کد مطلب: ۸۲۰۳۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نقد و بررسی جی ایکس ۵۵۰/ سامورایی جدید لکسوس چه مشخصاتی دارد؟

نقد و بررسی جی ایکس 550/ سامورایی جدید لکسوس چه مشخصاتی دارد؟

لکسوس که برند لوکس شرکت تویوتا محسوب می‌ شود. در اقدامی تازه دست به معرفی محصول جدید خود با نام جی ایکس 550 به بازار جهانی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال 1989 بود که شرکت خودرو‌سازی تویوتا برای ورود به بازار خودرو‌های لوکس تصمیم به تاسیس برندی جدید با نام لکسوس کرد و آخرین محصول این شرکت جی ایکس 550 میزان موفقیت این شرکت در هدف خود را به شکل کاملا واضح به نمایش می‌گذارد.

خودرو‌های تویوتا در جهان با کیفیت بالا و استهلاک بسیار کم خود شناخته شده و می‌شوند. به نحوی که امروز می‌توان تویوتا را سلطان بی‌رقیب خودرو‌های کلاس اقتصادی دانست، اما تویوتا در بحث برندینگ خود با مشکلی تحت عنوان خودرو‌های ساده و بدون آپشن که ورد زبان مردم دنیا شده بود، مواجه بود.

این مشکل مالکان تویوتا را بر آن داشت تا در کنار تغییراتی که در محصولات خود ایجاد می‌کنند دست به تاسیس برندی لوکس و مملو از آپشن بزنند تا از رقبای کهنه کار خود مثل آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها تا رقبای جدید خود کره‌ای‌ها جا نمانند.

برای مطالعه بیشتر:

مشخصات فنی

طبق اعلام خود شرکت لکسوس مدل جی ایکس 550 از یک موتور 3.4 لیتری 6 سیلندر با آرایش وی شکل و فناوری توئین توربو بهره می‌برد، که توانی معادل 349 اسب بخار و 479 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد، این توان با استفاده از یک جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

در بحث ساختار انتقال قدرت استاندارد 550 GX شامل چهار چرخ محرک تمام وقت و یک دیفرانسیل مرکزی با لغزش محدود است.

طراحی ظاهری

جی‌ایکس 550 برای ورود به نسل سوم خود هیچ یادگاری را از دو نسل قبلی خود به همراه خود نبرده است، که البته امری طبیعی است، چراکه سبک طراحی خودرو طی 10 سال اخیر تغییرات شگرفی داشته است.

یکی از بانیان اصلی این تغییرات برند‌های مستقر در کره‌ی جنوبی هستند که به عنوان رقیب سگمنت اقتصادی تویوتا در بازار جهانی شناخته می‌شوند.

جی ایکس 550

جی‌ایکس 550 از یک طراحی کاملاً خشن و اسپرت بهره می‌برد، البته نسبت به سری R طراحی معقول‌تر و مینیمال‌تری دارد ولی در قالب یک suv طراحی خشن و جذابی دارد.

جی ایکس 550

از نشانه‌های آن می‌توان به گلگیر‌های برآمده و برجسته، ستون‌های عقب پهن و برجسته و خطی که در طرفین خودرو از چراغ جلو شروع می‌شود و تا انتهای خودرو ادامه دارد،اشاره کرد. اگر به لاستیک‌ها دقت کنیم با 4 حلقه لاستیک 33 اینچی که 4 رینگ 18 اینچی در درون آنها قرار گرفته است، مواجه خواهیم شد.

550پ

برای مطالعه بیشتر:

طراحی داخلی

داشبورد جی‌ایکس از یک مانیتور اصلی 14 اینچی که با اپل‌کار‌پلی و اندروید اتو هماهنگ است و یک کلاستر تمام دیجیتال 12.3 اینچی بهره می‌برد. از لحاظ فضای صندلی‌ها و فضای پای سرنشینان به ویژه در قسمت عقب خودرو می‌توان گفت که تمام انتظاری که از یک خودروی فول سایز می‌توان داشت را این خودرو برآورده می‌کند.

جی ایکس 550

آپشن‌ها و امکانات

مطابقث با اعلام شرکت لکسوس، GX550 جدید در شش تریم پریمیوم، پریمیوم پلاس، اوور تریل، اوور تریل پلاس، لاکچری و لاکچری پلاس برای مشتریان قابل سفارش گذاری خواهد بود.

قطعا در این شش مدل شاهد آپشن‌های گوناگونی هستیم، اما از آنجایی که تویوتا در سیاست‌های جدید خود معمولا از بیس آپشن خوبی برخوردار است؛ می‌توان گفت که اکثر این تفاوت‌ها با توجه به رویکرد مصرف‌کننده متفاوت خواهند بود.

به عنوان مثال در دو مدل اوور‌تریل و اوور‌تریل‌پلاس این خودرو با هدآپ دیس‌پلی و تم‌های دو رنگ جذاب و متفاوت عرضه می‌شود.

قیمت جی‌ایکس550 در بازار‌های جهانی

قیمت لکسوس جی‌ایکس 550 در بازار جهانی از 60 هزار دلار آغاز و در برخی مدل‌ها تا 80 هزار دلار ادامه می‌یابد. باتوجه به اینکه این خودرو یک suv فول سایز محسوب می‌شود، آپشن‌های کاربردی این خودرو برای آفرود بسیار حائز اهمیت‌تر از آپشن‌های زینتی و برقی هستند؛ به همین جهت با توجه به اختلاف قیمت آپشن‌های آفرودی مثل کیت زیربندی و سیستم تعلیق این اختلاف قیمت 20 هزار دلاری امری منطقی محسوب می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.