کد مطلب: ۸۴۴۲۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

پنل خورشیدی روی کانال های آب

پنل خورشیدی روی کانال های آب

پوشاندن کانال‌های کالیفرنیا با پنل‌های خورشیدی می‌تواند انرژی کافی برای تامین انرژی لس آنجلس در بیشتر سال تولید کند. در سال 2015، زمین خشک کالیفرنیا تحت چهارمین سال خشکسالی در حال خرد شدن بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بحران خشکسالی آمریکا را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. جری براون، فرماندار سابق کالیفرنیا، دستور کاهش بی‌سابقه 25 درصدی مصرف آب خانگی را صادر کرد. کشاورزانی که بیشترین مصرف آب را دارند نیز داوطلب شدند تا از قطع‌های عمیق‌تر و اجباری اجتناب کنند.

براون همچنین هدفی را برای ایالت تعیین کرد که نیمی از انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر دریافت کند، زیرا تغییرات آب و هوایی کاهش می‌یابد.

ایده ساده است: نصب پنل‌های خورشیدی بر روی کانال‌ها در مناطق آفتابی و کم آب که تبخیر را کاهش داده و برق تولید می‌کند.

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، این ایده را تقویت می‌کند و تخمین می‌زند که با پوشاندن کانال‌های 6437 کیلومتری کالیفرنیا با پنل‌های خورشیدی که می‌توانند 13 گیگاوات انرژی نیز تولید کنند، می‌توان 63 میلیارد گالن آب ذخیره کرد. این برای کل شهر لس آنجلس از ژانویه تا اوایل اکتبر کافی است. اما این یک پیش‌بینی است، نه آن و نه سایر مزایای بالقوه از نظر علمی آزمایش نشده‌اند.

کانال های خورشیدی چه مدت در حال کار هستند؟

انرژی خورشیدی در کانال‌ها مدت‌هاست که در کالیفرنیا به عنوان یک راه‌حل دو به یک مورد بحث قرار گرفته است، جایی که زمین مقرون به صرفه برای توسعه انرژی به اندازه آب کمیاب است. اما ایده بزرگ هنوز فرضی بود.

هریس، یکی از مدیران سابق شرکت ضبط، در اوایل دهه 1990، نهادِ "Rock the Vote" را که فشار ثبت نام رای دهندگان بود، بنیان گذاشت و راج، کمپین های مسئولیت اجتماعی و پایداری را برای مشاغل سازمان داد. آن‌ها می‌دانستند که مردم به یک تلنگر نیاز دارند.

در نهایت نتایج یک مطالعه که در سال 2021 منتشر شد، توجه‌ها را به خود جلب کرد. این چشم انداز وجود داشت که سایه روی پنل‌ها ممکن است علف‌های هرز در حال رشد در کانال‌ها را کاهش دهد. مشکلی که سالانه 1 میلیون دلار (حدود 900 میلیون یورو) برای این شرکت هزینه دارد.

آمریکا 20 میلیون دلار (18 میلیون یورو) در بودجه عمومی متعهد شد که این آزمایش را به یک همکاری سه جانبه بین بخش‌های خصوصی، دولتی و دانشگاهی تبدیل کند. حدود 2.6 کیلومتر کانال با عرض 20 تا 110 فوت با پنل های خورشیدی بین 5 تا 15 فوت از سطح زمین پوشیده خواهد شد.

انرژی خورشیدی

آنچه کالیفرنیا می‌تواند از هند بیاموزد

به نقل از یورونیوز ، کالیفرنیای آمریکا اولین منطقه ای در جهان نیست که از این فناوری خورشیدی بهره می‌برد. هند در یکی از بزرگترین پروژه های آبیاری در جهان پیشگام بود. پروژه سد و کانال سردار ساروار، آب را به صدها هزار روستا در مناطق خشک و خشک ایالت گجرات در غرب هند می‌رساند.

کالیفرنیا چه زمانی کانال‌های خورشیدی دریافت می‌کند؟

Project Nexus ممکن است برای مدت طولانی منحصر به فرد باقی نماند چرا که در بسیاری از نقاط جهان از این روش به عنوان روشی برای نگهداری آب در خشکسالی و گرما استفاده می‌شود. قبیله سرخپوستان رودخانه گیلا بودجه‌ای برای نصب انرژی خورشیدی در کانال‌های خود دریافت کرده است.

جارد هافمن، نماینده کالیفرنیا، می‌گوید: «با این حال، هنوز تغییرات سریع در زیرساخت‌های آب در جهان پذیرفته نشده است. این یک سنگر استخوان‌بندی شده از مهندسان قدیمی سرسخت است.»

هافمن تقریباً یک دهه است که درباره این فناوری صحبت کرده است و می‌گوید که می‌بیند مردم هنوز بسیار بیشتر از آنچه که او می‌گوید ایده معقول‌تری به ساخت سدهای بلندتر علاقه دارند.

در حال حاضر او توانسته مقامات را متقاعد کند که برای اجرای این پروژه 25 میلیون دلار از طریق قانون کاهش تورم اعتبار جذب کند و در راه اجرای این پروژه یک نامه حمایت از 100 فعال در حوزه تغییرات آب و هوایی بهره‌مند است.

پوشش دهی تمام 8000 مایل کانال و قنات‌های متعلق به دفتر می‌تواند بیش از 25 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید کند که برای تامین برق نزدیک به 20 میلیون خانه کافی است و تبخیر آب را تا ده ها میلیارد گالن کاهش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.