کد مطلب: ۸۳۹۷۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هایما S۸ با چه قیمتی تحویل مشتریان می‌شود؟

هایما S8 با چه قیمتی تحویل مشتریان می‌شود؟

آبان‌ماه 1401 خودروی هایما S8 روی خط تولید شرکت ایران خودرو قرار گرفت. این خودرو دی‌ ماه همان سال در بورس کالا عرضه و اکنون اولین سری آن، تحویل مشتریان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هایما S8 همانند S7 ایران خودرو یکی از پرطرفدارترین محصولات مونتاژی این شرکت شده و احتمالاً فروش خوبی راا تجربه کند. اما از عمده ایرادات این خودرو، طراحی نه‌چندان جالب و به‌روز آن بود.

اکنون ایران خودرو قصد دارد با افزایش تیراژ هایما S8 و عرضه آن در بازار، این خودرو را جایگزین هایما S7 کرده و آن را از خط تولید خارج کند. البته این شرکت فعلاً اطلاعیه‌ای مبنی‌بر توقف تولید هایما S7 منتشر نکرده و باید منتظر اعلام رسمی ماند.

قیمت هایما S8

قیمت درب کارخانه هایما S8 به دلیل اینکه نرخ مصوب شورای رقابت تا ابتدای ماه منتشر نشد، در فهرست قیمت تیر ماه ایران خودرو لحاظ نشده اما انتظار می‌رود برای فهرست قیمت مرداد ماه، قیمت کارخانه هایما S8 مشخص شود.

اما طبق مصوبه 17 تیر شورا، با اعمال مالیات و … قیمت کارخانه این کراس‌اوور مونتاژی در بالاترین حالت ممکن نباید بالاتر از یک میلیارد و 240 میلیون تومان باشد. البته طبق اعلام شرکت، قیمت یک میلیارد و 550 میلیون تومان برای آن درنظر گرفته شده بود که باید پایین‌تر آید. از سوی دیگر این کراس‌اوور در بازار با نرخ یک میلیارد و 830 میلیون تومان درحال معامله است.

معرفی اجمالی هایما S8

هایما S8 از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI بهره می‌برد که توانایی تولید حداکثر 192 اسب‌بخار در 5000 دور در دقیقه و 293 نیوتن‌متر گشتاور بین بازه 1500 تا 4500 دور در دقیقه را دارد.

این قدرت تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک (6AT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق اعلام شرکت سازنده، صفر تا 100 هایما S8 حدود 7.8 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 7 لیتر در 100 کیلومتر است. همچنین مخزن سوخت این خودرو 58 لیتر ظرفیت دارد.

این شتاب نسبت به مصرف سوخت معقول و ابعاد نسبتا بزرگ خودرو، بسیار مناسب است و شاهد بهبود چشم‌گیر در بخش قوای محرکه سری محصولات هایما هستیم.

داخل هایما S8

از آپشن‌های جالب هایما S8 می‌توان به کروزکنترل تطبیقی، ترمز پارک برقی، ترمز کمکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، کنترل کشش و پایداری، ترمز اضطراری هوشمند که قابلیت تشخیص خودرو و عابرپیاده را دارد، کیسه هوای جانبی جلو و پرده‌ای، سیستم هشدار برخورد از جلو، دستیار حرکت بین خطوط، دستیار تغییر بین خطوط، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، سنسور فشار باد تایر، صندلی‌های جلو برقی با قابلیت تنظیم هشت حالت برای راننده و چهار حالت برای سرنشین جلو، فرمان برقی، سقف پانورامیک، ورود و استارت بدون کلید و دوربین ثبت وقایع اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.