کد مطلب: ۸۲۹۴۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

۱۰ بازنده جهانی قطعی برق را بشناسید!

10 بازنده جهانی قطعی برق را بشناسید!

قطعی برق خسارت‌های اقتصادی آشکار و پنهان فراوان دارد. در میان کشورهای جهان، کدام کشورها بیشترین خسارت اقتصادی قطع برق را تجربه کرده‌اند؟ این گزارش 10 بازنده اصلی قطع برق در جهان را معرفی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها که موضوع قطع برق به دلیل فشار بر شبکه انرژی کشور به یک مسئله تبدیل شده، بد نیست نگاهی به تجربه دیگر کشورها در قطعی برق و تبعات و خسارت‌های اقتصادی آن داشته باشیم.

خرابی شبکه‌های برق یکی از دلایل اصلی قطعی برق فاجعه بار است که می‌تواند بر فعالیت‌های مسکونی و تجاری تأثیر بگذارد. کشورهایی که از فناوری‌های مدرن برای شبکه‌های برق خود استفاده نمی‌کنند، در معرض خطر زیان مالی بزرگی قرار می‌گیرند. تلفات برق می‌تواند از چند ساعت تا چند روز متغیر باشد. البته نباید از یاد برد، در حالی که شبکه‌های برق مدرن از فناوری بهتری نسبت به گذشته برخوردار هستند، اما همچنان مستعد خطرات خود هستند. علل قطع برق می‌تواند از شراره‌های خورشیدی تا حملات سایبری متغیر باشد. با این حال، از آنجایی که بسیاری از نقاط جهان به آخرین فناوری‌ها دسترسی ندارند، بیشترین خسارت‌های اقتصادی ناشی از قطع برق را متحمل خواهند شد.

اخیرا وبسایت generac در گزارشی به ارزش بازاری از دست رفته در اثر قطعی برق اشاره کرده است. معیاری که این گزارش به کار برده، «ارزش بازاری از دست رفته»، در حقیقت درصدی از درآمد احتمالی از دست رفته به دلیل قطع برق اشاره دارد. بر این اساس، 10 کشوری که بیشترین خسارت اقتصادی را از قطعی برق در کشور خود داشته‌اند فهرست کرده است.

10 کشوری که خسارت اقتصادی قطع برق را تجربه کرده‌اند

این فهرست با آسیا آغاز می‌شود و با آسیا به پایان می‌رسد. نکته مهم اینجاست که عموم کشورهایی که دچار قطعی برق هستند، منابع تامین انرژی خود را سوخت‌های فسیلی انتخاب کرده‌اند.

10.افغانستان

در فهرست آسیب‌دیده ترین اقتصادهای جهان از قطعی برق، کشور افغانستان در جایگاه دهم قرار دارد. 9.6 درصد از ارزش بازاری افغانستان در پی قطعی برق از دست رفته است. قطعی برق در افغانستان به گونه‌ای بوده که تعمیر برج‌های آسیب دیده به دلیل کمبود مصالح به تعویق افتاده است.

9.اوگاندا

یکی از کشورهای آفریقایی که از قطعی برق آسیب دیده اوگاندا است. 11.2 درصد از ارزش بازاری این کشور نیز بر اثر قطعی برق از دست رفته است. نگهداری ضعیف و سطح پایین آب باعث قطع برق در اوگاندا می‌شود.

8.ماداگاسکار

ماداگاسکار بر اثر قطعی برق مانند سودان جنوبی 13.6 درصد از ارزش بازاری خود را از دست داده است. با این حال تحولات و ناآرامی‌های این کشور علت اصلی قطع برق در ماداگاسکار محسوب می‌شود.

7.سودان جنوبی

سودان جنوبی یکی دیگر از کشورهایی که از قطعی برق آسیب دیده است. بر اساس آمارهای منتشر شده 13.6 درصد از ارزش بازاری این کشور بر اثر قطعی برق از دست رفته است. کارشناسان اعلام کردند، قطعی برق به دلیل کمبود سوخت است. شاید برایتان جالب باشد تنها شش ژنراتور، برق پایتخت سودان جنوبی(جوبا) را تامین می‌کنند.

6.تانزانیا

15.1 درصد از ارزش بازاری برق در تانزانیا در اثر قطعی آن از دست می‌رود. تلاش برای به روز رسانی تجهیزات و زیرساخت‌های شبکه برق باعث خاموشی بیش از یک ماهه شده است. یکی دیگر از عوامل قطعی برق در تانزانیا، سطح پایین آب در سدهای برق‌آبی کشور است که باعث خاموشی نیز می شود.

5.نیجریه

بر اساس آمارها 15.6 درصد از ارزش بازاری آن از دست رفته است. در این قطعی برق، بیمارستان‌ها و صنعت معدن بیشترین تاثیر را دارند. محققان محلی می‌گویند دو بخش درمان و صنایع معدنی اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان برق در این کشور هستند.

4.غنا

15.8 درصد از ارزش بازاری غنا بر اثر قطعی مکرر برق از دست می‌رود. قطعی ها ناشی از زیرساخت‌های تاسیسات برق کشور است. قطعی برق در غنا تا به حال به شورش‌های اجتماعی نیز منجر شده است. یک بار در سال 1993، مردم این کشور بر اثر قطعی برق به خیابان‌ها آمدند.

3.نپال

17 درصد از ارزش بازاری نپال نیز در پی قطعی برق از دست می‌رود. یکی از عواملی که منجر به قطعی برق در نپال شده، زمین لرزه‌هایی است که اخیراً آسیب‌های وحشتناکی را بر یک شبکه برق قدیمی وارد کرده است.

2.یمن

قطعی برق در یمن به 19.7 درصد ارزش بازاری این کشور آسیب رسانده و آن را به دومین کشور خسارت دیده در این حوزه بدل کرده است. قطعی‌های مکرر باعث سرمایه‌گذاری بسیاری از مشاغل در سیستم‌های ژنراتور شده تا بتوانند از این طریق درآمدی کسب کنند.

1.پاکستان

بر اساس آمارها قطعی طولانی مدت برق به 33.8 درصد درآمد اقتصادی پاکستان آسیب رسانده است. همزمان با افزایش دما در فصل تابستان میزان قطعی برق به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند. تعداد زیادی از این قطعی های طولانی مدت برق تا سه ساعت در روز می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.