کد مطلب: ۸۳۵۵۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت X۲۲ مدیران خودرو در سامانه یکپارچه مشخص شد

قیمت X22 مدیران خودرو در سامانه یکپارچه مشخص شد

قیمت X22 پرو MT که در شورای رقابت 484 میلیون تومان اعلام شده بود، باعث شد تا این محصول از جذاب‌ترین خودروهای عرضه‌شده در دور دوم سامانه یکپارچه خودرو باشد. اما در مصوبه جدید شورای رقابت، قیمت این محصول در درب کارخانه 129 میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت x22 پرو M که در مصوبه قبلی شورای رقابت 484 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده بود، این محصول را به یکی از محبوب‌ترین خودروهای عرضه‌شده در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو تبدیل کرد. البته مدیران خودرو در فهرستی که از قیمت محصولات خود اعلام کرده بود، قیمت این هاچ‌بک‌کراس خود را 706 میلیون و 700 هزار تومان اعلام کرد تا نشان دهد امکان دستیابی به اقتصادی‌ترین محصولش هم از توان خرید بسیاری از خانوار و جوانان خارج باشد.

این تقابل مدیران خودرو با شورای رقابت باعث شد تا ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه یکپارچه چندان به خرید این محصول با قیمت 484 میلیون تومان امید نداشته و تقریباً از افزایش قیمت آن مطمئن باشند.

قیمت X22 در مصوبه جدید شورای رقابت

گرچه اکنون فقط دو ماه از مصوبه قبلی شورای می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد شورای رقابت در برابر یاغی‌گری‌های مونتاژکاران سر تعظیم فرود آورده و نرخ‌های دستوری خود را به خواسته آن‌ها نزدیک کرده است. قیمت X22 مدیران خودرو نیز دستخوش تغییر شد و 129 میلیون تومان افزایش یافت.

بر این اساس بر اساس مصوبه 17 تیر 1402 شورای رقابت قیمت X22 پرو MT دنده دستی 613 میلیون و 753 هزار تومان اعلام شد. همچنین X22 پرو IE توربو دنده اتومات که در مصوبه قبلی 646 میلیون تومان قیمت داشت که به 772 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

بدین ترتیب قیمت X22 که در مرحله دوم فروش خودرو سامانه یکپارچه به یکی از چالش‌ها و ابهامات مشتریان تبدیل شده بود احتمالاً با قیمت‌های جدید شورای رقابت به دست مشتریان برسد تا بدین ترتیب هم خودروسازان راضی باشند و هم شورای رقابت برای خود اعتباری خریده باشد. قربانی‌شدن مشتریان و اعتماد آن‌ها نیز در این میان چندان محلی از اعراب ندارد.

از این جهت این قیمت‌ها قرار است برای تسویه نهایی اعمال شود که شورای رقابت بارها اعلام کرده مبنای قیمت نهایی محصولات عرضه‌شده در سامانه یکپارچه در زمان ارسال دعوتنامه خواهد بود.

اخیراً نیز روابط عمومی شورای رقابت اعلام کرد: اگر خریداری تا قبل از 17 تیر اقدام به خرید خودروی مونتاژی کرده و قرارداد آن تنظیم شده است، همان قیمت‌های قبلی مبنای محاسبه خواهد بود و مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند.

بنابراین می‌توان به این صورت نتیجه‌گیری کرد، تقریباً اکثر متقاضیان مرحله اول و همه متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو مشمول افزایش قیمت خواهند بود.

برای اطلاع از قیمت تمام محصولات MVM گزارش اختلاف قیمت مصوب شورای رقابت و بازار مدیران خودرو را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.