کد مطلب: ۸۵۲۹۴۶

تجارت‌نیوز بررسی می‌کند

هند چگونه انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش می‌دهد؟

هند چگونه انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش می‌دهد؟

هند میزان انتشار گازهای گلخانه ای را در 14 سال یک سوم کاهش داد و این کشور را در مسیر رسیدن به هدف سازمان ملل قرار داد. آیا کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای به اقتصاد هند آسیب می رساند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، باور کردنی نیست که هندوستان با وجود حرکت به سمت توسعه و قرار گرفتن در میان اولین قدرت‌های اقتصادی جهان برنامه‌ای برای کاهش آلودگی‌های ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای دارد. هند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای در جهان است و دولت این کشور متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شده و برنامه‌های مختلفی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اجرا کرده است.

سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر

هند یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در انرژی های تجدیدپذیر در جهان است و دولت این کشور قصد دارد تا سال 2030، 40 درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند.

بهبود بهره‌وری انرژی

دولت هند همچنین در حال سرمایه گذاری در پروژه‌هایی برای بهبود بهره‌وری انرژی است، از جمله ساخت ساختمان‌های کم انرژی و توسعه وسایل نقلیه کارآمد.

حفاظت از جنگل‌ها

جنگل‌ها نقش مهمی در جذب دی اکسید کربن دارند و دولت هند در حال سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی برای حفاظت از جنگل ها و جنگل زدایی است.

این برنامه‌ها در حال پیشرفت هستند و دولت هند در حال ارزیابی اثربخشی آنها است. با این حال، این برنامه‌ها پتانسیل کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای هند را دارند.

کاهش یک سوم از میزان انتشار گازهای گلخانه ای در 14 سال

به گزارش یورونیوز ، میزان انتشار گازهای گلخانه ای هند طی ۱۴ سال یک سوم کاهش یافته است. به گفته دو مقامی که آخرین ارزیابی را برای ارائه به سازمان ملل مشاهده کرده‌اند، این کاهش سریع‌تر از حد انتظار است و به دلیل افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و پوشش جنگلی است.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که هند به خوبی در مسیر اجرای تعهدات خود به کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییر آب و هوا (UNFCCC) قرار دارد تا شدت انتشار گازهای گلخانه ‌ای را تا سال 2030 تا 45 درصد نسبت به سطح سال 2005 کاهش دهد.

میزان کل انتشار گازهای گلخانه ای منتشر شده برای هر واحد افزایش تولید ناخالص داخلی از سال 2005 تا 2019، 33 درصد کاهش یافته است.

هند به سریع‌ترین کاهش نرخ انتشار رسیده است

متوسط ​​نرخ کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هند در دوره 2016-2019 به 3 درصد در سال افزایش یافته است، آماری که در دوره 2014-2016 تنها 1.5 درصد بوده است.

این سریع‌ترین کاهش تاکنون بوده است و تا حد زیادی به تلاش دولت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر نسبت داده می‌شود ، حتی با وجود اینکه سوخت فسیلی همچنان بر ترکیب انرژی تسلط دارد.

به گفته یکی از مقامات، کاهش مداوم شدت انتشار در اقتصاد هند وجود دارد که نشان می دهد این کشور توانسته است رشد اقتصادی خود را به طور کامل از انتشار گازهای گلخانه ای جدا کند.

پیشرفت حاصل در کاهش شدت انتشار باید به هند کمک کند تا از فشار کشورهای توسعه یافته برای توقف استفاده از زغال سنگ جلوگیری کند.

پوشش جنگلی و هیدروژن سبز به هند کمک می‌کند

مقام مسئول هند می‌گوید: «افزایش قابل توجه پوشش جنگلی و طرح‌های ترویج تولید غیر فسیلی و هدف قرار دادن انتشار گازهای گلخانه ای در بخش‌های صنعتی، خودروسازی و انرژی منجر به کاهش شدید شدت انتشار گازهای گلخانه ای در هند شده است.»

تا سال 2019، جنگل‌ها و درختان 24.56 درصد یا 80.73 میلیون هکتار از هند را پوشش داده‌اند.

اخیراً، هند همچنین در تلاش برای ترویج هیدروژن سبز است که با تقسیم مولکول‌های آب با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود .این گزارش هنوز توسط کابینه فدرال تصویب نشده است.

انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از یک چهارم تولید برق هند را تشکیل می‌دهند

داده‌های اداره مرکزی برق نشان می‌دهد که انرژی مبتنی بر سوخت‌های فسیلی از جمله انرژی‌های آبی ، هسته‌ای و انرژی‌های تجدیدپذیر 25.3 درصد از کل تولید برق هند را در سال مالی منتهی به مارس به خود اختصاص داده است که در مقایسه با 24.6 درصد سه سال قبل از آن افزایش یافته است.

نیروگاه های حرارتی هنوز 73 درصد از برق مصرفی را تامین می‌کنند که نسبت به حدود 75 درصد در سال 2019 کاهش یافته است.

گروه 20 اقتصادهای بزرگ ماه گذشته دو بار در توافق بر سر حذف تدریجی استفاده از سوخت‌های فسیلی و تعیین اهداف مشخص برای کاهش انتشار ناکام ماندند.

کشورهای در حال توسعه از جمله هند با این استدلال که کشورهای صنعتی استفاده نامحدود از سوخت‌های فسیلی منابع را کاهش داده است، در برابر اهداف کاهش انتشار بیشتر مقاومت می‌کنند .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.