کد مطلب: ۷۴۰۳۸۲

واردات خودرو و تاثیر آن بر التهابات بازار/واکنش پلیس راهور به واردات خودرو

واردات خودرو و تاثیر آن بر التهابات بازار/واکنش پلیس راهور به واردات خودرو

به گفته طرفداران طرح آزادسازی واردات خودرو معتقدند آزادسازی واردات، التهابات بازار خودرو را آرام می‌کند ولی برخی کارشناسان نظری برخلاف این مسئله دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته طرفداران طرح آزادسازی واردات خودرو معتقدند آزادسازی واردات، التهابات بازار خودرو را آرام می‌کند ولی برخی کارشناسان نظری برخلاف این مسئله دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آبان ماه آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و بر همین اساس به‌زودی شاهد ورود خودروها خواهیم بود.
فاطمی امین ضمن اشاره به اینکه به‌ زودی شاهد ورود اولین خودروهای وارداتی به کشور خواهیم بود، پیش‌بینی کرد با وارد شدن خودروها در کنار عرضه خودروهای داخلی، التهابات اخیر بازار خودرو کاهش خواهد یافت؛ این در حالیست که اعلام شده وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو برنامه‌های متعددی دارد که به زودی اعلام می‌شود.

سیدرضا فاطمی‌امین در ویدئویی، ضمن اشاره به اینکه از زمان نهایی شدن آیین‌نامه واردات، فرآیندها بسیار سریع انجام شد، اظهار کرد: شهریور ماه امسال آیین‌نامه واردات خودرو در دولت مصوب شد و به صحن مجلس رفت، مجلس ایرادات قانونی بدان وارد کرد که در نهایت پس از رفع ایرادات وارده، آبان ماه آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و بر همین اساس به‌زودی شاهد ورود خودروها خواهیم بود.

مقام عالی وزارت صمت تصریح کرد: فرآیند واردات خودروها، در مرحله اجرایی است و ثبت سفارش‌ها نهایی شده و واردات در حال انجام است.

وضعیت واردات خودرو به کجا رسید؟

واردات خودرو همچنان با ابهام و بلاتکلیفی همراه است. در حالیکه وزارت صمت از نزدیک شدن خودروهای وارداتی به کشور خبر می‌دهد، گمرک اعلام می‌کند که شرکت‌های واردکننده هنوز حتی ثبت سفارش انجام نداده‌اند.

بر اساس این گزارش واردات خودرو به کلافی سردرگم تبدیل شده است. از ابتدای سال جاری وزارت صمت بارها وعده داد که طی یک هفته موضوع واردات به مرحله اجرا برسد. این روند تا جایی ادامه داشت تا بالاخره وزارت صمت خبر از رسیدن خودروهای وارداتی به پشت مرزهای کشور داد. اما به نظر می‌رسد این صحبت نیز وعده‌ای بوده که قرار نیست به‌زودی به واقعیت پیوندد. درست مانند «یک هفته‌»هایی که هیچ‌گاه فرا نرسیدند.

13 آذر سال جاری امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در صفحه توییتری خود نوشت که فرآیند واردات خودرو سرعت گرفت. حتی برای برخی مدل‌ها، خودروها به پشت مرز رسیده و فرآیند تبلیغات محیطی آن‌ها همان‌گونه که دیده می‌شود، آغاز شده است.

انتقاد رئیس پلیس راهور درباره واردات خودرو

هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا درباره واردات خودرو می‌گوید: اگر از واردات حمایت کردیم دلیلش ارتقاء ایمنی و کیفیت خودروها بود.
وی ادامه داد: منظور ما از واردات خودرو این نیست که برویم خودرو بی کیفیت را از هند وارد کنیم که اگر اینطور بود خب همان پراید بی کیفیت که در داخل تولید می‌شد.
هادیانفر گفت: حالا برویم و یک خودرو از خارج از کشور وارد کنیم و بعد هم مثل پراید و پیکان تا ۳۰ سال، درگیر مشکلات ناشی از آن باشیم و این خودروهای چینی که انواع آن و مدل به مدل وارد کشور می‌شوند من هشدار می‌دهم که یک سال دیگر یا حتی شش ماه دیگر خریدارانش دچار مشکل می‌شوند.
وی در پایان اعلام کرد: ما می‌گوییم چند مدل را وارد کنید که هم ایمن باشد و هم بتوان قطعات آن را تامین کرد.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.