خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۴۱۵۲

یک کارشناس حوزه تولید محتوا و سئو در گفتگو با تجارت‌نیوز بررسی کرد:

قمار سئوی کلاه سیاه! / از سئوی کلاه سیاه چه می‌دانید؟

قمار سئوی کلاه سیاه! / از سئوی کلاه سیاه چه می‌دانید؟

سئوی کلاه سیاه به تکنیک‌ها و استراتژی مورد استفاده برای دستیابی به رتبه بالاتر در نتایج جستجو، و شکستن قوانین موتورهای جستجو اشاره دارد.

شاید تا به امروز اصطلاح سئوی کلاه سیاه را بارها شنیده‌اید، اما دقیقا با معنی این واژه آشنا نیستید و نمی‌دانید موضوع مورد بحث چیست. یکی از کارشناسانی که سال‌هاست در زمینه تولید محتوا و سئو مشغول فعالیت است و سابقه همکاری با شتاب‌دهنده‌های آواتک، دیموند، هاردتک، فردوسی و ارتباط مستقیم با استارتاپ‌های موفقی همچون مانیشن، بوتیک، هنری، لامینور و … دارد؛ امین اسماعیلی نام دارد. اسماعیلی که در زمینه تدریس محتوای سئویی سال‌هاست مشغول تدریس است، ابتدا با اشاره به تجربیاتی که عرضه دانشش در اختیارش گذاشته صحبت‌هایش را شروع می‌کند: «تجربه‌ای که طی مدت فعالیتم به دست آورده‌ام در این جمله خلاصه شده است؛ هرچقدر دانشت را عرضه کنی، اشتیاق بیشتری برای یادگیری خواهی داشت. سئو هم همانند بقیه مباحث و زمینه‌ها نیازبه تبادل افکار و اندیشه کارشناسانش دارد. هر چقدر این صحبت و تبادل افکار بیشتر باشد منجر به رشد همه جانبه می‌شود. تبادل اندیشه برای افردی که به تازگی وارد این مسیر شده‌اند، در بر دارنده تجربیات گرانبهایی است و برای کسانی که سطح بالایی دارند و حرفه‌ای هستند در بر دارنده آپدیت شدن افکار و اندیشه علمی است.»

اسماعیلی در رابطه با سئوی کلاه سیاه و ارتباطی که با حوزه کسب‌و‌کارهای آنلاین دارد می‌افزاید: این مبحث بحث گسترده‌ای دارد و باید به صورت تخصصی‌تر به آن پرداخته شود. ساده‌ترین توضیح از این مبحث عبارت از این است؛ سئوی کلاه سیاه به تکنیک‌ها و استراتژی مورد استفاده برای دستیابی به رتبه بالاتر در نتایج جستجو، و شکستن قوانین موتورهای جستجوی گوگل اشاره دارد. استفاده از ابزارها و تکنیک‌هایی که سایتی را به ناحق به جایگاهی می‌رساند که بر اساس الگوریتم‌های گوگل استحقاقش را ندارد.

seo black hat 01

اسماعیلی در مورد سئوی کلاه سیاه توضیح می‌دهد.

اسماعیلی در ادامه بحث سئوی کلاه سیاه اضافه می‌کند: کمپانی گوگل بیزینس میلیارد دلاری در پس زمینه خود دارد و یک مقدار ساده لوحانه است که کسی بخواهد با تکنینک‌های ساده این کمپانی را دور بزند. شاید در دوره زمانی کوتاه و در مقطعی زودگذر جوابگو باشد، اما در دراز مدت قطعا نتیجه معکوسی همراه خواهد داشت و برای همیشه ذهنیت درست و قابل اطمینان را از دست خواهد داد.

اسماعیلی تصریح می‌کند: اتفاقی که سئوی سیاه ایجاد می‌کند در نهایت این است که سایت مذکور قادر به اجرای سئوی سفید نخواهد بود. چون عادت به صرف ساعت‌های زیاد برای رسیدن به محتوای ارزشمند را ندارند و همیشه دنبال راه‌هایی برای فریب است.

اسماعیلی با تشبیه سئوی سیاه به نوعی قمار در انتهای گفتگو می‌گوید: سئوی سیاه همانند قمار است. استارتش همیشه با نتیجه خوب همراه است اما در نهایت به باخت و تلخی منجر می‌شود. پس تا جای ممکن باید در انتخاب سئو به سمت سئوی سفید رفت و با حرکت درست مسیر درستی برای خود ساخت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.