسی میدانی و اظهارات دو نفراز نگهبانان یکی از معادن، که حفاری، استخراج و برداشت موادمعدنی در شب صورت می‌گیرد، این معدن پلمب شد.

حاجی بگلو بیان کرد: با توجه به اینکه یکی دیگر از معادن نیز به دلیل جبهه کار احداثی بالا دست تونل قائم ایجادی، ارتفاع غیر استاندارد با شیب منفی و درزه و شکاف‌های غیر ایمن پلمپ شد.

مدیر کل صمت استان در ادامه گفت: احتمال ریزش و سقوط سنگ بر دهانه تونل این معدن است که باعث مسدود شدن دهانه تونل و محبوس شدن افراد داخل آن می‌گردد، دستورسریع توقف و مسدود سازی دهانه تونل‌های ایجادی از طریق مراجع قضایی صادر شد.

حاجی بگلو گفت: رعایت نکردن موارد ایمنی نظیر استفاده از کفش و کلاه ایمن، نداشتن گواهینامه اپراتور‌های دستگاه‌های بیل مکانیکی و. از دیگر مواردی بود که سبب شد دستور پلمب این معادن صادر شود.

وی بهترین نوع ماده معدنی در استان را مرمر پرتقالی و شکلاتی، مرمریت، بوکسیت، سرب و روی، باریت و هماتیت بیان کرد و افزود: خراسان‌شمالی ۱۳۶ معدن فعال وجود دارد که برای ۲ هزار ۴۸۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

استخراج اسمی کل معادن فعال استان ۱۲ میلیون ۳۸ هزار و ۳۵۰ تُن است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار