کد مطلب: ۸۹۹۲۸۷

چرا ساحلی‌بازان در لیست پاداش وزارت ورزش نیستند؟

چرا ساحلی‌بازان در لیست پاداش وزارت ورزش نیستند؟

تداوم موفقیت و قهرمانی در تیم ملی فوتبال ساحلی ایران طوری است که در هیچ تیم ملی دیگری به این سبک و سیاق دیده نشده است اما نکته عجیب این است که خبررسیده، تیم ملی فوتبال ساحلی در لیست پاداش وزارت ورزش و جوانان نیست!

به گزارش تجارت‌نیوز،  تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با درخشش در جام جهانی و شکست دادن تیمهای ملی اسپانیا، آرژانتین و تاهیتی، چشم ها را خیره کرده است.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که فرداشب با تیم ملی فوتبال ساحلی امارات درمرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بازی دارد، در صورت شکست میزبان که احتمالش هم زیاد است، به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی 2024 دبی صعود می کند. اتفاقی مهم و قابل توجه که می تواند برای فوتبال ایران، تاریخی هم بشود. ساحلی بازان که با بازیهای خیره کننده، قدرتهای فوتبال ساحلی جهان را شکست داده اند در یک سال و نیم گذشته، موفقیت را معنا کرده اند.

آنها در رقابتهای جام بین قاره ای، قهرمان شدند و برزیل قدرتمند را آبان ماه سال گذشته در همین دبی در فینال رقابتها شکست دادند. تیم ملی فوتبال ساحلی از اوایل امسال در پاتایای تایند، در رقابتهای قهرمانی آسیا که مقدماتی همین جام جهانی محسوب می شد، با قدرت همه تیم های آسیایی را از دم تیغ گذراندند و در فینال، ژاپن را شش تایی کردند و بر بام آسیا ایستادند.

تیم ملی فوتبال ساحلی در رقابتهای مقدماتی المپیک در عربستان هم ژاپنی ها که از قدرتهای فوتبال ساحلی آسیا هستند را از گردونه مسابقات حذف کردند و سهمیه المپیک گرفتند تا به همراه امارات به المپیک صعود کرده باشند. 

تداوم موفقیت و قهرمانی در تیم ملی فوتبال ساحلی ایران طوری است که در هیچ تیم ملی دیگری به این سبک و سیاق دیده نشده است اما نکته عجیب این است که خبررسیده، تیم ملی فوتبال ساحلی در لیست پاداش وزارت ورزش و جوانان نیست!

با توجه به سنت هر ساله وزارت ورزش و جوانان، به تیم هایی که روی سکوهای آسیایی و جهانی در هر سال می روند، در پایان سال، طی مراسمی پاداش های ویژه ای داده می شود. اما به صورت عجیبی، تیم ملی فوتبال ساحلی با یک قهرمانی آسیا و گرفتن یک سهمیه المپیک در لیست پاداش ها حضور ندارد!

نکته عجیب تر این است که با توجه به مصوبه شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، ساحلی بازان در صورتی که قهرمان جام جهانی هم شوند هم در پایان سال، هیچ گونه پاداشی از وزارت ورزش و جوانان دریافت نخواهند کرد. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پس از هفت سال غیبب در جام جهانی فوتبال ساحلی شرکت کرده اند و به گواه کارشناسان فوتبال ساحلی جهان، از مدعیان قهرمانی این جام به حساب می آیند.

به نظر می رسد، این مصوبه درباره تیم ملی فوتبال ساحلی احتیاج به بازنگری دارد چرا که ساحلی بازان هم قهرمان آسیا شده اند و باید پاداش قهرمانی آسیا بگیرند، هم سهمیه المپیک گرفته اند و هم اینکه احتمال موفقیت و روی سکو رفتن آنها در جام جهانی فوتبال ساحلی 2024 دبی، بالاست. 

باید دید کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در این راه چه خواهد کرد و آیا می تواند تغییری در مصوبات ایجاد کند. ساحلی بازان از قشر کم درآمد هستند و اعداد قراردادهای آنها فاجعه بار است و حتی ممکن است سالی 200 میلیون تومان از فوتبال ساحلی درآمد نداشته باشند!

منبع : طرفداری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.