کد مطلب: ۸۳۳۷۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمان تکمیل وجه محصولات کرمان موتور اعلام شد؟

زمان تکمیل وجه محصولات کرمان موتور اعلام شد؟

شرکت کرمان موتور طی اطلاعیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد که زمان تکمیل‌ وجه برای محصولات این شرکت از روز سه‌شنبه 13 تیر به شنبه 17 تغییر کرده است. اما تا این ساعت اطلاعیه تکمیل وجه این شرکت منتشر نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیزدهم تیرماه شرکت کرمان‌موتور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ متقاضیانی که مطابق با قرعه‌کشی زمان تحویل خودروی فصل پاییز را دریافت کرده‌اند، برای تکمیل وجه خود به جای سیزدهم تیرماه این اقدام را به 17 تیر موکول کنند. کرمان‌موتور علت این تغییر را برگزاری جلسه شماره 584 شورای‌‌رقابت اعلام کرد.

ساعت باز شدن سایت برای انجام عملیات تکمیل‌وجه هنوز مشخص نشده‌ است، اما به احتمال زیاد بعد از اتمام جلسه و ابلاغ قیمت‌ها به شرکت‌ها خواهد بود که البته نباید به هیچ‌وجه از پذیرش و تایید قیمت‌ها توسط مونتاژکاران غافل شد.

آیا ممکن است زمان تکمیل‌وجه دوباره تغییر کند؟

با توجه به اینکه معمولاً قیمت‌هایی که توسط شورای‌رقابت اعلام می‌شود مطلوب خودروسازان نیست احتمال اینکه این‌بار هم نزاعی جدید بر سر قیمت‌ها رخ دهد به هیچ‌وجه بعید نیست، چراکه خودروسازان خصوصی با پرچمداری کرمان‌ موتور راه صادرات را کشف و تا حدودی نیز برای خود هموار کرده‌اند.

از نکات عجیب و قابل ‌توجه اطلاعیه تکمیل‎‌وجه خودرو برای متقاضیان دور دوم سامانه یکپارچه این است که مطابق با حجم کثیری از گزارشات هنوز اطلاعیه‌ای برای تکمیل‌وجه برای متقاضیان دور اول سامانه یکپارچه ارسال نشده است.

از علل انجام این اقدام توسط کرمان‌موتور می‌‎توان به تفاوت حجم عرضه این خودروها اشاره کرد. خودروهایی که در دور اول سامانه ارائه و سپس تکمیل ظرفیت شدند، خودروهایی با متقاضیان بیشتر نسبت به دوردوم بودند.

در نتیجه می توان گفت که اقدام کرمان‌موتور تا حدودی هوشمندانه بوده است، چراکه با این کار در گام اول ذخیره مالی خود را افزایش می‌دهد و در گام دوم خودروهایی که به دلیل متقاضی کمتر در گذشته تولید شده‌اند را به فروش می‌رساند و ظرفیت خطوط تولید خود را دوباره به کار می‌گیرد.

مهم‌ترین نکته این است که در صورت تحویل به موقع خودروها؛ کرمان موتور برای حضور در دور بعد سامانه یکپارچه ظرفیت خود را آزاد می‌کند.

در صورت بازشدن سایت و به اتمام رساندن فرایند تکمیل‌وجه توسط متقاضیان از امروز اولویت‌های دریافت خودرو در فصل پاییز مشخص و به زودی اعلام خواهد شد.

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را درتجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.