کد مطلب: ۸۴۹۵۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معرفی مسکوویچ ۶ روسی/ خودروهای لوکس ایران در اختیار ناوگان تاکسی‌رانی روسیه!

معرفی مسکوویچ 6 روسی/ خودروهای لوکس ایران در اختیار ناوگان تاکسی‌رانی روسیه!

وب‌سایت‌های خبری روسیه، از عرضه مسکوویچ 6 یا همان کی‌ام‌سی J7 ایرانی برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی این کشور خبر می‌دهند. اما تفاوت‌ها J7 تاکسی با J7 ایرانی چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسکوویچ 6 در روسیه برای استفاده در ناوگان تاکسی‌رانی روسیه معرفی شد. این سدان چینی در واقع همان جک A5 یا KMC J7 در ایران است که با سه نسخه استاندارد، پایه و کامفورت برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی روسیه درنظر گرفته شده.

اما سوالی که مطرح می‌شود، این است که چرا خودرویی با مشخصات نسبتاً یکسان، در کشوری به عنوان سدان لوکس و در کشور دیگر، تاکسی به شمار می‌رود؟

مشخصات فنی

نسخه استاندارد و کامفورت از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که توانایی تولید 136 اسب‌بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه به واسطه یک گیربکس CVT قدرت تولیدی خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

اما نسخه کامفورت به همراه نسخه پرستیژ، از یک پیشرانه دیگر نیز استفاده می‌کنند. این پیشرانه 1.5 لیتری با تکنولوژی TGDI بوده که 174 اسب‌بخار قدرت و حدود 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه نیز مجهز شده که وظیفه انتقال قدرت را به مراتب بهتر از گیربکس CVT به جای می‌آورد.

J7 کرمان موتور شباهت بسیاری به نسخه پرستیژ این خودرو دارد که قادر است قدرت 172 اسب و گشتاور 280 نیوتن‌متر تولید کند. گیربکس J7 نیز دقیقا مشابه مسکوویچ 6 از نوع دو کلاچه 6 سرعته است.

طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری تنها تفاوتی که به چشم می‌خورد، می‌توان به استفاده از باله عقب کوچک روی درب صندوق عقب مسکوویچ 6 اشاره کرد.

جلوی مسکوویچ 6

نمونه ایرانی از رینگ‌های 18 اینچی با رنگ مشکی مات استفاده می‌کند اما در نمونه روسی، این رینگ‌ها نسبت به آپشن و امکانات رفاهی خودرو می‌تواند 17 یا 18 اینچی باشد.

عقب مسکوویچ 6

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

در قسمت داخل کابین، هیچ تفاوتی میان مسکوویچ 6 و J7 کرمان موتور به چشم نمی‌خورد. اما در نمونه روسی امکاناتی همچون کروزکنترل، 6 عدد ایربگ، کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران و ورود و استارت بدون کلید به چشم می‌خورد.

داخل مسکوویچ 6

قیمت مسکوویچ 6

قیمت مسکوویچ 6 در بازار روسیه فعلاً به صورت دقیق مشخص نشده اما کارشناسان روس معتقدند در صورت ورود این خودرو در بازار روسیه، قیمتی بین دو میلیون الی 2.7 میلیون روبل داشته باشد. با نرخ فعلی تبدیل روبل به تومان، قیمت این خودرو یک میلیارد و 40 میلیون تومان الی یک میلیارد و 400 میلیون تومان خواهد داشت.

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.