کد مطلب: ۸۴۷۲۱۹

اولین خودروهای وارداتی کیا مجوز استاندارد گرفتند

اولین خودروهای وارداتی کیا مجوز استاندارد گرفتند

پس از پیگیری‌های انجام شده و با همکاری سازمان ملی استاندارد، اولین خودروهای وارداتی کیا مجوز استاندارد را اخذ کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت کوشا خودرو اولین واردکننده‌ای بود که در دوره جدید اقدام به واردات خودروهای کیا کرد. حال پس از مدت‌ها شاهد هستیم که بالاخره مجوز استاندارد دو مدل از محصولات کیا صادر شده است. صبح امروز سازمان ملی استاندارد تاییدیه کیا پگاس و سراتو را به کوشا خودرو داده است و گفته می‌شود که طی روزهای آتی، مجوز استاندارد محصولاتی مانند اسپورتیج، سلتوس و… صادر می‌شود.

طی روزهای گذشته همکاری سازمان ملی استاندارد برای تسریع در فرایند واردات خودروهای صفر کیلومتر دو چندان شد و در نتیجه ترخیص محموله‌های خودروهای وارداتی آغاز گردید. همچنین این سازمان، مجوز اولین خودروهای کره‌ای و غیر چینی را اعطا کرده است.

با صدور مجوز و تاییدیه از سوی سازمان ملی استاندارد، دیگر امکان ترخیص خودروهای وارداتی کیا فراهم است و پس از آن شرکت کوشا خودرو می‌تواند محموله‌های اصلی پگاس، سراتو و… را به بازار ایران بیاورد. در حال حاضر کوشا خودرو نمونه‌های اولیه سراتو، اسپورتیج، سونت، سلتوس، پگاس و سید را به ایران آورده است و برنامه عرضه K5، ریو و پیکانتو را هم دارد. همچنین اولیه محموله خودروهای کیا که حدود ۲۵۰ دستگاه هستند، در گمرک ایران موجود شده‌اند و امکان واردات بیش از هزار دستگاه دیگر از خودروهای این نشان کره‌ای هم فراهم است. برای همین باید منتظر بود و دید که چه زمانی امکان فروش خودروهای وارداتی جدید فراهم می‌شود و بالاخره خودروهای وارداتی مدل ۲۰۲۳ با پلاک ملی تردد خود را در جاده‌های ایران آغاز می‌کنند.(آخرین خودرو)

دستور ترخیص 1000 خودروی وارداتی صادر شد

روز گذشته رییس کل دادگستری هرمزگان، برای جلوگیری از معطلی و احتکار، دستور ترخیص 1000 خودروی وارداتی در بنادر استان را داد.

مجتبی قهرمانی، رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به گزارش‌های واصله مبنی بر واردات حدود هزار دستگاه خودروی «هیوندای النترا»، «توسان»، «کریتا»، «اکسنت» و «سان یانگ» به کشور و معطلی چند ماهه آن‌ها در بنادر استان هرمزگان، با صدور دستور ویژه قضایی از مدیران کل استاندارد، بنادر و دریانوردی و گمرکات استان خواست ضمن پیگیری موضوع به سرعت جهت تعیین تکلیف و ترخیص این خودروها اقدام کنند.

وی به دادستان بندرعباس و مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان نیز ماموریت داد به منظور جلوگیری از احتکار و سوء استفاده‌های احتمالی با ورود به موضوع تاخیر به وجود آمده در ترخیص خودروهای وارداتی، شرکت‌های واردکننده را مکلف نمایند به نحوی عمل کنند که در حداقل زمان ممکن، فرآیند ترخیص این خودروها انجام شود و همچنین از این دستگاه ها خواست با اتخاذ تمهیدات لازم بر روند ترخیص این خودروها تا زمان تحویل آن‌ها به مشتریان واقعی نظارت کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه انبارهای گمرکات نباید به مامنی برای احتکار کالا تبدیل شوند، تاکید کرد: در صورت اثبات هرگونه تخلف و معطلی بدون دلیل با هدف احتکار و افزایش قیمت کالاهای وارداتی یا کسب منافع غیرقانونی، ضمن تشکیل پرونده قضایی و تعزیراتی برای متخلفان با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یعنی سازمان استاندارد در مورد خودرو های داخلی هیچ نظری ندارد و فقط کارش تایید کیفیت خارجیهاست؟

  • ناشناس

    هه دوباره چرت و پرت های تکراری

  • عبدالله

    همه دعا کنیم،که قانون و اراده املت یران بر رشوه گیران حکومت و مافیای خودور غلبه کند

  • ناشناس

    عزیزانی که خوشحال بودین که واردات آزاد بشه بیا اینم آزاد شد،ببینم میتونی یه چراغ عقبش بخری،دلت خوش کردی به چی اینا مال پولداراس نه مال منو شما ،حالا بشینید نگاه کنید البته اگه بذارن نگاه کنید

  • یه چیزی

    اینا مارو چی فرض کردن ؟؟؟
    البته تا حدودی درست فرض کردن
    چون ثبتنامهای میلیونی برای فقط هزار تا فرغون یا فن پیج ها برای حلبی ها و یا بررسی انواع خودروهای داخلی و رتبه بندی اونا همه کاره ما هستش
    کار ما مردم ایرانالان این خودروهای وارداتی قیمتهایی دارن که باز همون سرمایه دارا قراره بخرنشون . به عبارتی این مکانیسم واردات خودرو های خارجی فقط کاریه یه عده از آقایون و سرمایه دارا به جای ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۵ ، ۲۰۲۲ سوار بشن . ما مردم عادی کماکان اسیر دو حلبی ساز داخلی هستیم .

  • ناشناس

    این سازندگان اتومبیل در دنیا از وجود سازمان استاندارد ایران بی خبر هستن وگرنه تا حالا یکی یکی همه شون رو دزدیده بودن واین همه مشکل نداشتن توانشتین کی بودی گوگلی مگولی

  • سیدرضا

    لعنت خدا به این دولت و نظامِ طالبانی و مافیایی.. کره جنوبی همزمان با ایران شروع به خودروسازی کرد و الان تو کل دنیا و اروپا و آمریکا هم محصولاتش صادر و فروش میره،الان اونا کجا هستن و ما کجاییم… خودروهای اینارو با یک‌چهارم قیمت داخل میدن به افغانستان،برمیگردونن!!!!
    بعد سازمان استاندارد به خودرو کره گیر میده؟؟؟؟!!!!
    … به شرفتون.

  • ناشناس

    دلال ها و آنانی که خودرو احتکار کرده اند بدانند بزودی باسیل واردات خودرو صفر و کارکرده مواجه و قیمت خودرو موجود در بازار به یک سوم قیمت سقوط خواهد کرد..

  • ناشناس

    باور کنید دو سال بود اینقدر نخندیده بودم خدا خیرتون بده

  • ناشناس

    خدا وکیلی سازمان استاندارد وقتی بزور مجوز استاندارد برند کیا را تایید میکنه.پس موقع تایید پراید و پژو کجا بوده؟