کد مطلب: ۸۲۷۰۸۶

جوابیه خودروسازی سایپا به گزارش نارضایتی روس‌ها از خودروهای ایرانی

جوابیه خودروسازی سایپا به گزارش نارضایتی روس‌ها از خودروهای ایرانی

پیرو انتشار گزارشی از روزنامه کامرسانت چاپ روسیه که نسبت به تاخیر و کیفیت خودروهای ایرانی انتقاد کرده بود، اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا جوابیه‌ای برای تجارت‌نیوز ارسال کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیرو انتشار گزارشی از روزنامه کامرسانت چاپ روسیه که نسبت به تاخیر و کیفیت خودروهای ایرانی انتقاد کرده بود، اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا جوابیه‌ای برای تجارت‌نیوز ارسال کرد.

متن جوابیه به شرح زیر است:

مدیر مسئول محترم سایت خبری تجارت‌نیوز

با سلام و احترام؛

با عنایت به انتشار مطلبی با عنوان « روزنامه روسی: سایپا تاخیر دارد/ محصولات این شرکت هنوز به روسیه صادر نشده؛ این خودروها بسیار ابتدایی هستند» که در تاریخ 23/03/1402 در آن رسانه منتشر شده است، جوابیه گروه خودروسازی سایپا جهت تنویر افکار عمومی ارسال می شود. خواهشمند است وفق قانون مطبوعات، متن جوابیه در همان صفحه منتشر شود.

1-در متن خبر به ابتدایی بودن خودروهای سایپا اشاره شده که با توجه به تحقق استانداردهای 85 گانه و سطح ایمنی بالا در محصولات، این ادعا منطبق بر واقعیت نیست.

2-بر اساس بررسی‌ها و اعلام نیازی كه از سوی شرکای سایپا در بازارهای روسیه و بلاروس، مطرح شده، محموله زمستانه گروه سایپا برای استفاده در اقلیم سردسیری این مناطق در حال تولید است که این امر منجر به عملکرد بهتر محصولات سایپا در بازارهای مذکور خواهد شد. بر این اساس تغییرات لازم در سیالات این خودروها، با هدف انطباق با اقلیم مناطق سردسیری برنامه‌ریزی شده است.

3-در مطلب آن رسانه وزین به تاخیر در عرضه خودرو به بازار روسیه و بلاروس به دلیل عدم عبور از خط مونتاژ با تیراژ مناسب اشاره شده که بیان این موضوع مبهم و غیر فنی است. با توجه به تولید روزانه بیش از 2 هزار دستگاه در گروه سایپا و برنامه‌ریزی به عمل آمده برای صادرات 10 هزار دستگاه تا پایان سال جاری، نادرست بودن این تحلیل به وضوح آشکار است.

4-در این خبر عنوان شده سرمایه گذاری در روسیه برای تولید در دستور کار قرار ندارد، در حالی‌که در قرارداد و تفاهم نامه های فی مابین این موضوع به وضوح قید و سایت‌های تولیدی مناسبی توسط شریک روس برای تولید در آن کشور پیشنهاد شده که اقدامات و بررسی های فنی در این زمینه در دست اقدام است. بدیهی است در گام اول خودروها به صورت CBU به روسیه صادر خواهد شد.

5-در خصوص زمان ارائه محصولات به بازار روسیه لازم به ذکر است که بر اساس قوانین فدراسیون روسیه، برای اخذ مجوز واردات خودرو به آن کشور، بایستی یک مسیر پیچیده فنی و مهندسی به منظور اخذ تاییدیه‌های لازم طی شود که در شرایط عادی ممکن است بین ۶ ماه تا ۱ سال زمان نیاز داشته باشد؛‌ حال با رایزنی‌های انجام شده و پشتیبانی صورت گرفته، این فرایند طی ۳ ماه پیشرفت مناسبی داشته و قرار است به زودی اولین محموله از محصولات توافق شده که خودروهای کوییک دستی و اتوماتیک، ساینا و شاهین است به روسیه ارسال شود.

اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.