خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۲۴۲۴

قیمت خودروهای مونتاژی امروز تغییر می‌کند؟

قیمت خودروهای مونتاژی امروز تغییر می‌کند؟

دعوا بر سر قیمت خودروهای مونتاژی همچنان ادامه‌دار است و این موضوع باعث شده تا بسیاری از خریداران دچار بلاتکلیفی شوند. قیمت خودروهای مونتاژی امروز مشخص می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودروهای مونتاژی برخلاف اعلام شورای رقابت هنوز مورد تایید خودروسازان قرار نگرفته و این موضوع باعث بلاتکلیفی خریداران شده است.

رئیس سازمان حمایت امروز درباره افزایش قیمت برخی از خودروسازان خصوصی اعلام کرد: قیمت‌ خودروهای مونتاژی همانی است که شورای رقابت اعلام کرده است و خودروسازان مونتاژی باید به مصوبه شورای رقابت تمکین کنند.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر برخی از مونتاژکاران در سایت‌هایشان قیمت‌های قبلی را اعلام کرده‌اند و این اتفاقات منجر شد که در جلسه‌ای با این مدیران اتمام حجت کنیم.

رئیس سازمان حمایت در پایان اعلام کرد: به‌محض دریافت استعلاماتی که از شورای رقابت درخواست کرده‌ایم، اقدامات تعزیراتی خود را انجام خواهیم داد.

تعیین تکلیف قیمت خودروهای مونتاژی

شنیده‌ها حاکی است، عصر امروز وزارت صمت در جلسه‌ای با حضور شرکت‌های خصوصی موضوع قیمت‌گذاری محصولات مونتاژی را تعیین تکلیف می‌کند.
دو هفته‌ای از اعلام قیمت‌ خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت می‌گذرد و در طول این مدت انتقادات زیادی به قیمت این خودروها از سوی شرکت‌ها مطرح شد. جالب اینجاست شرکت‌های خصوصی تاکنون تن به اجرای این قیمت‌ها نداده و مدام در تلاش هستند تا بازبینی‌های لازم در قیمت‌ها صورت بگیرد. از آن طرف شورای رقابت تاکید می‌کند که اجرای این قیمت‌ها قطعی است و تصمیمی به بازنگری این موضوع نداریم.

جالب اینجاست خودروسازان خصوصی همچنان بر اجرای قیمت‌های خود اصرار داشته و به‌صورت خودسرانه در دعوت‌نامه‌های ارسالی به خریداران مرحله اول سامانه یکپارچه برای تکمیل وجه و تحویل خودروها قیمت‌های بالای خود را اعلام کرده‌اند و در این شرایط وزارت صنعت و شورای رقابت سکوت کرده‌اند و تکلیف خریداران را مشخص نمی‌کنند.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این خصوص معتقد است: مصوبه شورای رقابت درباره قیمت خودرو‌ها که باید از طریق معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت به خودروساز‌ها ابلاغ می‌شد، هنوز ابلاغ نشده است.

موسوی گفت: در حال حاضر قیمت خودروهای مونتاژی در کشمکش خودروسازان خصوصی، وزارت صمت و شورای رقابت است و هر کدام از این بخش‌ها هر روز اظهارات متفاوتی را اعلام می‌کنند. از یک طرف قرار بر بازنگری قیمت‌ها می‌شود و از طرف دیگر شورای رقابت اجرای مصوبه خود را لازم‌الاجرا می‌داند در این شرایط تکلیف مصرف‌کنندگان مشخص نیست و نمی‌دانند در نهایت خودروهای مونتاژی را در سامانه یکپارچه با چه‌قیمتی خریداری می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.