کد مطلب: ۸۹۲۰۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تسلا سایبرتراک تحویل خریداران شد/ غول برقی آمریکایی با گشتاور ۱۴ هزار نیوتن‌متری!

تسلا سایبرتراک تحویل خریداران شد/ غول برقی آمریکایی با گشتاور 14 هزار نیوتن‌متری!

سایبرتراک یکی از نامتعارف‌ترین خودروهای جهان که قرار بود سال 2021 عرضه شود، بالاخره تحویل خریداران شد. این غول الکتریکی از هر جهت، یکی از قوی‌ترین پیکاپ‌های بازار شناخته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، می‌توان گفت که دنیای پیکاپ‌های پرفروش جهان از چند سال گذشته بسیار تکراری شده بود و تقریباً تمامی این محصولات به نوعی شبیه به یک‌دیگر هستند. تسلا با معرفی نسخه آزمایشی سایبرتراک در سال 2019 اعلام کرد که قصد دارد طراحی دنیای پیکاپ‌ها را متحول کند.

این وانت الکتریکی قرار است با سه تیپ و مشخصات فنی متفاوت وارد بازار شود که در حال حاضر، قوی‌ترین تیپ آن در حال تحویل به مشتریان است.

مشخصات فنی

همان‌طور که اشاره شد، سایبرتراک با سه تیپ Cyber Beast، چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب وارد بازار که هر سه آن‌ها مشخصات فنی متفاوتی نیز دارند.

قوی‌ترین نسخه که اخیراً نیز تحویل مشتریان شد، مدل سایبر بیست بوده که از ترکیب سه موتور برقی تشکیل شده است. به ادعای تسلا این پیکاپ توانایی تولید حداکثر قدرت 845 اسب‌بخار و گشتاور باورنکردنی 13 هزار و 959 نیوتن‌متر را دارد! این میزان گشتاور 16 برابر بیشتر از گشتاور تولیدی قوی‌ترین نسخه فورد رپتور (یکی از پرفروش‌ترین پیکاپ‌های بازار آمریکا) است.

ترکیب این سه موتور الکتریکی می‌تواند سایبرتراک 3.1 تنی را تنها در 2.6 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند. این پیکاپ با شارژ کامل می‌تواند مسافت 515 کیلومتری را طی کند و حداکثر تا سرعت 209 کیلومتر بر ساعت برسد.

نسخه چهار چرخ محرک از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که حداکثر 600 اسب‌بخار و 10 هزار و 80 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه تنها در 4.1 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و با شارژ کامل می‌تواند 515 کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت این نسخه نیز به 180 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

نسخه دیفرانسیل عقب فعلاً رونمایی نشده و قرار است در سال 2025 عرضه شود؛ اما گویا سرعت صفر تا 100 این خودرو به 6.5 ثانیه و حداکثر مسافت قابل پیمایش آن با شارژ کامل به 402 کیلومتر می‌رسد.

طراحی ظاهری

سایبرتراک تسلا بدون شک یکی از عجیب‌ترین و غیرمتعارف‌ترین طراحی را میان تمام خودروهای الکتریکی دارد و بدنه کروم رنگ با خطوط صاف و شکسته‌ای که در سرتا سر خودرو به چشم می‌خورد گواهی بر این ادعاست.

بغل تسلا سایبرتراک

تسلا برای اولین بار در تولید محصولی از آلیاژ فولاد ضد زنگ استفاده می‌کند که توانسته مقاومت بدنه را تا حد زیادی افزایش دهد. بدنه سایبرتراک به حدی مقاوم طراحی شده که می‌تواند در برابر ضربات قوی و حتی گلوله‌های کوچک، بدون تغییر شکل بماند. شاید دلیل طراحی نامتعارف و عجیب این پیکاپ آمریکایی، سخت بودن فرم‌دهی به ورقه استفاده شده در بدنه آن باشد.

پشت تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک 5682 میلی‌متر طول، 2413 میلی‌متر عرض و 1790 میلی‌متر ارتفاع دارد که 371 میلی‌متر طول و 384 میلی‌متر عرض بزرگ‌تری نسبت به فورد رپتور 2023 دارد؛ اما ارتفاع آن 130 میلی‌متر کوچک‌تر از این خودرو است.

طراحی داخلی

بر اساس تصاویر منتشره از داخل کابین سایبرتراک، طراحی این خودرو در بخش داخلی بسیار عجیب‌تر از بخش بیرونی آن بوده و به نوعی، هماهنگی بیرون و داخل خودرو تا حد بسیاری بالا است.

داخل کابین این خودرو از خطوط صاف و شکسته همانند بخش بیرونی استفاده شده و دو نمایشگر با ابعاد 18.5 اینچ برای بخش میانی و 9.4 اینچ برای مسافران عقب طراحی شده است. نمایشگر بزرگ میانی همانند دیگر محصولات تسلا، تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

داخل تسلا سایبرتراک

قیمت تسلا سایبرتراک

همان‌طور که اشاره شد تسلا سایبر تراک با سه مشخصه فنی متفاوت عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها، تریم متفاوتی نیز دارند. این پیکاپ تمام الکتریک آمریکایی در ارزان‌ترین تیپ با قیمت 49 هزار و 890 دلار و در گران‌ترین مشخصه فنی و تیپ موردنظر با قیمت 100 هزار دلار قابل خریداری است.

با نرخ فعلی تبدیل دلار به ریال، قیمت ارزان‌ترین نسخه سایبرتراک معادل تیگو 8 پرومکس و هونگچی H5 بوده و در گران‌ترین نسخه، شاید بتوان خودروی اکستریم VX را که در ماه‌های آینده توسط مدیران خودرو وارد بازار می‌شود، رقیب قیمتی سایبرتراک تسلا در ایران دانست.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.