پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: یک بحران 50 میلیون نفری!

پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: یک بحران ۵۰ میلیون نفری!

حجم فایل صوتی: ۸۹.۵۸M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۳۸:۵۱ دانلود فایل صوتی

در تازه‌ترین پرونده پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز با بررسی ابعاد یک بحران تلخ و فراگیر همراه شما هستیم؛ بحرانی به نام صندوق‌های بازنشستگی. بحرانی که تا به امروز چندان مورد توجه دولتمردان نبوده تا جایی که بدهی دولت‌ها به صندوق‌های بازنشستگی به مرحله خطرناک 400 هزار میلیارد تومان رسیده و براساس گزارش‌ها در حال حاضر 50 میلیون ایرانی به طور مستقیم تحت تاثیر آن قرار دارند؛ رقمی که تا یک دهه دیگر احتمالا به کل جمعیت دهه شستی‌ها برسد و آنها را از داشتن آتیه و بازنشستگی امن و ایمن محروم کند. با ما و از استودیو تجارت‌نیوز همراه باشید در شرایطی که جانبازان و معلولان بی‌شماری این روزها با حضور در مقابل شهرداری‌ها و فرمانداری‌های محل سکونت خود به نبود خدمات رفاهی اعتراض کرده‌اند.

سوالات مردمی درباره بحران صندوق‌های بازنشستگی

سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان بازوی حاکمیت در حوزه آینده و مدیریت صندوق‌ها در وضعیت خاصی قرار گرفته، راهکارهای دولتی چون تزریق درآمدهای کشور به صندوق‌های بازنشستگی برای جبران این بدهی به نتیجه نرسیده و این ها همه در حالی‌ست که هر روز ابعاد تازه‌ای از این بحران پیش چشم نگرانِ مردمی رونمایی می‌شود که در سخت‌ترین روزگار اقتصادی خود در حال پرداختِ حق بیمه خود هستند. سرنوشت بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و دیگر صندوق‌های بازنشستگی چه خواهد بود؟ سرنوشت صندوق‌ها به کجا خواهد انجامید؟ در کنار این سوالات در پادکست اقتصادی این هفته به چهار سوال دیگر در زمینه بحران صندوق‌های بازنشستگی پاسخ داده‌ایم.

پیش‌بینی بازارهای مالی هفته نخست مردادماه 1402

در بخش پایانی پادکست هم همچون هفته‌های قبل، کارشناسان به شما مخاطبان خواهند گفت که پیش‌بینی بازارهای مهمی همچون ارز، سکه و طلا، خودرو و بورس در روزهای نخست مردادماه چیست و سرمایه‌های خرد خود را به کدام سو هدایت کنیم.

پادکست اقتصادی تجارت‌نیوز تنها پادکست خبری و تحلیلی هفتگی حوزه اقتصاد و بازارهاست که هر پنجشنبه 9 صبح از شبکه‌های اجتماعی تجارت‌نیوز، اپ فیدیبو و کست‌باکس قابل شنیدن است.

شنونده ما باشید…

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.