فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۰۱۷

ناکامی پرسپولیس در جذب چند ستاره؛ بمب‌هایی که در یک‌قدمی انفجار خنثی شدند!

ناکامی پرسپولیس در جذب چند ستاره؛ بمب‌هایی که در یک‌قدمی انفجار خنثی شدند!

پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی در جذب چند ستاره مورد نظر خود ناکام ماند.

به گزارش تجارت نیوز،

پرسپولیس یکی از تیم‌های خبرساز نقل‌وانتقالات تابستانی بود و برخلاف سال‌های گذشته، این بار تغییرات زیادی را تجربه کرد. سرخپوشان نقل‌وانتقالات را با جدایی اوسمار ویرا و 3 ستاره فصل گذشته خود یعنی علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی آغاز کردند و این موضوع باعث شد تمام برنامه‌هایشان برای تابستان به‌هم بریزد. آن‌ها در ادامه هم نفراتی چون علی نعمتی و عبدالکریم حسن را از دست دادند تا رضا درویش کار سختی برای ترمیم لیست پرسپولیس و پیدا کردن جانشین برای نفرات جداشده داشته باشد. پرسپولیس با جذب نفراتی چون الکسیس گندوز، ایوب العملود، فرشاد احمدزاده، میلاد محمدی و علی علیپور تا حد زیادی جای خالی نفرات جداشده را پر کرده و ترکیب قابل قبولی دارد ولی ناکامی درویش در جذب بعضی بازیکنان صدای منتقدان را هم درآورده است. جدیدترین ناکامی پرسپولیس به بحث جذب علی قلی‌زاده مربوط می‌شود که این بازیکن علی‌رغم تمایلی که نسبت به حضور در جمع سرخپوشان نشان داده بود، نتوانست از تیم خود جدا شود. به جز قلی‌زاده، بازیکنان دیگری هم در لیست خرید پرسپولیس حضور داشتند که پروژه جذب‌شان با شکست مواجه شد.

محمدرضا اخباری

پس از جدایی علیرضا بیرانوند، پرسپولیس به‌دنبال جذب یک دروازه‌بان برای پر کردن جای خالی او بود و در این راه با محمدرضا اخباری، دروازه‌بان گل‌گهر سیرجان وارد مذاکره شد. اخباری تمایل زیادی نسبت به حضور در پرسپولیس نشان داد ولی با توجه به قراردادش با گل‌گهر سیرجان و مخالفت این باشگاه، در نهایت حضورش در جمع سرخ‌ها منتفی شد. پرسپولیس برای جانشینی بیرانوند حتی با حسین پورحمیدی هم مذاکره داشت ولی تراکتور تبریز که این فصل چند ستاره پرسپولیس را به‌خدمت گرفته، به این دروازه‌بان اجازه جدایی نداد. اتفاقی که باعث شد پرسپولیس در نهایت به سراغ جذب دروازه‌بان خارجی برود و با الکسیس گندوز قرارداد امضا کند. حضور اخباری یا پورحمیدی در پرسپولیس می‌توانست یکی از سهمیه‌های خارجی پرسپولیس را حفظ کند تا این تیم بتواند در خط میانی و حمله بازیکن خارجی بخرد.

مهدی لیموچی

پدیده فصل گذشته لیگ برتر از 3 تیم مدعی استقلال، پرسپولیس و سپاهان پیشنهاد داشت و با توجه به علاقه قلبی‌اش، پیش‌بینی می‌شد به راحتی سرخپوش شود اما در نهایت راهی سپاهان شد. لیموچی ابتدای تابستان در یک مصاحبه به صورت علنی از علاقه خود به پرسپولیس صحبت کرد و با این باشگاه به توافق هم رسید ولی سپاهان توانست او را هایجک کند و به اصفهان ببرد. انتقالی که البته تا امروز برای این ستاره خوش‌یمن نبوده و او به به‌دلیل مشکلات مربوط به ثبت قراردادش نتوانسته برای سپاهان در لیگ بازی کند. اخیرا دوباره شایعاتی در خصوص انتقال لیموچی به پرسپولیس منتشر شد ولی سپاهانی‌ها این موضوع را تکذیب کرد.

جواد آقایی‌پور، ستاره فصل گذشته استقلال خوزستان هم یکی دیگر از گزینه‌های خط حمله پرسپولیس بود که البته استقلال و سپاهان مذاکرات جدی‌تری با او داشتند و در نهایت مثل لیموچی شاگرد ژوزه مورایس شد!

یحیی عطیه‌الله

یکی از پروژه‌های ناکام پرسپولیس در نقل‌وانتقالات تابستانی به یحیی عطیه‌الله، مدافع چپ تیم ملی مراکش مربوط می‌شود که مدت‌ها وقت این باشگاه را گرفت و باعث شد سرخ‌ها زمان زیادی را از دست بدهند. پرسپولیس پس از جذب ایوب العملود، به سراغ یک مدافع مراکشی دیگر رفتند و با نظر خوان کارلوس گاریدو با یحیی عطیه‌الله وارد مذاکره شدند. این مدافع ابتدا به پرسپولیس پاسخ منفی داد ولی در ادامه به مذاکره برگشت و به نظر می‌رسید حضورش در جمع سرخپوشان قطعی شده ولی در نهایت راهی الاهلی مصر شد. اتفاقی که عصبانیت شدید هواداران پرسپولیس را به همراه داشته و باعث شد فشارها روی رضا درویش به اوج خود برسد.البته پرسپولیس در نهایت توانست میلاد محمدی را جذب کند ولی ماجرای عطیه‌الله باعث شد این تیم فصل بدون مدافع چپ تخصصی وارد لیگ شود و همین موضوع هم تاثیر زیادی روی عملکرد سرخ‌ها داشت.

علی قلی‌زاده

آخرین ستاره‌ای که حضورش در پرسپولیس منتفی شده، علی قلی‌زاده است. پرسپولیس پس از جدایی مهدی ترابی و منتفی شدن حضور مهدی لیموچی به قلی‌زاده پیشنهاد داد ولی مذاکرات در همان مراحل ابتدایی متوقف شد تا اینکه پس از شروع لیگ این بازیکن ملی‌پوش دوباره تمایل خود برای حضور در جمع سرخپوشان را اعلام کرد و مذاکرات از سر گرفته شد. درحالی که به نظر می‌رسید در نهایت پرسپولیس با لخ‌پوزنان لهستان برای انتقال قلی‌زاده به توافق می‌رسد، درخشش او در 2 هفته اخیر شرایط را تغییر داد و باعث شد در نهایت بازگشت این بازیکن به فوتبال ایران منتفی شود. این باشگاه که ابتدا موافقت خود با جدایی ستاره ایرانی را اعلام کرده بود، در نهایت تصمیم گرفت او را برای یک فصل دیگر حفظ کند. قلی‌زاده خودش هم تمایل زیای برای حضور در پرسپولیس داشت ولی مخالفت باشگاه لهستانی باعث شد این انتقال به سرانجام نرسد.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.