فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۴۷۰

گزارش لحظه به لحظه از بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات

گزارش لحظه به لحظه از بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات

تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات در نیمه اول به پیروزی رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین مسابقه از مقدماتی جام جهانی 2026 در شهر العین و در حضور بیش از 24 هزار تماشاگر به مصاف تیم امارات رفت که نیمه اول مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

در این نیمه قائدی یک گل دیگر هم  زد که آفساید اعلام شد.

داور: کیم جونگ یئوک ( کره جنوبی) 

کمک داوران: پارک کیونیوگ و یانگ جونگ‌پی( کره جنوبی)

کارت زرد: علیرضا جهانبخش( ایران) 

کارت قرمز: -

گل: مهدی قائدی( دقیقه 45+3)برای ایران

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب تیم امارات:

خالد عیسی، خلیفه الحمدی، کوامه کوائدی، خالد الدحانانی، عبداله ادریس، هریب عبدالله، عبدالله حمد، یحیی نادر، طهنون الذهابی، یحیی القسانی و کایو کاندو

سرمربی: پائولو بنتو

اتفاقات مهم بازی:

دقیقه 4: خطای سعید عزت الهی روی بازیکن اماراتی باعث اعتراض قلعه نویی به داور شد و سرمربی تیم ملی کشورمان اعتقاد داشت خطایی صورت نگرفته است.

دقیقه 5: اولین ضربه کرنر مسابقه را اماراتی ها روی دروازه تیم ملی ما ارسال کردند که مدافعان توپ را دفع کردند و توپ از سویی دیگر به کرنر رفت که دومین کرنر هم حاصلی برای امارات نداشت.

دقیقه 9: پاس دقیق پشت مدافعان اماراتی  به مهدی طارمی رسید و او نتوانست در موقعیت تک به تک دروازه امارات را باز کند.

دقیقه 12: شوت مهاجم تیم ملی با اختلاف کمی از کنار دروازه امارات به بیرون رفت.

دقیقه 14: پاس دقیق عزت الهی پشت مدافعان اماراتی این مرتبه به مهدی قائدی رسید و این بازیکن ما با دروازه بان تک به تک شد اما نتوانست از این فرصت استفاده کند. 

دقیقه 18: مهدی قائدی معتقد بود مدافع امارات روی او مرتکب خطا شده اما داور کره ای دستور به ادامه بازی داد که با اعتراض قائدی همراه شد او به دلیل خطای مدافع حریف دچار مصدومیت جزیی هم شد. 

*دقیقه 26 علیرضا جهانبخش وقتی در کنترل توپ دچار مشکل شد داور خطای هند او را اعلام کرد که باعث اعتراض کاپیتان تیم ملی به داور شد.

دقیقه 32: مهدی طارمی پاس رو به جلو داد که توپ در دهانه دروازه به مهدی قائدی رسید و او هم دروازه امارات را باز کرد اما کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد تا گل مورد بازبینی قرار بگیرد. 

دقیقه 35: ضربه کاشته تیم امارات به دیواره دفاعی تیم ملی کشورمان برخورد کرد و توپ به شدت به سر سعید عزت الهی برخورد کرده بود که باعث مصدومیت جزیی این هافبک ما شد. 

دقیقه 42: مهدی قائدی از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شد و بازیکنان امارات برای رسیدگی به وضعیت او در حالیکه حمله بودند توپ را به بیرون زدند. 

دقیقه 45: پرتاب بلند اوت حردانی یک موقعیت گلزنی برای ما ایجاد کرد ولی شوت محمدی از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد از بالای دروازه امارات به بیرون رفت. 

دقیقه 45+3:  مهدی قائدی با یک توپ ربایی خوب از مدافع اماراتی با یک شوت دقیق گل اول مسابقه را به ثمر رساند.

نیمه دوم:

دقیقه 48: اولین ضربه کرنر ایران روی حرکت تیمی خوب ملی پوشان به دست آمد که یک فرصت عالی گلزنی برای تیم ملی به وجود آورد و ضربه سر جهانبخش را دروازه بان اماراتی با یک واکنش دفع کرد.

دقیقه 56: تیم ملی ایران در نیمه دوم بازی هجومی و زیبایی را در دستور کار قرار داد و بار دیگر روی دروازه امارات صاحب یک موقعیت گلزنی شد.

 دقیقه 58: ضربه کرنر تیم ملی را قلی زاده که مدافعان اماراتی توپ را دفع کردند.

دقیقه 63: روی یک ضد حمله توپ به جهانبخش رسید و شوت بی دقت او از بالای دروازه امارات به بیرون رفت.

دقیقه 67: ضربه کرنر امارات را بیرانوند با مشت دور کرد.

دقیقه 69: ارسال حردانی یک موقعیت خوب گلزنی به وجود آورد که توپ روی سر طارمی فرود آمد و ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 71: برخورد شدید شجاع خلیل زاده و لیما باعث مصدومیت هر دو بازیکن شد و قلعه نویی از داور می خواست به بازیکن اماراتی اخطار بدهد. لیما در این صحنه دچار خونریزی از ناحیه صورت شد.

دقیقه 77: تیم ملی روی یک ضد حمله بازهم صاحب موقعیت گلزنی شد اما در نهایت این فرصت گلزنی توسط طارمی از دست رفت. پیش از آن هم علی قلی زاده فرصت گلزنی داشت که خیلی تعلل کرد.

دقیقه 81: این مرتبه پاس مهدی طارمی به سردار ازمون رسید که آزمون نتوانست در موقعیت تک به تک گلزنی کند و دروازه بان اماراتی شوت سردار را دفع کرد.

دقیقه 86: بازیکن اماراتی در محوطه جریمه ما صاحب توپ شد که با زرنگی قصد داشت پنالتی بگیردو  به نظر می رسید ضربه او به دست حردانی بر خورد کرده  و داور به سود حریف پنالتی گرفت اما کمک داور ویدئویی صحنه را بررسی کرد و مشخص شد اصلا توپ به دست بازیکن تیم ملی ما نخورده و این پنالتی مردود شد . 

دقیقه 1+90: شوت بازیکن اماراتی را بیرانوند مهار کرد. داور برای نیمه دوم 10 دقیقه وقت تلف شده محاسبه کرد. 

دقیقه 5+90: خطای کنعانی زادگان روی بازیکن حریف یک ضربه کاشته برای این تیم به همراه داشت که مدافعان ایران این توپ را دفع کردند.

دقیقه 9+90: ضربه کرنر امارات  را مدافعان برگشت دادند.

 

مهدی قائدی زننده گل سه امتیاز تیم ملی کشورمان به امارات به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد.

این دومین برد متوالی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی است.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.