کد مطلب: ۸۳۹۸۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کوییک S تیپ DA با چه مشخصاتی به بازار عرضه می‌شود؟

کوییک S تیپ DA با چه مشخصاتی به بازار عرضه می‌شود؟

کوییک که جانشین خلف پراید در بازار خودروی ایران محسوب می‌شود، پس از پراید پرفروش‌ترین خودروی سایپا و ایران است. سایپا برای حفظ این میزان فروش مدل‌های متعددی را هر سال به بازار عرضه می‌کند. اکنون نیز از کوییک S تیپ DA رونمایی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سایپا پس از عرضه اولین مدل کوییک در اسفند 1395 برای کسب سهم بازاری شبیه به پراید مدل‌های متفاوتی را با تفاوت‌هایی نه چندان زیاد به بازار عرضه کرد و البته موفق هم شد؛ چراکه با افزایش قیمت نجومی پراید و پژو 206 تیپ دو که رقبای اصلی این محصول بودند، تنها گزینه موجود برای جوانان وافرادی که خواهان یک خودروی اقتصادی با چهره‌ای به روز و سطح آپشنی کمی بیش از پراید بودند، انواع کوییک بود.

انواع مدل‌های کوییک

کوییک در نسل اول خود از موتور M15 با حجم 1500 سی‌سی بهره می‌برد که با دو گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شد. هر دوی این گیربکس‌ها مشکلات مختص به خود را داشتند، به نحوی که در نسخه دستی صفحه کلاچ خودرو به سرعت به اتمام می‌رسید و در نسخه اتوماتیک شتاب این خودرو بسیار کم بود و برای رسیدن از نقطه سکون به سرعت 100 کیلومتر باید 17 ثانیه زمان صرف می‌کرد.

آغاز رنگ‌آمیزی سایپا با کوییک R

کوییک R با تم سفید، مشکی را می‌توان محبوب‌ترین خودروی سایپا دانست، چراکه این خودرو از خط تولیدهای پارس خودرو خارج می‌شود و مطابق با تجربه و نتایج ISQI به کرات ثابت شده است که پارس خودرو از لحاظ کیفیت تولید و بازرسی خودرو قبل از خروج از خط تولید عملکرد بسیار بهتری از سایپا دارد، همین دلایل به اضافه تم رنگی معقول و جذاب‌تر از کوییک معمولی این خودرو به خودرویی محبوب‌تر از انواع دیگر کوییک تبدیل شود.

کوییک با دریچه گاز برقی

سایپا در کوییک S، تغییراتی اعمال کرد که نه‌تنها عجیب بودند، بلکه منجر به بهبود این خودرو نیز نشدند، یکی از این این تغییرات تغییر دریچه گاز مکانیکی کوییک به دریچه گاز برقی بود که به جای بهبود عملکرد موجب افزایش استهلاک و خرابی بیش از حد خود دریچه گاز شد یا در مثالی دیگر کوییک S از سیم‌کشی کاملاً متفاوت از نسخه R و معمولی بهره می‌برد که این سیم‌کشی نیز میزان خرابی بیشتری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

کوییک s که خود نسخه بهبود یافته کوییک محسوب می‌شود برای پاسکردن استاندادرهای 85گانه به جز دی‌لایت به آپشن اتولایت (روشن شدن خودکار چراغ در محیط‌های تاریک) و پوزیشن لایت (روشن بودن دائمی چراغ عقب خودرو برای دیده شدن بیشتر) مجهز شده است

قیمت کوییک S تیپ DA

این محصول نسبتاً فول آپشن سایپا از مان عرضه در کارخانه قیمت ‌گذرای شد، اما این محصول در بازار آزاد با اختلاف قیمت 71 میلیون و 192 هزار تومانی با قیمت نهایی 340 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

نمودار قیمتی این محصول از یکم تا 28 تیر مطابق با قیمت‌های اعلامی وبسایت ایران جیب به شکل زیر است:

کوییک S تیپ DA

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.