کد مطلب: ۸۶۰۰۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعطیلی ۱۴ خط تولید تویوتا/ بازار جهانی خودرو تهدید می‌شود؟

تعطیلی 14 خط تولید تویوتا/ بازار جهانی خودرو تهدید می‌شود؟

شرکت تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز دنیا به شمار می‌رود که میزان تولیدات آن، بیشتر از هر شرکت دیگری است. اکنون با توقف تعدادی از خطوط تولید آن، این احتمال وجود دارد که زنجیره تأمین خودرو در جهان با مشکل جدی مواجه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت تویوتا بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان است که کاهش تولیدات آن می‌تواند چرخه تأمین خودرو در جهان را با مشکل جدی مواجه کند.

آن‌طور که رویترز گزارش داده، بعد از ظهر 28 آگوست، یعنی سه روز پیش، به دلیل بروز یک مشکل، 25 خط تولید از 28 خط تولید این شرکت در ژاپن متوقف شده است.

حمله سایبری تویوتا را به خاک سیاه نشاند!

رویترز براساس پایه گزارش‌های مالی تویوتا در مورد میانگین تولید و فروش روزانه این شرکت، برآورد کرده است که توقف یک روز تولید ۱۴ کارخانه داخلی تویوتا، درآمد این شرکت ژاپنی را 356 میلیون دلار کاهش داده است.

تویوتا موتورز، در مورد علت این نقص فنی توضیح کاملی منتشر نکرده؛ اما طبق گفته مدیرعامل این شرکت «نقص سیستماتیک» باعث تعطیلی خطوط تولید شده است. او همچنین در مورد احتمال وجود داشتن یک حمله سایبری توضیح می‌دهد که بعید است، علت مشکل حمله یا ویروس خارجی باشد و کارشناسان درحال بررسی علت اصلی مشکل هستند.

اما با نگاه به تاریخچه تعطیلی‌های این شرکت، حدود دو سال گذشته حمله سایبری به یکی از شرکت‌های تأمین قطعات این شرکت با نام کوجیما، باعث شد تا روند کار این تولیدکننده مختل شده و برخی خطوط تولید تویوتا موتورز را به تعطیلی بکشاند. شرکت کوجیما در همان زمان حمله سایبری را تأیید کرد، اما تویوتا در این باره واکنشی نشان نداد. با وجود این احتمال وقوع یک حمله سایبری در روز 28 آگوست، خیلی دور از انتظار نیست.

کاهش تولید شرکت ژاپنی، عرضه جهانی خودرو را با مشکل مواجه می‌کند؟

درحال حاضر، شرکت تویوتا به صورت سالانه حدود 10 میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند. با یک حساب سرانگشتی، تولید روزانه حدود 27 هزار دستگاه می‌شود که شرکت اعلام کرده، تولید روزانه با تعطیلی این خطوط تولید حدود یک سوم کاهش داشت.

بنابراین تویوتا درحال حاضر حدود 9 هزار دستگاه کمتر تولید می‌کند که مجموعاً 18 هزار خودرو می‌شود. اگر این تعطیلی بیش از یک ماه به طول انجامد، احتمال می‌رود که با کمبود عرضه خودرو در بازار جهانی روبه رو باشیم. البته این شرکت، مشکلات این‌چنینی را خیلی سریع رفع می‌کند و طبق اطلاعیه آن، شیفت عصر خطوط تولید به کار افتاده است.

برای دریافت اخبار واطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.