کد مطلب: ۸۰۲۸۶۰

آموزش تغییر خودرو در سامانه یکپارچه

آموزش تغییر خودرو در سامانه یکپارچه

سامانه یکپارچه خودرو از روز گذشته امکان ویرایش خودرو را برای افرادی‌که زمان تحویل خودروی آنها در سال 1403 است فراهم کرده است.حال این سوال پیش می‌آید که مراحل ویرایش خودرو در این سامانه چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو در روزهای اخیر و با شروع ویرایش ثبت‌نام در این سامانه باعث سردرگمی بسیاری از افراد شده است.

از روز گذشته امکان ویرایش خودرو بر اساس ظرفیت خودروسازان فراهم شده است. مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در این خصوص می‌گوید: برای تعدادی خودروی پرمتقاضی مانند دنا که محدودیت تولید داشت زمان تحویل به متقاضیان سال ۱۴۰۳ مشخص شده است، حال اگر متقاضی نیاز سریعتر به خودرو دارد، می‌تواند اکنون نوع خودرو و زمان تحویل را تغییر دهد.

بسیاری از متقاضیان باتوجه به نتایج قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه خودرو خواستار تغییر زمان تحویل خودروی خود شدند و این درحالی است که زمان تحویل خودروی بسیاری از این افراد در سال 1403 تعیین شده بود.

باتوجه به اطلاعیه وزارت صمت تنها 5 محصول از محصولات خودروسازان در سال بعد تحویل داده خواهد شد و با این وجود این مسئله باعث شد تا بسیاری از متقاضیان خواستار تغییر زمان تحویل خودرو شوند.

شرایط تغییر خودرو در سامانه یکپارچه

وزارت صمت از 5 اردیبهشت ماه امکان ویرایش خودرو و زمان تحویل آن را برای متقاضیان فراهم کرد.تمام افراد می‌توانند در 5 اولویت خودروی خود را انتخاب کرده و زمان تحویل این خودروها در سال 1402 خواهد بود.

تمام متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آدرس www.esalecar.ir اطلاعات خودروی خود را تغییر دهند.

مراحل تغییر خودرو در سامانه یکپارچه چگونه است؟

ابتدا متقاضیان باید بر روی جزئیات سفارش کلیک کرده و سپس بر روی لغو سفارش کلیک کنید و سپس دکمه تایید را بزنید.

در ادامه پیام عملیات با موفقیت انجام شد را باید مشاهده کنید. بعد بر روی خانه کلیک کرده و شرکتی که می‌خواهید خودروی آن را سفارش دهید را انتخاب کنید.البته بهتر است قبل از لغو سفارش از خودرویی که می‌خواهید انتخاب کنید مطمئن شوید. چراکه ممکن است خودروی مدنظر شما در سایت موجود نباشد.

در مرحله بعد خودرویی را که می‌خواهید انتخاب کنید و سپس بر روی سفارش طرح عادی کلیک کنید و در ادامه تیک‌های درون کادر را زده و اولویت خود را انتخاب کنید.

شما میتوانید تا ۵ اولویت با ۵ خودروی مختلف انتخاب کرده و در نهایت ثبت نهایی را بزنید. بعد از ثبت نهایی باید پیام ثبت با موفقیت را مشاهده کنید.

و در نهایت در قسمت جزئیات سفارش می‌توانید خودرو‌های انتخاب شده براساس اولویت را مشاهده کنید.

براساس آنچه سخنگوی صمت اعلام کرده امکان انصراف برای ثبت نام کنندگان وجود دارد.

سخنگوی وزارت صمت در این رابطه اعلام کرده است نوبت دوم ثبت‌نام خودرو در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو در نیمه اردیبهشت انجام خواهد شد و کسانی که در نوبت اول این طرح ثبت‌نام کرده‌اند تنها در صورتی می‌توانند در مرحله دوم خودرو ثبت‌نام کنند که ابتدا از طرح اول انصراف دهند.

تمام متقاضیان امکان انصراف از خرید خودرو در طرح یکپارچه را داشته و پس از آن می‌توانند در طرح جدید ثبت نام کنند.

براساس اعلام وزارت صمت تمام متقاضیان ویرایش خودرو برای افزایش شانس خود باید 5 اولویت را برایت تغییر خودرو انتخاب کنند.این سامانه تا روز 10 اردیبهشت ماه برای ویرایش خودرو و تغییر زمان خودرو باز خواهد بود.

بر همین اساس، افرادی که در طرح نخست سامانه یکپارچه اولویت سال ۱۴۰۳ برای آن‌ها احراز شده است می‌توانند نسبت به تعیین ۵ اولویت از میان خودرو‌هایی که امکان تعیین اولویت آن‌ها در سال ۱۴۰۲ وجود دارد، اقدام کنند.

مراحل ثبت‌نام در طرح یکپارچه خودرو

۱. ابتدا در سایت esalecar.ir ثبت نام کنید.

۲. پس از ثبت نام وارد سایت شده و کد ملی و کلمه عبور خود را برای ورود به پروفایل کاربری وارد کنید.

۳. در گوشه بالا سمت چپ روی گزینه حساب کاربری کلیک کرده و در منوی باز شده روی انصراف از طرح کلیک کنید.

۴. سپس مطابق تصویر زیر کد تصویری را پاسخ داده و روی دکمه تایید بزنید و کد پیامک دریافتی را در قسمت مربوطه وارد کنید.

۵. در نهایت درخواست شما نهایی شده و حداکثر تا ۷۲ ساعت پول شما در حساب وکالتی مربوطه آزاد و قابل برداشت خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.