کد مطلب: ۹۰۰۴۶۳

عربستان میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ می‌شود؟

عربستان میزبان جام جهانی 2024 می‌شود؟

عربستان سعودی کمپین پیشنهاد رسمی خود را برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ آغاز کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عربستان برای این کمپین شعار خود را «با هم در حال رشد» انتخاب کرده و لوگویی هم برای آن طراحی کرده که در آن عدد ۳۴ دیده می‌شود. رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی می‌گوید این لوگو برای به تصویر کشیدن «ماهیت ملت جوان عربستان، جامعه پر جنب و جوش و البته میراث غنی آن» طراحی شده است. 

انتظار می رود فیفا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ در رای گیری بدون مناقشه توسط ۲۱۱ فدراسیون عضو هیئت حاکمه، عربستان سعودی را به عنوان میزبان معرفی کند. هرچند تاریخ و محل برگزاری این رای‌گیری هنوز اعلام نشده اما با توجه به نبود رقیب برای عربستان به نظر می‌رسد این کشور بدون دردسر به افتخار کسب میزبانی جام جهانی که با حضور ۴۸ کشور برگزار خواهد شد، نائل آید. 

نخستین دوره جام جهانی ۴۸ تیمه قرار است در سال ۲۰۲۶ در سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود و پس از آن جام جهانی ۲۰۳۰ هم سه میزبان خواهد داشت که عبارتند از: «اسپانیا، پرتغال و مراکش» همچنین به مناسبت یکصدمین سالگرد برگزاری جام جهانی قرار است یک بازی به آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه داده شود. 

با این حال عربستان پس از دو دوره میزبانی مشترک جام جهانی، پس از قطر به نخستین کشوری تبدیل می‌شود که به تنهایی میزبان این بازی‌ها خواهد بود. 

فیفا با اختصاص میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ به کشورهایی از قاره‌های آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی اجازه داد تا بار دیگر میزبانی جام جهانی به خاورمیانه بیاید؛ جایی که عربستان در این کمپین باید با کشورهایی از قاره آسیا و اقیانوسیه رقابت می‌کرد اما در نهایت همه کنار رفتند تا سعودی برگزار کننده جام جهانی ۲۰۳۴ باشد.

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.