فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۹۱۸

۴ تراکتوری، ۲ استقلالی و فقط یک پرسپولیسی در لیست جدید تیم ملی

4 تراکتوری، 2 استقلالی و فقط یک پرسپولیسی در لیست جدید تیم ملی

امیر قلعه‌نویی برای انجام اردوی تیم ملی در فیفادی ماه اکتبر و انجام 2 مسابقه مقابل تیم‌های ازبکستان و قطر از 27 بازیکن دعوت به عمل آورد.

به گزارش تجارت نیوز،

هفتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران دقایقی پیش با انجام دوئل تیم‌های تراکتور تبریز و فولاد خوزستان به پایان رسید که سرخ‌پوشان اهوازی موفق شدند با نتیجه 2 بر یک از سد تراکتور بگذرند. بعد از انجام مسابقه، تعطیلات رقابت‌های لیگ برتر به‌واسطه انجام اردوی ملی آغاز شد؛ چرا که در فیفادی ماه نوامبر، تیم ملی ایران باید سومین و چهارمین مسابقه خود در دور سوم انتخابی جام جهانی را مقابل تیم‌های ملی ازبکستان و قطر برگزار کند.

امیر قلعه‌نویی بعد از بررسی عملکرد بازیکنان لیگ برتری و البته مرور کارنامه بازیکنانی که در قامت لژیونر کار خود را پیش می‌برند، سرانجام فهرست خود را نهایی کرد که بازخوانی فهرست بازیکنان دعوت‌شده به اردوی ملی نشان می‌دهد که قلعه‌نویی به سراغ تغییر و تحولات در لیست تیم رفته است. تغییرات جالب‌توجهی در لیست تیم ملی رخ داده که شاید مهم‌ترین آن، غیبت محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل مصدومیت و دعوت از محمدمهدی زارع، مدافع جوان تیم گل‌گهر سیرجان باشد.

درخشش اخباری به چشم قلعه‌نویی نیامد

سرمربی تیم ملی در پست دروازه به سراغ دعوت از علیرضا بیرانوند، حسین حسینی و پیام نیازمند رفت؛ آن‌هم در حالی‌که حسینی تنها دروازه‌بانی است که در فصل جدید لیگ برتر هنوز کلین‌شیت نکرده و جالب آنکه در طول 6 مسابقه در لیگ بیست‌وچهارم، محمدرضا اخباری موفق به‌ثبت 5 کلین‌شیت شده و تنها یک گل دریافت کرده که آن‌هم از روی نقطه پنالتی بوده ولی با وجود ثبت این درخشش، عملکرد خوب اخباری به چشم کادرفنی تیم ملی نیامده و این دروازه‌بان باتجربه غایب بزرگ فهرست تیم ملی است.

2 مدافع جدید در فهرست تیم ملی

قلعه‌نویی در پست دفاع میانی به سراغ دعوت از شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، محمد دانشگر، محمدامین حزباوی و محمدمهدی زارع رفته است که حضور دانشگر و زارع در فهرست جدید تیم ملی جالب‌توجه است. در پست دفاع راست همانند اردوی قبلی، آریا یوسفی در کنار صالح حردانی به تیم ملی دعوت شده‌اند و امیر قلعه‌نویی در پست دفاع چپ هم به سراغ دعوت از میلاد محمدی و ابوالفضل جلالی رفته تا این 2 مدافع چپ باتجربه، نماینده‌های استقلال و پرسپولیس در خط دفاعی تیم ملی باشند.

از غیبت ادامه‌دار نوراللهی تا دعوت از حسین‌نژاد

کادرفنی در پست هافبک میانی از سعید عزت‌اللهی، محمد کریمی، محمد قربانی، سامان قدوس، امید نورافکن و محمدجواد حسین‌نژاد دعوت کرده که تغییر محسوس لیست تیم ملی نسبت به اردوی قبلی، دعوت از حسین‌نژادِ جوان بعد از درخشش در ترکیب دیناموماخاچ‌قلعه است. محمد محبی به همراه مهدی ترابی، مهدی قایدی و علیرضا جهانبخش در کنار علی قلی‌زاده وینگرهای دعوت‌شده به اردوی تیم ملی هستند که حضور دوباره محبی در جمع ملی‌پوشان جالب‌توجه است.

بازهم خبری از سحرخیزان نیست!

امیر قلعه‌نویی در خط حمله هم به سراغ دعوت از امیرحسین حسین‌زاده، مهدی طارمی، سردار آزمون و شهریار مغانلو رفته که حضور حسین‌زاده در جمع ملی‌پوشان اتفاق ویژه خط حمله محسوب می‌شود؛ هر چند که عدم دعوت از سعید سحرخیزانِ آماده، تصمیم غیرمنتظره و جنجالی امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شود. در بخش پایانی بیانیه گروه رسانه‌ای تیم ملی درباره فهرست این تیم آمده است: «بر اساس اعلام کادرفنی، محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل آسیب‌دیدگی اردوی تیم ملی را از دست داد و محمدرضا اخباری نیز برای دعوت به اردوهای پیش‌رو زیر نظر کادرفنی است».

لیست تیم ملی ایران برای دیدار با تیم‌های ملی ازبکستان و قطر

دروازه‌بانان:علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و حسین حسینی

مدافعان میانی: علی نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، محمد دانشگر، محمدامین حزباوی و محمدمهدی زارع

مدافعان راست‌وچپ: صالح حردانی، آریا یوسفی، میلاد محمدی و ابوالفضل جلالی

هافبک‌های میانی: سعید عزت‌اللهی، محمد کریمی، محمد قربانی، سامان قدوس و امید نورافکن

وینگرها: محمد محبی، مهدی ترابی، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده

مهاجمان: مهدی طارمی، محمدجواد حسین‌نژاد، امیرحسین حسین‌زاده، سردار آزمون و شهریار مغانلو

منبع : فوتبال 360

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.