کد مطلب: ۸۵۴۸۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معرفی تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴/ تغییرات غول آفرودی جهان چیست؟

معرفی تویوتا لندکروزر 2024/ تغییرات غول آفرودی جهان چیست؟

شرکت تویوتا در هفته‌های گذشته از لندکروزر 2024 رونمایی کرد که یک انقلاب در طراحی ظاهری و فنی نسبت به نسخه‌های قبلی به شمار می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تویوتا لندکروزر 2024 در حالی از سوی شرکت سازنده معرفی شد که حدود دو سال از خداحافظی این خودرو با بازار آمریکا می‌گذرد. آخرین نسخه‌ای که در بازار آمریکا عرضه شد، نسل 2021 این خودرو بود که به دلیل قیمت گذاری بالا، در بازار رقابتی آمریکا فروش خوبی را تجربه نکرد.

همین فروش پایین، دلیلی بر توقف عرضه این محصول در خاک آمریکا بود. اما تویوتا دست خالی ننشست و با تولید نسل جدید لندکروزر، قصد دارد تا دوباره وارد بازار این کشور شود. لندکروزر 2024 به معنی واقعی، یک انقلاب تمام عیار نسبت به نسل‌های پیشین این خودرو محسوب می‌شود. چرا که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ فنی، تفاوت‌های بسیاری با نسل قبلی دارد.

این خودرو قرار است در سه نسخه لندکروزر 1958، لندکروزر و نسخه First edition وارد بازار جهانی شود.

مشخصات فنی

هر سه نسخه لندکروزر 2024 از یک پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد که موتور چهار سیلندر بنزینی آن با حجم 2.4 لیتری و تکنولوژی توربوشارژ، به همراه موتور الکتریکی 48 اسب‌بخاری، توانایی تولید حداکثر 326 اسب‌بخار قدرت و 630 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

قدرت تولیدی فوق از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، توانایی انتقال به هر چهار چرخ را دارد. اما متأسفانه، آمار رسمی از مصرف سوخت این خودرو فعلاً در دسترس نیست.

اگر بخواهیم یک نقد نسبت به مشخصات فنی این خودرو داشته باشیم، اگر چه گشتاور تولیدی خودرو بسیار خوب است؛ اما باید گفت که خودروهایی با قابلیت آفرود، برای عملکرد بهتر در خارج از جاده، نباید از پیشرانه توربوشارژ و گیربکس‌هایی با تعداد دنده بالا استفاده کنند. اما به دلیل مصرف بهینه‌تر به همراه قدرت تولیدی بالاتر، شرکت‌های خودروساز خواه ناخواه باید به سمت تولید پیشرانه‌های کم حجم‌تر و برقی بروند.

طراحی ظاهری

همان‌طور که ابتدای گزارش نیز اشاره شد، طراحی ظاهری لندکروزر 2024 به کلی دگرگون شده است. نسخه 1958 این خودرو از چراغ‌های جلوی گرد بهره می‌برد که نشان‌دهنده بازگشت لندکروز به اصالت خویش است. اگرچه که برخی افراد بر این باورند که طراحی این نسخه، شباهت بسیاری به خودروی لندروور دیفندر 2024 انگلیسی دارد.

اما در نسخه‌های دیگر این خودرو، چراغ‌هایی با سه عدد لنز مربعی در هرطرف استفاده شده که زیبایی خاصی دارد. به طور کلی، طراحی مکعب گونه‌ای که اغلب خودروسازی‌ها در نسخه‌های جدید خود استفاده می‌کنند، طرفداران و منتقدان بسیاری دارد که باید منتظر آغاز فروش آن‌ها ماند و دید که حق با کدام‌یک از این دو دسته است.

نسخه دوم لندکروزر 2024

لندکروزر 2024 نسبت به نسل 2020 خود از ابعاد کوچک‌تری بهره می‌برد. این خودرو دارای 4920 میلی‌متر طول، 2138 میلی‌متر عرض و 1859 میلی‌متر ارتفاع بوده که حدود 30 میلی‌متر طول پایین‌تر، 158 میلی‌متر عرض بیشتر و 20 میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد.

