فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۹۳۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تصمیم شبانه بانک مرکری!/ ارز به خودروهای برقی رسید

تصمیم شبانه  بانک مرکری!/ ارز به خودروهای برقی رسید

بانک مرکزی در حالی واردات خودروهای برقی از محل سپرده‌های شخصی را آزاد کرد که هیچ جزئیاتی از آن مشخص نیست. گویا بیماری تصمیمات یک شبه دولت سیزدهم به دولت جدید نیز سرایت کرده و وزارت صمت هیچ جوابی در قبال آن ندارد.

به گزارش تجارت نیوز،

در ششمین روز از ششمین ماه سال جاری بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، موافقت خود در خصوص تخصیص ارز به واردات خودروهای برقی را اعلام کرد.

بانک مرکزی در نامه فوق خطاب به ضیغمی، ضمن اعلام موافقت بانک مرکزی در خصوص تامین ارز خودروهای برقی از محل سپرده خود، بهره‌مندی واردکنندگان از محل تامین ارز «سپرده خود» را در ثبت سفارش‌ ثبت آماری موافق بخش اول مقررات ارزی در مقررات بانک عامل بلامانع اعلام کرد. در ادامه می‌توانید مشروح این نامه را مشاهده کنید.

نامه آزادسازی واردات خودروهای برقی از محل سپرده شخصی

با گذشت چهار  روز از اعلام موافقت بانک مرکزی با موضوع فوق، هیچ جزئیاتی از نحوه واردات خودروهای برقی با این روش منتشر نشده است.

سازمان توسعه تجارت در سکوت کامل!

با پیگیری‌های تجارت‌نیوز از بانک مرکزی در خصوص موضوع فوق، روابط عمومی این نهاد دولتی اعلام کرد: سازمان توسعه و تجارت، درخواستی مبنی‌بر آزادسازی واردات خودروهای برقی از محل سپرده شخصی را داشت که بانک مرکزی نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد؛ بنابراین برای پیگیری جزئیات آن، باید سازمان توسعه پاسخگو باشد.

البته تجارت‌نیوز جزئیات نامه را از سازمان توسعه و تجارت و همچنین شخص مهدی ضیغمی پیگیری کرد، اما این سازمان و ریاست آن هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای در قبال جزئیات نامه ارائه نکردند.

سیاست تشویقی وزارت صمت برای واردات خودروهای برقی

بابک صدرایی، کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: از هفته گذشته، به همراه جمعی از صاحب‌نظران صنعت خودرو در مورد نامه فوق در حال بحث هستیم، اما همه جوانب آن نامشخص است. نکته اصلی اینکه سیاست وزارت صمت، تشویق مصرف‌کنندگان برای خرید و استفاده از خودروهای برقی بوده و با توجه به اینکه سیاست‌هایی همچون وضع تعرفه پایین و سقف ارزی دو برابری هم برای خودروهای برقی نتوانست نظر مردم را برای خرید این محصولات جلب کند، به نظر می‌رسد که این تصمیم جدید در راستای همان موضوع باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ زیرساختی برای خودروهای برقی آماده نبوده و کشور هم با کمبود برق روبه‌روست، به نظر می‌رسد که اتخاذ این‌گونه سیاست‌ها تنها به هدررفت منابع ارزی کشور می‌انجامد و هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.