کد مطلب: ۸۴۱۷۸۷

تجارت‌نیوز بررسی می‌کند

چرا سیل گریبان هند را گرفت؟

چرا سیل گریبان هند را گرفت؟

هزاران نفر در پایتخت هند خانه‌های خود را ترک کرده‌اند. دولت می‌گوید دست کم 91 نفر در سیل اخیر هند به کام مرگ فرو رفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش سیلاب هزاران نفر از ساکنان دهلی نو پایتخت هند را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است؛ باران‌های سیل‌آسای موسمی باعث طغیان رودخانه‌ها در داخل و نزدیک پایتخت شده و شمار آوارگان رو به افزایش است.

حداقل 91 نفر تا روز جمعه که اوج سیل بود، جان خود را از دست داده‌اند این در حالی ست که میلیون‌ها نفر به دلیل باران‌های شدید مجبور به ترک کار یا محل سکوت خود شده‌اند.

به گزارش ان‌بی‌سی ، مقامات اعلام کرده‌اند که سطح آب رودخانه یامونا، یکی از شاخه‌های اصلی رود گنگ، به بالاترین حد در 45 سال گذشته رسیده است. دهلی همه مدارس را روز دوشنبه تعطیل کرد و از چهارشنبه صبح تخلیه را به دلیل خطر سیل آغاز کرد.

باران‌های موسمی سیل آسا در هند

طغیان رودخانه باعث شده که سطح آب در حاشیه رودخانه تا ساق پا و حتی کمر مردم بالا برود. ساکنان مناطق کم ارتفاع چاره‌ای جز عبور از آب‌های آلوده ندارند. حیوانات نیز در سیل گرفتار شده‌اند و برخی از ساکنان در تلاش هستند تا گاوهای گرفتار شده را به محل امن برسانند.

سیل هند

گاوها هنگام عبور از آب‌های سیل زده رودخانه یامونا به مکان امن منتقل می‌شوند.

باران‌های سیل آسا همچنین باعث رانش زمین و جاری شدن سیل در شمال هند شده است.

صدها نفر در امریتسار، در شمال غربی ایالت پنجاب، در اوایل هفته پس از توقف قطارها در ایستگاه راه آهن سرگردان شدند. مردم روی زمین و روی صندلی‌های محل انتظار استراحت می‌کردند.

سیل هند

پس از اینکه خدمات ریلی در امریتسار مختل شد، مردم در حالی که منتظر قطار در ایستگاه هستند استراحت می‌کنند.

سیل خانه‌ها را با خود برد و بسیاری را مجبور به پناه بردن به پل‌های دهلی نو کرد. مناطق مسکونی نزدیک به رودخانه زیر آب رفته، جاده‌ها، ماشین‌ها و خانه‌ها تخریب جدی دیده‌اند و کوچ اجباری به مناطق مرتفع در حال انجام است. مقامات دولت هند همچنین اعلام کرده‌اند که بیش از 100 نفر در این هفته پس از باران های موسمی بی‌سابقه که منجر به آب گرفتگی عظیم شد، کشته شدند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت هند، باران‌های بی‌سابقه موسمی چند روزه در هند دست کم 66 کشته برجای گذاشته و ده‌ها گردشگر خارجی در هیمالیا پس از سیل که ارتباطات جاده‌ای را قطع کرد، سرگردان شدند.

در ساعات شلوغی صبح روز پنجشنبه در دهلی نو، ده‌ها خودرو توسط ورقه‌های آب مسدود شدند که حرکت وسایل نقلیه را به هم ریخت.

سیل هند

سربازان اعزامی به منطقه جالندر در ایالت پنجاب روز سه شنبه ساکنان سرگردان را نجات دادند. آنها مجبور شدند به مناطق آسیب دیده پارو بزنند.

به گفته مقامات، چند روز باران‌های موسمی شدید در شمال هند حداقل 29 کشته بر جای گذاشته است و بسیاری از مناطق با شکسته شدن پل‌ها و مسدود شدن جاده‌ها غیرقابل دسترس است. در برخی از نقاط، آب کل خیابان‌ها را فراگرفته و بسیاری از وسایل خانگی روی آب شناور دیده می‌شوند.

به گزارش رسانه های محلی ، آرویند کجریوال رهبر حزب مردمی، می‌گوید: «در دهلی نو، سه تصفیه خانه آب تعطیل شدند و حدود 25 درصد از عرضه آب آشامیدنی قطع شد.».

هند تنها نیست که تحت تأثیر بارندگی شدید قرار گرفته است. باران های موسمی باعث رانش زمین و سیل در چین ، ژاپن و کره جنوبی شده است. در آمریکا، ساکنان ورمونت به شدت تحت تاثیر سیل قرار گرفتند و برخی از خانه‌ها زیر آب رفتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.