خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۷۰۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کشاورزی در زیر آب / خلاقیت ایتالیا برای تضمین منابع غذایی پایدار

کشاورزی در زیر آب / خلاقیت ایتالیا برای تضمین منابع غذایی پایدار

مزارع زیر آب می تواند منبع غذایی برای جوامع ساحلی باشد که در آن کشاورزی محدودیت‌های فراوانی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به افزایش روزافزون تقاضای جهانی برای مواد غذایی، محققان ایتالیایی موفق شدند تا گیاهان موجود در خشکی را زیر آب پرورش دهند. این پروژه که سال ۲۰۱۲ کلید خورده بود، مجددا فعالیت خود را از سر گرفته است.

آن طور که یورونیوز گزارش داده، اولین مزرعه زیر آب جهان که «باغ نمو» نام دارد، در سواحل ایتالیا میوه و سبزیجات کشت می‌دهد.

در نولی ایتالیا، یک ساختار منحصر به فرد متشکل از شش گلخانه زیر آب توسط گروه Ocean Reef در سال ۲۰۱۲ ساخته شد. این پروژه مرحله به مرحله شروع به تولید گیاهان مختلف مانند ریحان، گوجه فرنگی، کدو سبز، لوبیا، نخود سبز و آلوئه ورا کرد.

جیانی فونتانسی، هماهنگ‌کننده پروژه باغ نمو، می‌گوید: «هر سال، ما در حال کشف کاربردهای احتمالی جدید برای این زیست‌کره‌ها هستیم. این موارد شامل اکوتوریسم، پرورش ماهی، پرورش جلبک دریایی، آزمایشگاه‌های تحقیقات علمی یا ایستگاه‌های زیرآبی برای نظارت بر تحقیقات حیات وحش است.

1920x1080 cmsv2 e5c4a6b2 f2ca 5874 ba12 cc7b2bb3617f 5841468 Copy

اما این پروژه در اکتبر ۲۰۱۹ از طوفان آسیب جدی را متحمل شد. این تیم با کمک شش غلاف پر از هوای زیر آب دوباره مزرعه را فعال کردند. همچنین به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا آنها مجبور شدند زیستگاه را برای ماه‌ها بدون محافظت ترک کنند. با این حال، این سازه از خود محافظت می‌کرد و مزرعه به تازگی بازگشایی شده است.

گروه Ocean Reef معتقد است که مزارع زیر آب می تواند منبع غذایی برای جوامع ساحلی باشد که در آن کشاورزی محدودیت‌های فراوانی دارد. محققان همچنین می گویند که مزرعه ایتالیایی اکوسیستم دریایی محلی را نیز بهبود می‌بخشد. در تأسیسات لیگوریا، اسب‌های دریایی در منطقه‌ای پیدا شده‌اند که قبلاً هرگز دیده نشده بودند.

مهمترین اخبار حوزه اقتصاد سبز را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.