پشت لندکروزر 2024

طراحی داخلی

داخل کابین تویوتا لندکروزر 2024 نیز همانند نسخه‌های پیشین خود از طراحی عضلانی بهره می‌برد تا نشان دهنده قابلیت‌های آفرودی این غول ژاپنی باشد.

داخل لندکروزر 2024

نمایشگر وسط در نسخه‌های First edition و 1958 با اندازه 8 اینچ و در نسخه Land Cruiser با اندازه 12.3 اینچی در بازار عرضه می‌شود.

همچنین کانال‌های تهویه این خودرو به صورت دایره‌ای در دو طرف داشبورد و مستطیلی در وسط داشبورد طراحی شده که برخی از دکمه‌های مربوط به تنظیم کولر و داخل کابین، زیر کانال‌های میانی و برخی دیگر در اطراف اهرم تعویض دنده به چشم می‌خورد.

جنس روکش صندلی‌های لندکروزر 2024 نیز در نسخه First edition از نوع چرمی و در دو نسخه دیگر، از نوع پارچه‌ای درنظر گرفته شده است.

اهرم تعویض دنده لندکروزر 2024

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

تویوتا لندکروزر 2024 به دلیل ابعاد و کلاس بدنه، یک خودروی آفرودی فول سایز به شمار می‌رود. بنابراین باید در بخش سواری آفرودی نیز، قابلیت‌ها و آپشن‌هایی جهت سواری بهتر در خارج از جاده ارائه دهد.

فرمان برقی، سیستم چهار چرخ محرک (4WD)، قفل دیفرانسیل مرکزی، جعبه انتقال دو سرعته (VSC)، کنترل کشش و پایداری، صفحات لغزنده فولادی که به صورت آپشن اضافه قابل سفارش است، سنسور تشخیص برخورد با عابر پیاده، هشدار خروج از خط، کروزکنترل تطبیقی، رادار تابلو خوان، رادار نقطه کور، هدآپ دیسپلی، نور بالای اتوماتیک و… موارد اندکی از امکانات ایمنی و رفاهی این غول آپشنال است.

در جدول ذیل، تفاوت‌های سه نسخه از لندکروز 2024 ذکر شده است:

لندکروزر 1958 LandCruiser First edition
قفل دیفرانسیل عقب اضافه یا جایگزین نسخه 1958 شده: اضافه یا جایگزین نسخه 1958 شده:
کراول کنترل قطع کننده میله تثبیت کننده جلو راک روف
جلوپنجره شبیه به نسل قدیم چراغ‌های جلوی مربعی LED راک ریل
چراغ‌های جلوی گرد LED قابلیت رنگ‌بندی چراغ‌های مه‌شکن رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای 265/70
رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای 245/70 رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای 265/70 حفاظ درب عقب
نمایشگر 8 اینچی وسط داشبورد نمایشگر 12.3 اینچی وسط داشبورد داشبورد با طرح دوخت
6 عدد اسپیکر 10 عدد اسپیکر صندلی‌های چرمی گرم‌کن دار با قابلیت تنظیم برقی
گرم‌کن فرمان گزینشگر چند زمینه‌ای (MTS)
صندلی‌های پارچه‌ای گرم‌کن دار با تنظیم دستی صندلی‌های پارچه‌ای گرم‌کن دار با تنظیم برقی

قیمت تویوتا لندکروزر 2024

شرکت تویوتا قیمت رسمی فروش خود را برای این محصول اعلام نکرده. اما طبق پیش‌بینی کارشناسان، لندکروزر 2024 احتمالاً از قیمت پایه 50 هزار دلار به فروش برسد و در نسخه‌های فول، احتمالاً تا قیمت 70 هزار دلار نیز برسد.

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.