خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۷۸۶۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سقوط آزاد بازار خودرو/ تقاضای خرید خودرو ۵۰ درصد افت کرد

سقوط آزاد بازار خودرو/ تقاضای خرید خودرو 50 درصد افت کرد

با انتشار خبر عرضه 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه قیمت، میزان تقاضای بازار در هفته سوم اسفند ماه ۵۰٪ کاهش پیدا کرد و با کاهش قیمت دلار، قیمت خودرو نزولی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارشی که کارنامه، پلتفرم آنلاین کارشناسی و معامله خودرو، هفته سوم اسفند ماه در حالی به پایان رسید که میزان تقاضا در بازار آزاد خودرو ۵۰٪ ریزش داشت. نکته مهم‌تر این است که بعد از اعلام زمان قطعی عرضه ۵۰۰ هزار خودرو، میزان تقاضای بازار آزاد در یک روز ۱۴ درصد کاهش پیدا کرد.

ezgif.com gif maker 16

در نیمه اول هفته، علی‌رغم کاهش شدید قیمت دلار، فروشندگان بازار تغییر محسوسی در قیمت خودروهای عرضه‌شده اعمال نکردند؛ از طرفی خریداران منتظر کاهش قیمت در بازار خودرو بودند، و همین موضوع باعث شد تا در نیمه ابتدایی هفته و قبل از اعلام زمان دقیق عرضه خودرو در سامانه یکپارچه، تقاضا برای خرید خودرو در بازار کاهش پیدا کند.

همان‌طور که در نمودار پیداست، هفته گذشته شاخص قیمت خودرو با سرعت کم‌تری نسبت به قیمت دلار، کاهش داشت و سه روز ابتدای هفته در حالی سپری شد که شاخص قیمت روی بالاترین عدد قرار گرفت. بر اساس آنچه در نمودار آمده، موج کاهش قیمت دلار در اواسط هفته به بازار خودرو رسید و شاخص قیمت خودرو در پایان هفته ۶ درصد ریزش پیدا کرد.

بررسی‌های مجموعه کارنامه نشان می‌دهد که میزان عرضه خودرو در هفته گذشته با نوسان روبه‌رو بوده و هفته سوم اسفند در حالی به پایان رسید که عرضه خودرو در بازار آزاد حدود ۸ درصد کاهش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.