خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۰۵۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

رونمایی از ۲ محصول لوکس وارداتی برای جانبازان / کراس اوورهای محبوب کیا به ایران رسیدند

رونمایی از 2 محصول لوکس وارداتی برای جانبازان / کراس اوورهای محبوب کیا به ایران رسیدند

عرضه خودروهای لوکس وارداتی برای جانبازان آغاز شده و کیا تلوراید و کیا سورنتو، دو کراس‌اوور کره‌ای محسوب می‌شوند که خبر واردات آن‌ها به ایران توسط شرکت کوشا خودرو تأیید شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی جانبازان از چند ماه پیش آغاز به کار کرده و ثبت سفارش خودروهای وارداتی با سقف قیمتی 25 هزار یورو تا 35 هزار یورو در حال انجام است. طبق آخرین خبر تائیدشده توسط کوشا خودرو که به عنوان واردکننده محصولات کیا در ایران شناخته می‌شود، کیا تلوراید و کیا سورنتو، دو کراس‌اوور وارداتی هستند که در آینده نزدیک از طریق سامانه یکپارچه جانبازان به سبد محصولات این شرکت اضافه می‌شود.

هر دو این محصولات، یعنی تلوراید و سورنتو جزو بزرگ‌ترین کراس‌اوورهای کیا محسوب می‌شوند که در بازارهایی همچون بازار آمریکای شمالی محبوبیت بالایی دارند.

کیا تلوراید چه مشخصاتی دارد؟

تا پیش از معرفی تلوراید، کیا سورنتو به عنوان بزرگ‌ترین کراس‌اوور این شرکت شناخته می‌شد، اما لقب فوق با معرفی تلوراید به این خودرو تعلق یافت. عموماً بازار خودرو در آمریکای شمالی با خودروهای بزرگ و موتورهای قدرتمند و حجیم شناخته می‌شود، بنابراین تلوراید نیز برای بازار این کشور طراحی و تولید شد که سال گذشته با فروش 110 هزار دستگاه خودرو توانست یکی از موفق‌ترین محصولات در میان خودروهای هم‌رده باشد.

کیا تلوراید

کیا تلوراید به یک پیشرانه 6 سیلندر با حجم 3.8 لیتری مجهز شده که فناوری پاشش مستقیم سوخت را دارد و می‌تواند حداکثر 291 اسب‌بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ارزان‌ترین نسخه این خودرو، یعنی تیپ LX در بازار آمریکا با قیمت 36 هزار و 200 دلار به فروش می‌رسد و با توجه به وجود سقف 35 هزار یورویی برای خودروهای وارداتی جانبازان، احتمالاً تنها همین تیپ موفق به ورود در بازار ایران خواهد شد.

کیا سورنتو، خودرویی آشنا برای ایرانیان

سورنتو، خودرویی است که شاید نام آن بیشتر در بین ایرانیان آشنا باشد. چراکه نسل اول تا سوم آن بین سال‌های 2006 تا 2018 وارد بازار ایران شده است، اما با ممنوعیت واردات خودرو، چندان امیدی به ورود نسل جدید کیا سورنتو نبود.

شرکت کره‌ای کیا برای اولین بار در سال 2020 نسل چهارم از این کراس‌اوور سایز بزرگ را روانه بازار کرد و حال قرار است پس از وقفه شش‌ساله با مدل 2024 وارد بازار ایران شود.

کیا سورنتو

بر خلاف تلوراید که تنها با یک پیشرانه به تولید می‌رسد، سورنتو 2024 با پیشرانه‌های مختلفی ازجمله چهار سیلندر 2.5 لیتری با تنفس طبیعی و توربوشارژ، شش سیلندر 3.5 لیتری و همچنین 1.6 لیتری توربوشارژ پلاگین هیبرید توسط کیا عرضه می‌شود.

سه تیپ S، LX و EX با توجه به محدودیت سقف 35 هزار یورویی برای جانبازان احتمال ورود به بازار ایران را دارند که هر سه تیپ از پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری استفاده می‌کنند. پیشرانه فوق می‌تواند حداکثر قدرتی معادل 281 اسب‌بخار و 311 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

حذف محدودیت خودروهای وارداتی برای جانبازان؟

از نکته‌های مهم و قابل توجه در بحث واردات خودرو، می‌توان به محدودیت‌های مربوط به حجم موتور و کشور مبدأ اشاره کرد. به این صورت که ورود خودروهایی با حجم 2.5 لیتر و بالاتر به ایران ممنوع است. از سوی دیگر طبق قانون، ورود هر خودرویی که تولید کشور آمریکا یا به سفارش این کشور باشد هم به ایران ممنوع اعلام شده، اما کیا تلوراید علاوه‌بر حجم موتور 3.8 لیتری، مختص کشور آمریکا تولید می‌شود.

حال با تأیید خبر ورود این خودرو به ایران آیا می‌توان احتمال داد که قوانین سخت‌گیرانه برای واردات خودرو جانبازان حذف باشد؟ سوالی که پاسخ آن در هاله‌ای از ابهام است.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.