خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۷۷۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

خشکسالی به رودخانه‌های آمریکا رسید

خشکسالی به رودخانه‌های آمریکا رسید

خشک شدن رودخانه‌های آمریکا یک نگرانی جدی است که می‌تواند پیامدهای زیست‌محیطی و اقتصادی گسترده‌ای داشته باشد. خشکسالی، تغییر اقلیم و تقاضای رو به رشد آب برای کشاورزی، صنعت و مصارف خانگی همگی عواملی هستند که به خشک شدن رودخانه‌های آمریکا کمک می‌کنند.کدام رودخانه‌های آمریکا در حال خشک شدن هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رودخانه می‌سی‌سی‌پی که آب را از قلب آمریکا تا ساحل خلیج مکزیک حمل می‌کند، بار دیگر به سطح بسیار پایینی نزدیک شده است.

سطح آب رودخانه‌های می‌سی‌سی‌پی و اوهایو برای دومین سال متوالی کاهش می‌یابد و مشکلات حمل‌ونقل در طول مسیرهای باری بسیار مهم آمریکا را افزایش می‌دهد.

برای مقابله با خشک شدن رودخانه‌های آمریکا، باید اقداماتی در جهت کاهش تقاضای آب، بهبود مدیریت آب و سازگاری با اثرات تغییر اقلیم انجام شود. این اقدامات می‌تواند شامل استفاده از آبیاری کارآمدتر، بازیابی تالاب‌ها و باتلاق‌ها و سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

خشک شدن رودخانه می‌سی‌سی‌پی

رودخانه می‌سی‌سی‌پی بزرگترین رودخانه آمریکا است که از ایالت مینه سوتا در شمال آمریکا تا خلیج مکزیک در جنوب جریان دارد. این رودخانه منبع اصلی آب برای بسیاری از ایالت‌های جنوبی و مرکزی آمریکا است و همچنین نقش مهمی در اقتصاد این منطقه ایفا می‌کند.

کاهش حجم رودخانه می‌سی‌سی‌پی یک مشکل پیچیده است که هیچ راه‌حل آسانی ندارد. با این حال، با اتخاذ اقدامات فوری، می‌توان از بدترشدن این مشکل جلوگیری کرده و آینده آب آشامیدنی، کشاورزی و اقتصاد آمریکا را تضمین کرد.

عواملی که منجر به کاهش حجم رودخانه می‌سی‌سی‌پی شده‌اند

1. خشکسالی

در سال‌های اخیر، خشکسالی‌های شدید در بسیاری از مناطق آمریکا رخ داده که این امر باعث کاهش جریان آب در رودخانه‌های این کشور از جمله رودخانه می سی سی پی شده است.

2. تغییر اقلیم

تغییر اقلیم باعث افزایش دمای زمین و تغییر الگوهای بارندگی می‌شود که این امر می‌تواند منجر به خشکسالی‌های شدیدتر و بارش‌های کمتری شود.

3. برداشت بیش از حد آب برای کشاورزی و صنعت

برداشت بیش از حد آب برای کشاورزی و صنعت نیز یک عامل مهم در کاهش حجم رودخانه می سی سی پی است. در آمریکا، بخش کشاورزی بزرگترین مصرف‌کننده آب است. همچنین، بخش صنعت نیز مقدار قابل‌توجهی آب مصرف می‌کند. برداشت بیش از حد آب برای کشاورزی و صنعت می‌تواند منجر به کاهش جریان آب در رودخانه می سی سی پی شود.

کاهش حجم رودخانه می سی سی پی یک مشکل جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این مشکل می‌تواند پیامدهای زیست محیطی و اقتصادی زیادی داشته باشد. برای مقابله با این مشکل، باید اقداماتی برای کاهش تقاضای آب، بهبود مدیریت آب و سازگاری با اثرات تغییر اقلیم انجام شود.

حیاتی‌ترین رودخانه‌های آمریکا در حال خشک شدن است

در قاهره، ایلینویز، جایی که رودخانه اوهایو به رودخانه می سی سی پی می‌پیوندد، سطح آب در هفته گذشته بیش از 6 فوت (1.8 متر) کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ژوئیه بیش از 4 فوت کاهش یابد. در سنت لوئیس در شمال آمریکا، می سی سی پی می‌تواند 3 فوت دیگر حجم آب کاهش پیدا کند. در ممفیس، پیش‌بینی می‌شود که حجم آب رودخانه دو برابر کاهش یابد.

به نقل از بلومبرگ ، خشکسالی گسترده در سراسر غرب میانه و باران‌های کمتر از حد معمول در بخش‌هایی از شرق آمریکا پشت سر کاهش سطح رودخانه‌ها است که سال گذشته نیز به اعماق بسیار کم کاهش یافت. رودخانه‌های می‌سی‌سی‌پی و اوهایو و شاخه‌های آن‌ها شریان‌های باربری اصلی آمریکا برای انتقال زغال‌سنگ، نفت، گاز طبیعی، مواد شیمیایی و کالاها هستند.

رودخانه می سی سی پی

سطح پایین آب در رودخانه می سی سی پی در ممفیس، تنسی، ایالات متحده

دیوید ولش، هیدرولوژیست مرکز پیش‌بینی رودخانه می‌سی‌سی‌پی پایین می‌گوید: «امسال را کم بارش و بسیار خشک شروع می‌کنیم. ما وضعیت مطلوبی را نمی‌بینیم. در حال حاضر حدود 64درصد از غرب میانه در خشکسالی است که بیشترین میزان در بیش از یک دهه گذشته است.»

هنگامی که سطح آب کاهش می‌یابد، خطر حمل‌ونقل در رودخانه‌ها را بحرانی می‌کند و هزینه‌های حمل‌ونقل را افزایش می‌دهد. قایق‌ها گاهی اوقات باید با محموله کمتری بارگیری شوند تا آن‌ها را در ارتفاعات رودخانه نگه دارند تا از گیر کردن پایین آن جلوگیری شود. سطح پایین رودخانه همچنین می‌تواند گروه مهندسین ارتش ایالات متحده را مجبور به لایروبی کانال‌ها کند تا امکان تردد کشتی‌ها فراهم شود. طبق برآورد AccuWeather Inc، سال گذشته، سطوح پایین به حدود 20 میلیارد دلار ضرر اقتصادی کمک کرد.

نقشه رودخانه های آمریکا

رودخانه می سی سی پی برای دومین سال در حال خشک شدن است

براساس گزارش حمل‌ونقل هفتگی غلات وزارت کشاورزی آمریکا، محموله‌های بارج در رودخانه می سی سی پی در هفته منتهی به 8 جولای از 403 هزار تن در هفته قبل به 511 هزار تن افزایش یافت. نرخ بارج سنت لوئیس به 10.76 دلار به ازای هر تن رسید که حدود 11درصد هفته افزایش داشت.

یک بارج رودخانه‌ای با بار کامل می‌تواند 16 واگن ریلی یا 70 نیمه کامیون را جابه‌جا کند. در تمام رودخانه‌های داخلی آمریکا، سالانه حدود 578 میلیون تن محموله حمل می‌شود که بیشتر آن در امتداد رودخانه می سی سی پی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.