کد مطلب: ۹۰۴۴۷۶

عرضه گوشت تنظیم بازار برای تعادل قیمت

عرضه گوشت تنظیم بازار برای تعادل قیمت

به گفته رییس شورای تامین‌کنندگان دام افزایش قیمت دام منجر به گرانی گوشت گرم در بازار شد که با عرضه گوشت تنظیم بازار قیمت به تعادل رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: به صورت منطقه‌ای شاهد افزایش قیمت گوشت گرم بودیم که با عرضه گوشت تنظیم بازاری و منجمد بازار به تعادل رسید و تقاضا برای گوشت گرم کاهشی شد.

وی گفت: با افزایش تولید و عرضه دام زنده در نیمه اول سال بسیاری از دامداران نگران این هستند که با ادامه دار شدن واردات، دام هایشان روی دستشان بماند. بسیاری از استان‌ها نیز اعلام کرده‌اند که با مازاد دام زنده مواجه‌اند. به نظر می رسد که با افزایش تولید دام در کشور واردات کاهش یابد، زیرا اولویت با تولید داخل است. قیمت دام زنده در کشور ما نسبت به کشورهای اطراف زیاد است و همین امر باعث شده که بازار کشورهای اطراف را از دست بدهیم.

پوریان افزود: از طرفی افزایش قیمت دام منجر به افزایش قیمت گوشت گرم در بازار داخل شده که در توان خرید مصرف کنندگان نیست و مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند از گوشت های منجمد و وارداتی موجود در بازار که برای آنها صرفه اقتصادی بیشتری دارد، خریداری کنند.

 

منبع : نود اقتصادی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.