کد مطلب: ۸۷۰۰۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونمایی از نسل جدید خودروساز فرانسوی/ رنو ۵ دوباره خاطره‌ساز می‌شود؟

رونمایی از نسل جدید خودروساز فرانسوی/ رنو 5 دوباره خاطره‌ساز می‌شود؟

رنو 5 خودرویی خاطره‌انگیز برای تمامی ایرانیان است. این هاچ‌بک دوست‌داشتنی در نسخه تمام برقی، بار دیگر می‌آید تا دنیای هاچ‌بک‌ها را متحول سازد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هاچ‌بک فرانسوی رنو 5 از همان ابتدای معرفی، یکی از محصولات پرطرفدار جهانی بود. این خودرو بین سال‌های 1972 تا 1985 در شرکت رنو و تا سال 1386 شمسی در شرکت‌های سایپا و پارس خودرو به تولید می‌رسید.

حال شرکت رنو با معرفی نسل جدید رنو 5 قصد دارد این محصول پرخاطره را دوباره احیا کند و طبق عکس‌های منتشره، سعی کرده تا اصالت خودرو حفظ شود. اما هاچ‌بک جدید فرانسوی از چه مشخصاتی برخوردار است؟

مشخصات فنی رنو 5 جدید

شرکت رنو مشخصات دقیق این هاچ‌‎بک برقی را منتشر نکرده است. اما اطلاعات تائیدشده خودرو به این شرح است: یک پیشرانه تمام الکتریک که توانایی تولید قدرتی معادل 100 کیلو وات (136 اسب‌بخار) دارد. این پیشرانه به واسطه باطری‌های استفاده شده در آن می‌تواند حداکثر تا 400 کیلومتر مسافت را پیمایش کند.

طبق اطلاعات به دست آمده از این خودرو، رنو 5 EV علاوه‌بر شارژ شدن، توانایی شارژ کردن دیگر لوازم‌های برقی را خواهد داشت و شما می‌توانید از این خودرو به عنوان یک پاوربانک غول‌پیکر استفاده کنید.

طراحی ظاهری

رنو 5 برقی به نحوی طراحی و تولید شده که با نگاه به ظاهر آن، می‌توان به وضوح رنو 5 قدیمی را در چهره آن مشاهده کرد.

چراغ‌های LED سرتاسر قسمت جلو را فرا گرفته و حتی لوگوی رنو به صورت LED در بخش میانی به چشم می‌خورد. این خودرو به دلیل استفاده از پیشرانه تمام الکتریک، فاقد جلوپنجره است؛ اما نکته عجیب در طراحی بخش جلو، چراغ‌های مربعی شکل دو طرف سپر بوده که به صورت شکسته طراحی شده است.

جلوی رنو 5

در بخش جانبی بر خلاف بخش جلو از خطوط قرمز رنگ دور پنجره و رینگ‌ها استفاده شده که ظاهر خودرو را مینیمال می‌کند.

نمای جانبی رنو 5

بخش پشتی رنو 5، ساده‌ترین طراحی را بین تمامی قسمت‌ها دارد. تنها شلوغ‌کاری رنو در این بخش، چراغ‌های LED عقب بوده که به صورت دو خط، به یک‌دیگر متصل شده؛ اما نکته جالب اینکه لوگوی رنو برخلاف اکثر خودروها که در بخش میانی طراحی می‌شود، نزدیک چراغ سمت راست به چشم می‌خورد.

پشت رنو 5

قیمت و زمان عرضه رنو 5 EV

طبق پیش‌بینی کارشناسان، قیمت خودرو رنو 5 برقی جدید به احتمال قوی بین بازه 20 الی 25 هزار یورو درنظر گرفته شود. این بازه قیمتی برای یک خودروی تمام برقی و کوچک شهری بسیار مناسب بوده و می‌توان گفت که سایر خودروهای الکتریکی بازار، باید منتظر رقیب سرسختی برای خود باشند. از سوی دیگر بازار اروپا کمتر از یک سال آینده شاهد حضور رنو 5 برقی خواهد بود. چراکه زمان عرضه این هاچ‌بک فرانسوی احتمالاً تا اوایل سال 2024 طول بکشد.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.