کد مطلب: ۸۲۳۲۹۰

اینترنت در زمان کنکور قطع می‌شود؟

اینترنت در زمان کنکور قطع می‌شود؟

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری کنکور تیرماه بدون قطع اینترنت خبر داد و گفت: از تجهیزات جدید طراحی شده برای حفظ امنیت آزمون پس از برگزاری کنکور رونمایی و در این رابطه اطلاع رسانی می‌‎شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیرماه، عنوان کرد: آزمون سراسری پیش رو با تمام قوا و تجهیزات جدید طراحی شده، برگزار می‌‎شود که ضریب امنیت آزمون سراسری را چند ده برابر خواهد کرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: این نوید را به مردم می‌دهم که هر سال سعی می‌کنیم با تجهیزات و امکانات جدیدتر و با به کارگیری تکنیک‌های نوین در بحث امنیت آزمون، کنکور را پشت سر بگذاریم.

به نقل از خانه ملت، وی افزود: تمهیدات امسال برای برگزاری آزمون یک گستردگی خاص و ویژه دارد که پس از برگزاری آزمون در این رابطه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پورعباس در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا امسال برای برگزاری کنکور اینترنت قطع می‌شود یا خیر، گفت: ما خواستار قطع اینترنت نبودیم بلکه خواستار مدیریت شبکه اینترنت هستیم و این موضوع در جلسه شورای امنیت کشور مورد بحث و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: سال گذشته نیز اینترنت قطع نشد، ولی چنین شبهه‌ای ایجاد شد در حالیکه ما به دنبال مدیریت و ایجاد امنیت ویژه در حوزه سایبر هستیم که روی آزمون اثری نگذارد و این تصمیم گیری در شورای امنیت کشور انجام خواهد شد.

جزئیات وضعیت اینترنت در زمان برگزاری کنکور

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: رئیس‌جمهور در جلسه روز یکشنبه دولت تاکید کرد که سلامت آزمون کنکور بسیار مهم است و باید متولیان برگزاری این آزمون همه تدابیر لازم برای ارتقای سلامت آن را اتخاذ کنند.

آن‌طور که هر نوشته است، وی بیان کرد: ولی امسال به هیچ وجه قطعی اینترنت نخواهیم داشت و این دستوری بود که رییس‌جمهور در این باره صادر کرد.

او در این زمینه گفت: «آقای رئیس جمهوری در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت تاکید کردند که سلامت آزمون برای ما مهم است و همه تدابیر را باید متولیان امر برای اراتقاء سلامت کنکور به عمل بیاورند، ولی اینترنت به هیچ وجه قطع نخواهد شد .این دستور رئیس جمهوری است و ما مطابق آن عمل خواهیم کرد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش دبیر شورای امنیت کشور گفته بود که قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور در صورت نیاز مصوب می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.