خبر مهم:

پادکست رادیو تجارت‌نیوز: با بحران دارو چه باید کرد؟

پادکست رادیو تجارت‌نیوز: با بحران دارو چه باید کرد؟

سعید برآبادیسعید سعید برآبادیسعید
حجم فایل صوتی: ۴۵.۱۳M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۱۹:۲۵ دانلود فایل صوتی

به گزارش تجارت‌نیوز ، در تازه‌ترین پادکست رادیو تجارت نیوز با بررسی ابعاد یک بحرانِ عمومی همراه شما هستیم. بحران دارو آن هم در شرایطی که دولت مدعیِ صادرات محصولات دارویی و پزشکی ایران به 20 کشور دنیاست. با ما از استودیوی تجارت نیوز تا کمتر از بیست دقیقه دیگر همراه باشید تا به شما بگوییم شرایط دارو در ایران کنونی چگونه است و چرا در کنار این واژه، انواع واژه‌های تلخی چون گرانی و کمبود جا خوش کرده‌اند.

در این پادکست 20 دقیقه‌ای شما شنونده پاسخ به 6 سوال درباره بحران دارو در ایران هستید:

  • شرایط دارو در ایران چگونه است؟
  • تورم امسال با دارو و درمان چه کرد؟
  • مقصر گرانی دارو کیست؟
  • راستی‌آزمایی ادعای صادرات دارو به 20 کشور جهان
  • چرا برخی از داروها از سبد بیمه بازنشستگان حذف شده‌اند؟
  • تولید دانش‌بنیان دارو؛ از رویا تا واقعیت!

بحران دارو در کشور را نمی‌توان محدود به محتویات این پادکست دانست. بسیاری از چالش‌های دارویی همچنان به قوت خود باقی هستند و به نظر می‌رسد که حتی وجود برخی رانت‌ها زمینه را برای سرگردانی و فشار اقتصادی بیشتر بر بیماران هموار کرده است. در شرایطی که شاهد بازگشت سویه جدیدی از کرونا به کشور هستیم، باید پرسید که چه تعداد از شهروندان می‌توانند با خیال راحت، داروهای تجویز شده را در داروخانه‌های کشور پیدا کنند و بهای آن را بپردازند!

خوشحالیم که این بار هم توانستیم پرونده ای را با موضوعی که شما پیشنهاد کرده بودید در پادکست هفتگی وبسایت تجارت نیوز تقدیم شما کنیم. تجارت نیوز در شبکه های اجتماعی و وبسایت خود منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما درباره این پادکست است. اصلا چرا منتظر مانده‌اید، سوژه هفته آینده را شما به ما پیشنهاد دهید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.