کد مطلب: ۸۴۶۷۹۱

خودروهای وارداتی به‌زودی به بازار می‌آیند

خودروهای وارداتی به‌زودی به بازار می‌آیند

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: به‌زودی خودروهای وارداتی (شامل محصولات هیوندا، خودروهای جتا، نیسان، تویوتا) وارد بازار کشور می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تسریع ترخیص خودروهای وارداتی که در گمرک مانده بودند، گفت: براساس تعاملات انجام شده با سازمان استاندارد و حتی حضور رئیس سازمان استاندارد در گمرک غرب تهران ترخیص خودروها با سرعت بیشتری همراه شده به نحوی که اخیراً خودروهای کیا نیز از گمرک ترخیص شده است.

وی تاکید کرد: سرعت بخشیدن به ترخیص کالاها نتایج مناسبی را بر بازار خواهد گذاشت و اتفاقات خوبی در آینده در بازار خودرو به وجود خواهد آمد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: به زودی محصولات هیوندا، خودروهای جتا، نیسان، تویوتا وارد بازار می شود.

ضیغمی در خصوص قیمت این محصولات نیز گفت: براساس تعاملات انجام شده قیمت این محصولات نیز مطابق تعرفه‌های جدید محاسبه خواهد شد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.(تسنیم)

دستور ترخیص 1000 خودروی وارداتی صادر شد

رییس کل دادگستری هرمزگان روز سه‌شنبه با اشاره به گزارش‌های واصله مبنی بر واردات حدود هزار دستگاه خودروی «هیوندای النترا»، «توسان»، «کریتا»، «اکسنت» و «سان یانگ» به کشور و معطلی چند ماهه آن‌ها در بنادر استان هرمزگان، با صدور دستور ویژه قضایی از مدیران کل استاندارد، بنادر و دریانوردی و گمرکات استان خواست ضمن پیگیری موضوع به سرعت جهت تعیین تکلیف و ترخیص این خودروها اقدام کنند.

خودروهای وارداتی چانگان همچنان در انتظار مجوز استاندارد

بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از خودروهای وارداتی چانگان موجود در گمرک غرب تهران در ۹ خرداد ماه سال جاری به گمرک اظهار و در انتظار صدور مجوز سازمان استاندارد جهت ادامه تشریفات گمرکی بوده‌اند.

بنا بر این گزارش، از تعداد ۱۲۳۵ دستگاه خودرو وارداتی به گمرک غرب تهران برای تعداد ۵۲ دستگاه که شامل ۲ فقره اظهارنامه می‌باشد تمامی مجوزهای ترخیص صادر و پس از انجام تشریفات گمرکی آن از گمرک غرب تهران ترخیص شده است و ۸۴۵ دستگاه نیز طی ۲۲ فقره اظهار نامه تنظیمی از سوی صاحب کالا به گمرک اظهار گردیده که نیازمند ارائه مجوزهای لازم از جمله استاندارد، محیط زیست، نمایندگی‌های مجاز و کد ساتا از بانک عامل است تا نسبت به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودرو اقدام شود. ضمن اینکه تعداد ۳۳۸ دستگاه از این خودروها تاکنون از سوی صاحب کالا به گمرک اظهار نشده است.

شایان ذکر است، سازمان استاندارد تنها یکی از سازمان‌های مرتبط است که در فرایند صدور مجوز ترخیص نقش دارد و برای ترخیص قطعی خودرو، برابر قانون سازمان‌های فوق الاشاره می‌بایست مجوزهای لازم را به گمرک ارائه کنند تا نسبت به ترخیص قطعی اقدام گردد.(ایسنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.