فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۱۳۶

اتفاقی عجیب در کاروان ایران برای المپیک پاریس؛ حضور ۲ عضو هیات اجرایی که یک فدراسیون راه نیافته به المپیک!

اتفاقی عجیب در کاروان ایران برای المپیک پاریس؛ حضور ۲ عضو هیات اجرایی که یک فدراسیون راه نیافته به المپیک!

بازیهای المپیک پاریس به روزهای انتهایی خود نزدیک می شود اما ابهامات درباره سفر بعضی از همراهان کاروان المپیکی ایران کماکان به قوت خود باقیست و هر روز اخبار جدید و البته عجیب‌تری درباره سفر همراهان بی ربط به گوش می رسد.

به گزارش تجارت نیوز،

 همیشه در تمامی سفرهای برون مرزی تیم ها و کاروان های ورزشی شاهد حضور افراد بی ربط و توریست در تیم های اعزامی هستیم اما این بار وضعیت به گونه ایست که بی ربط ها و توریست ها حتی شکل کار و ظاهر قضیه را نیز حفظ نکرده و ثابت کرده اند که واقعا به قصد سیاحت و گردش به المپیک رفته اند!

از همان روزهای ابتدایی اعزام کاروان ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، وجود بعضی اسامی در لیست نفرات اعزامی باعث بروز ابهامات و پرسش‌های بسیاری از کمیته ملی المپیک و سایر نهادهای مسئول شد که البته تمام سوالات هیچ شفاف‌سازی و پاسخی را به‌همراه نداشت.

حضور ۲ عضو هیات اجرایی که فدراسیون‌های‌ متبوعشان تاکنون از صد کیلومتری سهمیه المپیک هم رد نشده و عجیب تر اینکه یکی از این نفرات حتی دیگر ریاست فدراسیون ندارد و در دوران ریاستش به مارکوپولو معروف بوده! در لیست نفرات اعزامی، اذهان عمومی نسبت به این اتفاق معترض کرد و واکنش منفی داشت اما جالب‌تر آن که بعضی از مسئولان اعزامی بی ربط و بدون مسئولیت به پاریس حین برگزاری بازی‌ها، بی‌خیال المپیک شده و به تور تفریحی و سیاحتی اروپاگردی رفته‌اند!

عجیب اینکه این تور به اندازه ای برای آنها مهم و واجب بوده که این نفرات در مراسم رسمی عزاداری در محل سفارت ایران در پاریس هم حضور نداشتند تا از همان زمان ابهامات درباره علت غیبت آن‌ها در چنین مراسم دیپلماتیک بااهمیتی به‌همراه چرایی اعزام‌شان مورد تحقیق و تفحص مسئولان نظارتی قرار بگیرد و باعث بروز پرسش‌هایی شود.

سفر خارج از ماموریت بعضی از این افراد و مهمانان کاروان به کشورهایی مانند هلند و آلمان و چک در اثنای برگزاری المپیک و هم‌چنین از دسترس خارج کردن گوشی‌های موبایل برای جلوگیری از تماس پرسشگران و عدم پاسخگویی به ابهامات و چرایی این تور گردشگری، این سوال را از کمیته ملی المپیک ایجاد می‌کند که آیا نظارتی بر رفت‌وآمد و ارتباطات بعضی افراد وجود داشته و اساسا دلیل اعزام این افراد بی ربط به المپیک پاریس چه بوده؟ در کمیته ای که ریاستش همیشه شعار کیفی سازی در اعزام ها می زند و به مدیریت بودجه و بیت المال اعتقاد وافر دارد، سفر سیاحتی با کاروان المپیکی برای افراد بی ربط یک علامت سئوال پررنگ است که شعارهای قبلی را یکسره پا در هوا نشان می دهد. شاید هم این کیفی سازی و سخت گیری در اعزام ها تنها برای ورزشکاران و حتی خبرنگاران کارکرد دارد و برای همراهان و افراد بی ربط چندان اجرایی نمی شود!

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.