کد مطلب: ۷۷۴۱۱۲

رکوردشکنی آمریکا در تولید انرژی پاک

رکوردشکنی آمریکا در تولید انرژی پاک

آمریکا در سال 2022 با ثبت یک رکورد جدید، 40 درصد انرژی خود را از انرژی پاک (منابع بدون کربن) دریافت کرده است.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که منابع بدون کربن بیش از 40 درصد از کل تولید انرژی آمریکا را در سال 2022 تامین کرده‌اند. این یک رکورد تاریخی برای انرژی پاک در آمریکاست.

این رقم ترکیبی از تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشیدی، بادی، آبی و انرژی هسته‌ای است. انرژی هسته‌ای و آبی در سطوح مشابه سال‌های گذشته باقی‌ مانده است، بنابراین بیشتر این افزایش از طریق باد و خورشید حاصل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این داده‌ها از کتاب حقایق انرژی پایدار در آمریکا 2023 به دست آمده است که از منابع مختلف انرژی آمریکا را استخراج می‌کند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که فروش خودروهای الکتریکی در سال 2022 با فروش نزدیک به 982 هزار خودروی جدید 50 درصد افزایش یافته است.

چشم‌انداز انرژی پاک در آمریکا

در سال 2022، به دلیل مشکلات زنجیره تامین و تورم، ساخت تاسیسات انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکا نسبت به سال‌های گذشته اندکی کند شد.

با وجود این، انرژی‌های تجدیدپذیر رکوردها را شکستند و 13 درصد از کل تقاضای انرژی آمریکا و 23 درصد از تقاضای برق که بالاترین سطح آن‌ها تاکنون بوده را برآورده کردند.

چشم‌انداز برای سال 2023 حتی روشن‌تر است، زیرا قانون شاخص کاهش تورم بایدن انتقال انرژی پاک را ترویج می‌کند. این قانون که در آگوست 2022 تصویب شد، 369 میلیارد دلار به انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ، عمدتاً از طریق اعتبارات مالیاتی برای تمام سطوح بخش انتقال انرژی، اختصاص می‌دهد.

در اواخر سال 2022، این قانون شاهد بود که بخش‌های انرژی خورشیدی باتری‌های الکتریکی و سایر بخش‌های انرژی پاک برنامه‌هایی را برای کارخانه‌های تولیدی جدید در خاک ایالات متحده اعلام کردند. همچنین علاقه به هیدروژن سبز در صنایعی مانند پالایش نفت و تولید فولاد را برانگیخت.

آیا انرژی هسته‌ای پایدار است؟

به گزارش یورونیوز ، انرژی هسته‌ای یک موضوع بحث‌برانگیز در میان طرفداران انرژی پایدار است. از آنجایی که راکتورهای هسته‌ای انتشار مستقیم دی اکسید کربن تولید نمی‌کنند، بدون کربن در نظر گرفته می‌شود. با این حال، اورانیوم به عنوان سوخت متکی است. استخراج و پالایش آن انرژی‌بر است.

با این حال، بسیاری هسته‌ای را به عنوان یک مانع مفید در انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر می‌دانند. تولید آن به نور خورشید یا باد بستگی ندارد و آن را به منبع انرژی قابل اعتمادی تبدیل می‌کند که نسبت به سوخت‌های فسیلی پرتاب کننده گازهای گلخانه‌ای ارجحیت دارد.

با این حال ، خرابی‌ها مانند موارد چرنوبیل و فوکوشیما می‌توانند فاجعه‌بار باشند. حتی بدون حادثه، نیروگاه های هسته‌ای سطوح بالایی از زباله‌های رادیواکتیو تولید می‌کنند که باید ذخیره و تصفیه شوند.

پیشرفت هایی مانند استخراج اورانیوم از آب دریا و ایجاد راکتورهای همجوشی هسته ای می تواند برخی از این نگرانی ها را در آینده برطرف کند.

در اتحادیه اروپا، کشورها بر سر وضعیت انرژی هسته‌ای در حال مبارزه هستند. فرانسه می خواهد هیدروژن مشتق شده از هسته که معمولاً به عنوان قرمز یا صورتی طبقه بندی می‌شود. به عنوان سبز برچسب گذاری شود. اما آلمان و اسپانیا با این موضوع مخالفت کرده‌اند. هیدروژن سبز معمولاً به هیدروژنی گفته می‌شود که با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند باد یا خورشید ساخته می‌شود.

در سال 2022 چه میزان انرژی از انرژی‌های تجدیدپذیر در اروپا تامین شد؟

بر اساس گزارش گروه صنعتی سولار پاور اروپا، انرژی خورشیدی در اروپا در سال 2022 تقریباً 50 درصد افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا در سال گذشته رکوردشکنی 41.4 گیگاوات انرژی خورشیدی نصب کرده است که برای تامین انرژی معادل 12.4 میلیون خانه کافی است. این افزایش 47 درصدی نسبت به 28.1 گیگاوات نصب شده در سال 2021 است. ظرف یک سال، ظرفیت بلوک برای تولید برق از این منبع تجدیدپذیر 25 درصد افزایش یافته است.

انرژی بادی و خورشیدی نیز برای اولین بار در سال گذشته بیشتر از گاز فسیلی اتحادیه اروپا برق تولید کرد. گزارش اندیشکده انرژی پاک Ember نشان می‌دهد که انرژی‌های تجدیدپذیر مسئول یک پنجم (22 درصد) برق این بلوک بوده است. شوک های سال 2022 تنها باعث ایجاد موجی جزئی در انرژی زغال سنگ و موج عظیمی از حمایت از انرژی های تجدیدپذیر شد. هر گونه ترس از بازگشت زغال سنگ اکنون مرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.