فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۳۹۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ام وی ام X۲۲ Pro بخریم یا فردا SX۵؟/ تقابل مونتاژکار کهنه‌کار با شرکت نوپا

ام وی ام X22 Pro بخریم یا فردا SX5؟/ تقابل مونتاژکار کهنه‌کار با شرکت نوپا

ام وی ام X22 Pro کراس‌اوور اقتصادی از شرکت مدیران خودرو، کهنه‌کار ایرانی و فردا SX5 محصولی از شرکت فردا موتورز محسوب می‌شود که سابقه آغاز فعالیت تولیدی آن به چند سال اخیر مربوط می‌شود. با وجود اختلاف قیمتی این دو خودرو، ارزش خرید کدام محصول بیشتر است؟

به گزارش تجارت نیوز،

خرید یک خودروی با کیفیت و اقتصادی در بازار فعلی ایران به یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها تبدیل شده است. چرا که اگر قصد خرید خودروی ایرانی داشته باشید، اگرچه شاید قیمت مناسب‌تری داشته باشد، اما غالباً از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. از سوی دیگر خودروهای وارداتی نیز در اکثر مواقع، به صورت دست دوم با کارکردهای بالا در بازار پیدا می‌شوند و خودروهای وارداتی صفر کیلومتر قیمت‌های بالایی دارند.

بنابراین خودروهای اقتصادی مونتاژی در اکثر مواقع انتخاب بهینه‌تری به شمار می‌رود. چرا که در کنار قیمت معقول از سطح ایمنی و آپشنی بهتری هم نسبت به خودروهای ایرانی برخوردار هستند.

ام وی ام X22 Pro محصول محبوب و اقتصادی شرکت مدیران خودرو به شمار می‌رود که در بازارهای جهانی هم فروش بسیار خوبی را به واسطه ظاهر جذاب و امکانات قابل قبول تجربه کرده است. چند ماه پیش، فروش این کراس‌اوور کامپکت از یک میلیون دستگاه در سراسر جهان عبور کرد و در آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، آسیا، آفریقا و کشورهایی از جمله مکزیک، شیلی، پرو، فیلیپین و عربستان سعودی توانست فروش و محبوبیت بالایی را کسب کند.

در مقابل فردا SX5 کراس‌اوور میدسایز مونتاژی شرکت فردا موتورز است که نسل دوم آن برای اولین بار در سال 2016 به بازار چین معرفی شد و از اواخر سال 1399 روی خط تولید فردا موتورز قرار گرفته است. اگرچه SX5 در مقایسه با محصول اقتصادی مدیران خودرو، قیمت بالاتری دارد و البته ابعاد خودرو نیز بزرگ‌تر به نظر می‌رسد، اما ارزش خرید کدام یک از این دو کراس‌اوور چینی بیشتر است؟

مقایسه طراحی X22 Pro و فردا SX5

پس از توقف تولید ام وی ام X22 مدیران خودرو در سال 1400، این شرکت کراس‌اوور اقتصادی خود را با ظاهر جدید در بازار ایران عرضه کرد که توانسته بود به پختگی و جذابیت لازم برسد. همین موضوع ام وی ام X22 Pro را به یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای مدیران خودرو تبدیل کرد. چراغ‌های کشیده LED در بخش جلو و خطوط جذاب بدنه در قسمت جانبی به گفته بسیاری از خریداران، جذاب‌ترین قسمت‌های این خودرو به شمار می‌رود.

از سوی دیگر همان‌طور که اشاره شد، طراحی فردا SX5 به سال 2016 بازمی‌گردد و در اولین نگاه ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد. جلوپنجره کوچک و چراغ‌های کوچک به همراه هدلایت، المان‌هایی هستند که از به‌روز نبودن طراحی کراس‌اوور فردا موتورز خبر می‌دهند.

نمای پشتی X22 Pro و فردا SX5

چنین تغییرات مثبتی در داخل کابین X22 Pro هم به چشم می‌خورد و با ورود به کابین این خودرو به هیچ عنوان احساس متریال کم‌کیفیت و اقتصادی نخواهید داشت. با ورود به داخل کابین فردا SX5 هم نمایشگر کوچک با فریم بزرگ و قدیمی، تعدد بالای دکمه‌های فیزیکی به همراه آپشن‌هایی که حذف شدند و جای خالی دکمه‌های آن‌ها به چشم می‌خورد، شاید باب میل بسیاری از افراد نباشد.

داخل X22 Proو  فردا SX5

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

اگرچه ام وی ام X22 Pro محصولی اقتصادی است، اما به امکانات جذابی همچون کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی ترمز اضطراری، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، فرمان برقی دی‌کات، اتوهلد، ترمز پارک برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، کنترل فشار باد تایرها، سانروف و ورود و استارت بدون کلید مجهز شده است.

فردا SX5 نیز از امکاناتی مانند کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، سانروف، دوربین دنده عقب، حالت رانندگی برفی، سنسور پارک عقب و پایش فشار باد تایرها بهره می‌برد. بنابراین به وضوح می‌توان فهمید که محصول مونتاژی فردا موتورز با وجود قیمت بالاتر، به‌غیر از حالت رانندگی برفی هیچ برتری دیگری نسبت به X22 Pro در بخش امکانات رفاهی ندارد.

خرید X22 Pro صرفه بیشتری دارد یا فردا SX5؟

با توجه به اینکه عملکرد فنی هر دو خودرو تا حدودی شبیه به یک‌دیگر است، نمی‌توان تفاوت زیادی بین این دو خودرو قائل شد. البته محصول مونتاژی مدیران خودرو در حال حاضر با گیربکس دستی عرضه می‌شود و ممکن است چندان نسبت به SX5 که گیربکس CVT اتومات دارد، باب میل افراد نباشد. 

در بخش طراحی و امکانات رفاهی، می‌توان به صورت کامل برتری ام وی ام X22 Pro را نسبت به رقیب خود درک کرد. با توجه به اینکه در زمان نگارش این گزارش، X22 Pro در بازار با قیمت 910 میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما فردا SX5 قیمتی برابر با یک میلیارد و 270 میلیون تومان دارد، می‌توان گفت که محصول مونتاژی مدیران خودرو از ارزش خرید بالاتری نسبت به SX5 برخوردار است.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.