فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۹۸۸

قلعه نویی در مراسم پخت نذری برای امام حسین چه گفت؟

قلعه نویی در مراسم پخت نذری برای امام حسین چه گفت؟

آقا اباعبدالله برای چه قیام کرد؟ متاسفانه برخی می گویند حادثه کربلا! اما کربلا حادثه نبود و نهضت و قیام بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان  درباره حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و تاثیرگذاری آن در زندگی ورزشکاران اظهار داشت: امروز باید بگوییم بسم الرب العشق، بسم الرب الحسین. صلی الله علیک یا اباعبدالله. افتخاری است که در این مجالس شرکت کنیم. هیاتی بودن خیلی خوب است اما مهم حسینی بودن است. شور حسینی داشتن خیلی مهم است اما مهم تر داشتن شعور حسینی است.

وی افزود: چطور می‌توانیم به این اهداف برسیم، باید ببینیم اهداف آقامون چه بوده است. آقا اباعبدالله برای چه قیام کرد؟ متاسفانه برخی می گویند حادثه کربلا! اما کربلا حادثه نبود و نهضت و قیام بود. اهداف این نهضت برگرداندن دین پیامبر و جد ایشان به ریل اصلی بود. امر به معروف و نهی از منکر بود.

قلعه نویی افزود: این روز که منتسب به حضرت ابالفضل علیه السلام است، آقامون حضرت ابالفضل قبله وفا و معرفت بود و وقتی برای ایشان امان نامه آوردند، گریه کرد و نشان می‌دهد این درس ها را باید از قیام امام حسین بگیریم.

ورزشکاران از این مسائل جدا نیستند. اعتقاد دارم همه ادیان راهشان برای رسیدن به خدا است اما افتخار ما شیعیان این است که باید از طریق اهل بیت به خدا برسیم و انشاالله از این مراسم ها درس معرفت و اخلاق بگیریم و ذخیره آخرت ما شود.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه هر سال مراسم عزاداری اهل بیت باشکوه تر از سال گذشته برگزار می شود، خطاب به فوتبالیست‌ها افزود: فوتبالیست‌ها جدا از مردم نیستند و آن ها تقریبا قشر ضعیف جامعه بودند و به نظر من خود خانواده آن ها و مادرانشان یا حسین و یا اباالفضل را به آن ها یاد داده اند. امروز همه عالم می گوید یا ابالفضل اما خود حضرت می‌گفت یا حسین علیه السلام.

وی در پایان افزود: تنها نوکری که اربابی می‌آورد در خانه اهل بیت است، خیلی است که نوکر باشی و شما را ارباب صدا بزنند. موقعی که نوکر امام حسین وارد هیات می‌شود، می‌گویند پیرغلام امام حسین است و در بالای مجلس به ایشان احترام می کنند. تنها نوکری که اربابی می‌آورد در خانه امام حسین علیه السلام است.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.