خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۵۲۵۵

سرنوشت عرضه خودرو در بورس کالا فردا مشخص می‌شود؟

سرنوشت عرضه خودرو در بورس کالا فردا مشخص می‌شود؟

دعوای مسئولان بورس کالا و خودروسازان با شورای رقابت بر سر عرضه خودرو در بورس کالا هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است. رئیس‌کل سازمان تعزیرات حکومتی قرار است فردا 29 خرداد 1402 درباره وضعیت عرضه خودرو تصمیم‌گیری کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشمکش بر سر عرضه خودرو در بورس کالا بین مسئولان و شورای رقابت باعث شده تا رئیس کل سازمان تعزیرات حکومتی برای حل و فصل این موضوع وارد عمل شود.

رئیس‌کل سازمان تعزیرات حکومتی درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در راستای تعیین تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا، سازمان تعزیرات حکومتی فردا (دوشنبه ۲۹ خرداد) جلسه‌ای را با حضور نمایندگان سازمان بورس، شورای رقابت و سازمان حمایت برگزار خواهد کرد.

سرنوشت نامشخص عرضه خودرو در بورس کالا

در حالی طی یک هفته اخیر، موضوع عرضه ۶۰۰ دستگاه دینگیتی در بورس کالا در ۲۹ خرداد دارای چالش‌های "می‌شود؛ نمی‌شودها" بوده که رئیس شورای رقابت طی نامه‌ای به گروه بهمن‌ مبنی بر لغو عرضه و مغایر خواندن آن با دستورالعمل تنظیم بازار اخطار داد که سریعا این اقدام ضدرقابتی و متخلفانه را متوقف کند؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید که زور کدام نهاد برای عرضه یا لغو عرضه بیشتر است؟

هفته گذشته بود که اطلاعات عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالای ایران در روز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه و پنج شرط خرید آن از بورس اعلام شد.

پس از آن، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با بیان اینکه با استناد به مفاد آخرین مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار در خصوص عرضه خودرو، کمافی السابق پذیرای درخواست‌های عرضه خودرو توسط عرضه‌کنندگان در بورس کالا هستیم، اعلام کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با یکی از خودروسازان، عرضه مجدد خودرو سواری در بورس کالا پس از وقفه چند ماهه مجدداً قابل اجراست.

سه روز پس از این اطلاع‌رسانی در روز ۲۴ خرداد ماه، شورای رقابت اعلام کرد: عرضه خودرو از هر طریقی به غیر از سامانه یکپارچه فروش خودرو تخلف است و عرضه خودرو در بورس کالا باید متوقف شود.

در نهایت هم رئیس شورا و مرکز ملی رقابت در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل گروه صنعتی بهمن‌موتور اخطار داد که عرضه خودرو در بورس اقدامی ضدرقابتی و متخلفانه است و بایستی به‌ سرعت متوقف شود.

منبع: رویداد24

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.