کد مطلب: ۸۲۱۶۸۷

آیا ماشین ظرفشویی، آب را هدر می‌دهد؟/راستی‌آزمایی یک ادعا

آیا ماشین ظرفشویی، آب را هدر می‌دهد؟/راستی‌آزمایی یک ادعا

آیا واقعا ماشین های ظرفشویی می‌توانند در مصرف آب و هزینه‌های برق یک خانوار صرفه‌جویی کنند؟ تجارت‌نیوز راستی‌آزمایی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماشین‌های ظرفشویی نه تنها آب را هدر می‌دهند بلکه ممکن است به محیط زیست نیز آسیب برساند. بر اساس تحقیقات جدید، میلیون‌ها خانوار بریتانیایی از ماشین ظرفشویی خود به اشتباه استفاده می‌کنند که این موضوع باعث هدررفت آب و هزینه آن می‌شود.

از هر 5 خانوار (از 12 میلیون) بریتانیایی که ماشین ظرفشویی دارند، سه خانواده می‌گویند که ظروف خود را پیش از گذاشتن در ماشین ظرفشویی، به طور کامل آبکشی کرده‌اند.

مرکز یوتیلیتا انرژی (Utilita Energy)، تنها مرکز تامین کننده انرژی بریتانیا که برای کمک به خانواده‌ها در مصرف انرژی کمتر ایجاد شده، نتایج مطالعه رفتاری 2 هزار خانوار را برای یافتن رایج‌ترین عادت‌های بد ماشین ظرفشویی تجزیه و تحلیل کرد.

محققان دریافتند که خانوارهای بریتانیایی با عدم استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی خود، سالانه 450 میلیون پوند را به فاضلاب می‌ریزند.

در اینجا به دو نکته مهم و کلیدی اشاره می‌کنیم که استفاده از ماشین‌های ظرفشویی نه تنها باعث هدر رفت آب می‌شود بلکه به میزان خارق‌العاده‌ای باعث هدر رفتن سرمایه ما می‌شود.

هدر دادن 450 میلیون پوند با عادت‌های غلط

عادات بد استفاده از ماشین ظرفشویی 450 میلیون پوند در سال هدر می‌دهد. استفاده نادرست از ماشین ظرفشویی تقریباً 8 میلیون خانوار بریتانیا را به هدر دادن 71 پوند در سال بابت هزینه برق و آب سوق داده است .

طبق گفته یوتیلیتا انرژی، شستشوی بی‌مورد اقلام قبل از پرکردن ماشین ظرفشویی و عدم تغییر به حالت ECO باعث بیشترین ضرر مالی می‌شود. شایع‌ترین دلایل شستشوی دوباره، نگرانی در مورد گرفتگی دستگاه و تمایل به تمیز نگه داشتن آن بود.

از هر پنج خانوار، دو نفر گفتند که قبل از قرار دادن اقلام در ماشین ظرفشویی آن‌ها را تا زمانی که کاملا تمیز شوند آبکشی می‌کنند.

عادت دوبار شستن ظروف برای خانوارها، 38 پوند در سال (برای استفاده از آب گرم) و 11 پوند در هنگام استفاده از آب سرد هزینه دارد.

تحقیقات یوتیلیتا انرژی همچنین نشان داد که از هر پنج خانوار، سه خانوار هرگز از حالت ECO ماشین ظرفشویی خود استفاده نکرده‌اند، که دمای شستشو و آبکشی را در طول یک چرخه کاهش می‌دهد. استفاده از این تنظیمات می‌تواند به طور متوسط ​​34 پوند در سال برای خانواده‌ها صرفه‌جویی کند.

شستن ظروف 4576 لیتر آب هدر می‌دهد

دو بار شستشوی ظروف، 4576 لیتر آب در سال هدر می‌دهد. ظروف در مرحله Pre-rinsing قبل از شستن سالانه 4576 لیتر آب تصفیه شده را هدر می‌دهند در تمام خانواده‌ها که برابر با 2422 استخر شنا به اندازه المپیک است.

این گروه همچنین محاسبه کرد که تأثیر زیست‌محیطی دو مرتبه شستشوی ظروف معادل انتشار کربنی است که با رانندگی 849 میلیون مایلی در یک خودروی استاندارد یا 34 هزار برابر در اطراف خط استوای زمین ایجاد می‌شود.

تحقیقات یوتیلیتا انرژی امیدوار است خانواده‌های بریتانیایی را تشویق کند تا عادت‌های ماشین ظرفشویی خود را تغییر دهند.

آرچی لستر، رئیس یوتیلیتا، می‌گوید: «دانستن اینکه عادات ما چه هزینه‌ای برای ما دارد، می‌تواند تشویق‌مان کند که در رفتارهای خود تجدید نظر کنیم و در این مورد، یادگیری قابل توجه است. بنابراین امیدواریم خانواده‌ها مجدد فکر کنند. ما می‌توانیم به خانواده‌ها بگوییم که چقدر پول پس انداز خواهند کرد، اما تا زمانی که ماشین ظرفشویی را بدون شستشوی قبلی پر نکنند و هر بار نتایج مثبتی ببینند، متقاعد نخواهند شد. ما امیدواریم که این کمپین آموزنده مردم را تشویق کند تا به ماشین‌های خود اعتماد کنند و جیب خود و سیاره زمین را در این فرآیند نجات دهند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.