کد مطلب: ۸۲۰۶۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

ارزان ترین خودرو برقی جهان/ با ۲۰ هزار پوند خودروی برقی بخرید

ارزان ترین خودرو برقی جهان/ با 20 هزار پوند خودروی برقی بخرید

بازار خودروی برقی در جهان به خصوص در اروپا پر تب‌وتاب شده است. این گزارش 10 خودروی برقی ارزان در جهان را معرفی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تب جهانی خرید خودروی برقی در حال داغ شدن است. خودروی برقی یا خودروی سبز با کاهش آلودگی‌های زیست محیطی یکی از راهکارهای مقابله با تغییرات اقلیمی و افزایش هزینه سوخت است. در این گزارش 10 خودروی برقی ارزان و ارزان ترین خودروی برقی جهان را معرفی کرده‌ایم.

1. خودرو برقی اسمارت فورتو (Smart EQ Fortwo)

به نقل از topgear ، خودرو اسمارت فورتو در اروپا با قیمت 20725 پوند به فروش می‌رسد. این خودرو بیشتر شبیه خودروهای فروشگاه‌های زنجیره ای در اروپا است. این خودرو برقی به قدری کوچک است که تنها دو نفر می‌توانند درون آن قرار بگیرند، بنابراین با خرید این خودرو برقی مشکل جا پارک ندارید.

اسمارت فورتو

اسمارت فورتو برقی

2. فیات 500

فیات 500 با قیمت 23835 پوند در رتبه دوم قرار می‌گیرد. فیات 500 همانند اسمارت، کوچک بوده و مناسب خانواده‌های کم‌جمعیت است.

فیات 500 برقی

فیات 500 برقی

3. فولکس‌واگن برقی (Volkswagen e-Up)

فولکس واگن برقی مطمئناً یک خودروی برقی خشن‌تر و ظریف‌تر از هوندا برقی یا مینی الکتریک یا حتی رنو زوئی است، اما در مورد رویکرد آن می‌توان گفت «فقط یک ماشین خوب، اما الکتریکی است». فولکس واگن با ساخت این خودرو حرف‌های زیادی می‌تواند در زمینه خودروهای برقی داشته باشد. قیمت این خودرو برقی از 24085 پوند شروع می‌شود.

فولکس‌واگن برقی

فولکس‌واگن برقی

4. کورسا برقی (Vauxhall Corsa-e)

اگر در مورد خودرو های برقی کنجکاو هستید، کورسا برقی ممکن است برای شما مناسب باشد. این خودرو به طور قابل توجهی نسبت به رقبای هوندا یا مینی خود زیباتر نیست، اما 50 درصد برد این خودرو برقی، ناشی از وزن کم آن است و البته فضای بیشتری برای سرنشینان در این خودرو در نظر گرفته شده است. قیمت این خودرو برقی 25805 پوند است.

کورسا برقی

5. نیسان لیف (Nissan Leaf)

سایر تولیدکنندگان توافق کرده‌اند که بهترین و کارآمدترین خودروهای الکتریکی همان‌هایی هستند که با بدنه‌های سبک، آیرودینامیکی بهتر و سازگار با باتری طراحی می‌شوند. نیسان مدت زیادی است که این کار را انجام می‌دهد و نسل دوم لیف نتیجه آن است. خودرویی که تنها 26995 پوند قیمت دارد.

نیسان لیف برقی

نیسان لیف برقی

6. مینی برقی (Mini Electric)

مینی ماینر برقی یک خودروی کوچک بسیار کامل است. تقریباً همه چیزهایی را که ما در مورد مینی کوپر S استاندارد دوست داریم در خود دارد، اما نکته قابل توجه آن، شتاب بیشتر این خودرو برقی است و آلایندگی‌های محلی صفر که می‌تواند نظر خیلی‌ها را به خود جذب کند. قیمت این هاچ‌بک برقی 27 هزار پوند است.

مینی برقی

مینی برقی

7. مزدا ام ایکس (Mazda MX-30)

کراس اوور برقیِ پر جنب و جوش در حال تبدیل شدن به یک بخش رقابتی بازار خودرو است. مزدا MX 30 با قیمت 27145 پوندی کاملاً اسپرت نیست اما فضای داخلی هوشمندی دارد تا آن را جبران کند.

مزدا برقی

مزدا برقی

8. رنو زوئی (Renault Zoe)

رنو زوئی پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا تاکنون بوده است. این خودرو برقی بسیار محبوب است و دلیل خوبی دارد. آینده زوئی هر چه که باشد، جایگاه آن در تالار مشاهیر برقی از قبل تضمین شده است. قیمت این خودرو برقی 27595 پوند است.

رنو زوئی

رنو برقی

9. ام جی 5 (MG5)

قیمت MG 5 از 27945 پوند شروع می‌شود. MG برندی‌ست که کارشناسان بازار معتقدند ورود آن به حوزه خودروهای برقی یک تحول در این بازار خواهد بود.

ام جی 5

ام جی 5 برقی

10. پژو 208 برقی (Peugeot e-208)

قبلاً شما خودرویی را انتخاب می‌کردید و سپس تصمیم می‌گرفتید که چه نوع موتور و گیربکس را انتخاب کنید. در مورد خودروی 208 پژو، علاوه بر سوخت دیزل یا بنزین، دنده دستی یا اتومات، نسخه برقی آن نیز وجود دارد. بنابراین 208 برقی می‌تواند برای افرادی که در درجه اول 208 می خواهند و سپس آن پیشرانه را انتخاب می‌کنند جذاب باشد. قیمت پژو 208 برقی از 28260 پوند شروع می‌شود.

پژو 208 برقی

پژو 208 برقی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.