کد مطلب: ۸۵۸۷۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت هایما S۵ توربو اتوماتیک فول آپشن چند؟/ مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار

قیمت هایما S5 توربو اتوماتیک فول آپشن چند؟/ مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار

هایما S5 توربو اتوماتیک جدید، یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی شرکت ایران خودرو بوده که در نسخه جدید، بسیاری از ایرادات نسخه قبلی رفع شد. اما اختلاف قیمت کارخانه و بازار آن چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هایما S5 توربوشارژ دنده اتوماتیک، از جمله محصولات مونتاژی شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود که با توقف تولید نسخه پیشین، بسیاری از ایرادات آن رفع شد و نسخه جدیدتر با ارزش خرید بالاتر روی خط تولید قرار گرفت. اما قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار چقدر است؟

قیمت هایما S5 توربو اتوماتیک

در بازار امروز، 7 شهریور 1402 برای خرید هایما S5 جدید، باید مبلغی برابر با یک میلیارد و 210 میلیون تومان پرداخت شود. این یعنی حدود 525 میلیون تومان پایین‌تر از سقف قیمتی خودرو نسبت به 23 فروردین 1402 که مبلغی بالغ‌بر یک میلیارد و 735 میلیون تومان بود.

از سوی دیگر، نرخ خرید از درب کارخانه هایما S5 توربو اتوماتیک جدید حدود 982 میلیون تومان تصویب شده است. بنابراین اختلاف قیمت کارخانه تا بازار این کراس‌اوور ایران خودرو در بازار فعلی، حدود 228 میلیون تومان خواهد بود. در جدول ذیل، می‌توان میزان افت قیمتی این خودرو نسبت به ابتدای سال 1402 را مشاهده کرد.

هایما S5

تغییرات هایمای جدید نسبت به نسخه قبلی چیست؟

در نسخه جدید هایما S5 توربوشارژ دنده اتوماتیک، پیشرانه خودرو هیچ تغییری نداشته و از همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که توان تولید حداکثر 149 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

تنها تغییر عمده‌ای که صورت گرفته و باعث بهبود در عملکرد خودرو شده است، جایگزینی گیربکس 6AT با گیربکس CVT قبلی است. این تغییر باعث می‌شود تا حس رانندگی نسبت به نسل قبلی، بسیار بهتر شود و شتاب خودرو بالاتر برود. البته که همه این تغییرات، مثبت نبوده و کصرف بنزین را در حالت ترکیبی، با حدود 0.2 لیتر افزایش، به 8 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رساند.

از دیگر تغییرات نسخه جدید می‌توان به تغییر رنگ کالیپر ترمز به قرمز و اضافه شدن نشان 6AT روی گلگیر اشاره کرد که تفاوت‌های بسیار ریزی را با نسخه قبلی ایجاد می‌کند.

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.