فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۱۸۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

خرید ام وی ام X۲۲ Pro به‌صرفه‌تر است یا ریسپکت بهمن موتور؟

خرید ام وی ام X22 Pro به‌صرفه‌تر است یا ریسپکت بهمن موتور؟

ام وی ام X22 Pro و ریسپکت 2 جزو معدود محصولات مونتاژی چینی در بازار ایران هستند که قیمت اقتصادی دارند. در ادامه این دو خودروی اقتصادی از دو شرکت رقیب مدیران خودرو و بهمن موتور با یک‌دیگر مقایسه می‌شوند.

به گزارش تجارت نیوز،

برای خرید خودرویی مونتاژی با قیمت مناسب در بازار ایران، نمی‌توان به دنبال گزینه‌های متنوع بود. بر همین اساس دو خودروی مونتاژی از دو شرکت رقیب و با سابقه، یعنی ام وی ام X22 Pro از مدیران خودرو و ریسپکت 2 از شرکت بهمن موتور با یک‌دیگر مقایسه می‌شوند و در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که خرید کدام محصول به‌صرفه‌تر است.

ام وی ام X22 Pro یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین محصولات حال حاضر مدیران خودرو محسوب می‌شود که به واسطه طراحی جوان‌پسند، آپشن‌ها و امکانات ایمنی قابل قبول رکورد فروش یک میلیون دستگاه را در جهان نصیب خود کرد. این کراس‌اوور جذاب به غیر از ایران در بازارهایی همچون بازار آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، آسیا، آفریقا و کشورهایی از جمله مکزیک، شیلی، پرو، فیلیپین و عربستان سعودی توانست فروش خوبی را کسب کند.

از سوی دیگر محصول ریسپکت که اخیراً پس از انجام تغییراتی محدود، دوباره با نام ریسپکت 2 روانه بازار شد، با نام ژواندو (Xuandu) در بازار چین شناخته می‌شود که اواخر سال 2021 معرفی شد و شرکت تولیدکننده آن یکی از زیرمجموعه‌های گروه چری است.

میزان افزایش قیمت کارخانه X22 Pro نسبت به ریسپکت

شرکت مدیران خودرو در فروردین ماه و پس از اخذ مجوزهای مربوطه، نسبت به افزایش قیمت درب کارخانه محصولات خود اقدام کرد. این در حالی است که مدیران خودرو در یک سال گذشته هیچ افزایش قیمتی برای محصولات خود نداشت. از سوی دیگر اما بهمن موتور بسیار زودتر از شرکت رقیب، قیمت محصولات خود را افزایش داد. در نمودار زیر می‌توان میزان رشد قیمت درب کارخانه دو محصول ام وی ام X22 Pro مدیران خودرو و ریسپکت بهمن موتور را مشاهده کرد.

مقایسه افزایش قیمت X22 Pro و ریسپکت

حال با توجه به اختلاف قیمت حدود 200 میلیون تومانی دو خودروی رقیب، احتمالا محصول مدیران خودرو انتخاب مناسب‌تری برای مشتریان باشد.

مقایسه طراحی X22 Pro و ریسپکت

همانطور که اشاره شد، ریسپکت بهمن موتور محصول سال 2021 بوده و از طراحی به‌روزی بهره می‌برد. از سوی دیگر ام وی ام X22 Pro نیز محصول همین سال است و با توجه به اینکه رد پای چری در هر دو محصول نام‌برده به چشم می‌خورد، می‌توان زبان طراحی این شرکت را در هر دو خودرو مشاهده کرد.

اما به صورت کلی ام وی ام X22 Pro خصوصاً در بخش جلو با توجه به نوع دی‌لایت‌ها و چراغ‌های اصلی به‌کار رفته روی سپر از طراحی به‌روزتری بهره می‌برد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

ام وی ام X22 Pro به امکانات جذابی همچون کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی ترمز اضطراری، فرمان برقی دی‌کات، اتوهلد، ترمز پارک برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، سنسور فشار باد تایرها، سانروف و ورود و استارت بدون کلید مجهز شده است.

در مقابل ریسپکت 2 بهمن موتور پس از بهبود امکانات، دارای آپشن‌هایی مانند کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سنسور عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی و اتوهلد، دوربین 360 درجه، ایربگ پرده‌ای و جانبی جلو و همچنین ورود و استارت بدون کلید است.

گرچه کراس‌اوور اقتصادی مدیران خودرو از لحاظ امکانات رفاهی، تعداد کمتری از آپشن‌ها را نسبت به ریسپکت بهمن موتور دارد؛ اما باید توجه داشت که اختلاف قیمت این دو خودرو در کارخانه و بازار به ترتیب حدود 296 میلیون و 353 میلیون تومان است که رقم پایینی محسوب نمی‌شود.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.